Skip to main content
Beantwoord

GSM nummer onbekend bij Odido

• Doet lekker mee
  • 6 reacties

Wil mijn GSM nummer (prepaid) toevoegen aan mijn Odido account. 
Maar op geen manier lukt dit… Heb wel een ODIDO Simkaart (met ODIDO Logo)

Kan bellen en SMS'sen ,maar kan bijv. niet het saldo opvragen, verhogen en het nummer niet toevoegen aan mijn account.

ODIDO gebeld maar daar is het SIM nummer en het GSM nummer niet bekend..

Wat kan ik doen om het nummer te koppelen?

Ruud

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@iRuud dank voor het sturen van de foto's! Ik zie dat de gegevens gewoon overeenkomen uit je profiel, alleen het gekke is dat ik niks naar voren krijg in ons systeem. Ik vermoed dat er iets mis is met deze simkaart en de koppeling in ons systeem. Het beste is om een nieuwe Prepaid simkaart te kopen, zodat je deze alsnog kunt toevoegen in je account en je van alles kunt inzien. Mits je het wilt natuurlijk. Je gaf aan dat alles met deze simkaart wel gewoon werkt. Dan zou ik het zo houden. Je kunt alleen je tegoed niet inzien en ik snap dat dat lastig kan zijn. Het nummer kan ook niet worden toegevoegd aan je Mijn Odido account, omdat het nummer dus niet te vinden is in ons systeem. 

Mocht je een nieuwe simkaart willen, kun je deze bestellen via onze website of kopen in één van onze winkels. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Bekijk origineel

11 reacties

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 18 april 2025

Oeps de vraag is weggevallen…

Hoe kan ik bijv. het saldo van mijn prepaid kaart checken en aanvullen?

Ruud

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@iRuud van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je je Prepaid-nummer kunt koppelen in je Mijn Odido account, laten we samen naar een oplossing kijken. Wat voor (fout)melding krijg je precies te zien bij het koppelen? Probeer je dit in de app of via een browser/laptop? Zou je het via een ander apparaat kunnen proberen om te kijken of het dan wel lukt? Zo niet, dan verneem ik graag een screenshot van je (a.u.b. zonder privégegevens). 

Als het toevoegen niet lukt in je account, kun je altijd op meerdere manieren je saldo checken en opwaarderen. Je kunt je Prepaid-tegoed opvragen door te bellen naar 1244, in de Mijn Odido app of door een sms te versturen met de tekst 'SALDO' te versturen naar 1144 (kost je niets, wel zo fijn). Opwaarderen kan altijd via je account, heel gemakkelijk via onze website of door een sms te sturen met de tekst '’KOOP'’ en het bedrag naar 1244. 

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je Prepaid-aansluiting. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 20 april 2025

Ik heb het op diverse apparaten geprobeerd… zowel PC, iPad, iPhone
Zie screenschopt 

Inmiddels al zo'n 30x geprobeerd

Saldo opgevraagd via SMS naar 1144

Ook al diverse manieren gedaan

Bellen naar 1244 geeft 3 pieptoontjes en dan niets meer..

Andere gegevens staan in mijn profiel

NOTE: Simkaartnr. staat bij Mobielklantnummer

iRuud

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@iRuud, dank voor de toelichting! Ik vermoed dat er iets mis is met deze simkaart. Op je telefoonnummer kan ik namelijk niks vinden in ons systeem. Normaal gesproken kunnen we dan zoeken op simkaartnummer, maar op het simkaartnummer uit je profiel krijg ik niets naar voren. Klopt het simkaartnummer wel? Is dit een simkaart waar je altijd gebruik van hebt gemaakt? Ik vermoed dat dit een oude simkaart is, die niet meer bij ons actief is. Omdat er geen nummer is gekoppeld aan deze simkaart en dat de simkaart ook niet actief is, kun je het nummer ook niet toevoegen in je Mijn Odido account. 

Staat er toevallig een telefoonnummer op het simkaartje? Zou je die kunnen vermelden in je profiel? Dan kan ik eventueel proberen om daarop te zoeken! Of staat er bijvoorbeeld een e-mailadres gekoppeld aan deze Prepaid-aansluiting? Ik heb gezocht op het e-mailadres uit je profiel, maar daarop krijg ik de aansluiting ook niet naar voren. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 21 april 2025

Simkaart is dit jaar gekocht bij phonehouse in Hoogerheide i.v.m. een internet storing zodat ik een voucher voor 7 dagen unlimited internet kon gebruiken. Er staat ook netjes de naam ODIDO op. Op de verpakking staat ook netjes het nummer dat in mijn profiel staat vermeld. De simkaart werkt gewoon en is verbonden met het odido netwerk.de simkaart is dus ook actief en kan er gewoon mee bellen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@iRuud dank voor de toelichting! Wat gek. Ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan met de koppeling in onze systemen, aangezien je wel in het bezit bent van een Odido simkaart. Op alle gegevens krijg ik niets naar voren en dat zou normaal gesproken wel moeten. Heb je toevallig een foto voor mij van de simkaart (van zowel de voor- als de achterkant). Dan kan ik eventueel checken of alles goed is! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 22 april 2025

Kan ik de foto's als PM sturen?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@iRuud dat is niet mogelijk, sorry! Kun je morgen na 09:00 de foto versturen en mij taggen? Ik ben dan aan het werk. Zodra ik je reactie voorbij zie komen, haal ik je foto meteen weg. Op deze manier krijg ik deze alleen te zien. Is dat een goed idee? 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 22 april 2025

Doen we..

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
  • 23 april 2025

@Pharwin van Odido 

Hierbij de foto's

[Foto's verwijderd door moderator]

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2025

Hi ​@iRuud dank voor het sturen van de foto's! Ik zie dat de gegevens gewoon overeenkomen uit je profiel, alleen het gekke is dat ik niks naar voren krijg in ons systeem. Ik vermoed dat er iets mis is met deze simkaart en de koppeling in ons systeem. Het beste is om een nieuwe Prepaid simkaart te kopen, zodat je deze alsnog kunt toevoegen in je account en je van alles kunt inzien. Mits je het wilt natuurlijk. Je gaf aan dat alles met deze simkaart wel gewoon werkt. Dan zou ik het zo houden. Je kunt alleen je tegoed niet inzien en ik snap dat dat lastig kan zijn. Het nummer kan ook niet worden toegevoegd aan je Mijn Odido account, omdat het nummer dus niet te vinden is in ons systeem. 

Mocht je een nieuwe simkaart willen, kun je deze bestellen via onze website of kopen in één van onze winkels. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen