Skip to main content
Beantwoord

Contract aanpassen na afsluiten winkel

Goedemiddag,

Ik heb zondag een mobiel contract dat afliep en nog op naam van mijn vader stond, op mijn naam laten overzetten in een Odido winkel. Achteraf kreeg ik het contract toegestuurd en nu zie ik dat het adres, de duur van het contract en de prijs niet kloppen met wat ik te horen kreeg in de winkel. Op de mail met het contract kan ik niet reageren. Weet iemand toevallig of er een manier is om dit aan te passen?

Beste antwoord door KoenVeelders

Marciano van Odido schreef:

Hoi Koen, niet leuk dat je ons gaat verlaten, maar voor jou uiteraard fijn dat je een goed aanbod hebt gevonden! Ik heb het meteen nagekeken en de reden dat het nog niet is gelukt is dat het abonnement dat op 18-02-2025 start niet meer (door mij) geannuleerd kon worden. Ik heb zojuist de stappen gezet om de bestelling bij de juiste afdeling te annuleren. Zij verwachten tot uiterlijk dinsdag 11 februari te hebben gedaan. Zou je mij a.s. dinsdag een herinnering willen sturen? Dan kijk ik meteen of er een update is in de case die ik voor je heb aangemaakt: 75995538. Je huidige abonnement loopt op 18-02-2025 af, dus daar ligt het niet aan. Zodra het 2e abonnement geannuleerd is moet het lukken om vanaf 18-02-2025 nummerbehoud te laten plaatsvinden. Sorry dat je nu 3 werkdagen moet wachten, maar ik ga er vanuit dat het dan opgelost is!

Hoi Marciano,

Zojuist heb ik contact weten op te nemen van de telefonische klantenservice en als het goed is is het aankomende abonnement nu echt geannuleerd.

Nogmaals bedankt voor de hulp. 

Bekijk origineel

13 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Koen, welkom op de Community en tof dat je je abonnement nu op je eigen naam hebt gezet! Gaat het om het abonnement met telefoonnummer **22? In het systeem staat het abonnement nog op naam van je vader en ik zie niks terug over contractovername. Gaat het toevallig om een ander 06-nummer? Anders lijkt er iets niet goed te gaan of er zit wellicht een vertraging in. Heb je een screenshot voor me (zonder dat er persoonlijke gegevens op zichtbaar zijn)? Om je abonnement in te zien - en het abonnement volgens het systeem nog op naam van je vader staan, moet ik je wel vragen de volgende gegevens (van je vader) in je profiel te zetten; geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan mag ik alle gegevens erbij pakken! 

Ik zie je reactie graag tegemoet en dan ga ik er voor je achteraan! đŸ˜„

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 januari 2025

Beste Marciano,

Bedankt voor de snelle reactie. Het gaat inderdaad over het telefoonnummer *22. Ik kreeg in een mail een bericht dat mijn contract ingaat op 18-02 waarna het nummer *59 komt te vervallen. Echter heb ik dat nummer nooit gebruikt.

Ik heb alle informatie aan mijn account achter mijn eigen informatie toegevoegd met de geboortedatum onder smartphone. Hopelijk kan je zo alles vinden!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Koen, bedankt voor de terugkoppeling en het invullen van het andere 06-nummer en de gegevens! De situatie is al duidelijker en ik leg je graag uit wat op dit moment de situatie is en in hoeverre ik je erbij kan helpen. In de shop heeft mijn collega een nieuwe bestelling geplaatst met nummerbehoud. Dit nieuwe abonnement gaat in op 18-02-2025 op de dag dat nummerbehoud plaats zal vinden. De abonnementsduur is 24 maanden. Normaal gesproken als je alleen contractovername doet, veranderd er verder niets aan het contract, alleen de contracthouder. Wat heb je precies met mijn collega in de shop besproken? Van wat ik nu zie is het namelijk als volgt; in plaats van enkel contractovername is er een nieuw abonnement besteld met nummerbehoud op je eigen naam. Maar hier zit een nieuwe contractsduur aan.

Wat betreft het adres: Ik zie inderdaad voor het nieuwe abonnement het oude adres van je vader staan. Klopt het dat je daar dus niet meer woont? Dit adres kan ik gemakkelijk voor je wijzigen (na een extra controle). De kosten die op het contract staan zijn inderdaad ook anders dan wat je in de shop hebt gehoord. Dit leg ik ook graag uit. Op je contract staat geen Klantvoordeel. Het bedrag komt dus uit op € 17,50, terwijl je in de shop € 15 hebt gehoord. Ik neem aan dat dit samenhangt met het feit dat mijn collega dacht dat je nog op hetzelfde adres woont. Je zou dan Klantvoordeel van € 2,50 ontvangen waardoor het daadwerkelijke bedrag uit zou komen op € 15.

Heb je op je eigen woonadres nog een 2e mobiele abonnement of Internet + TV? Dan ontvang je alsnog Klantvoordeel. Dit lagere maandbedrag en het woonadres zijn dus gemakkelijk op te lossen. Waar ik op dit moment tegenaanloop is de abonnementsduur. Dit kan ik niet wijzigen. Als je in de shop met mijn collega iets anders hebt besproken of iets anders bedoelde, dan moet ik je vragen terug te gaan naar de shop. Aangezien het nieuwe abonnement pas op 18-02-2025 start, moet het lukken om de bestelling nog te annuleren, zodat mijn collega de nieuwe bestelling met nummerbehoud/contractovername nu op de juiste manier in orde kan maken. 

Heb je hiermee voldoende duidelijkheid over de situatie en wat er moet gebeuren? Ik hoor het graag van je en mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025

Hoi Marciano.

Het is nu duidelijker, dankje. Ik had nog 1 vraag. Het contract is afgesloten in een winkel in Leeuwarden, omdat ik daar toevallig was. Echter woon ik daar niet in de buurt en vroeg ik mij af of ik het wijzigen van mijn contract ook in een ander filiaal kan regelen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Koen, fijn om te lezen en geen dank! Dat moet geen probleem zijn, mijn collega's in elke shop of via Telesales (0800-0092) zouden dit ook voor je kunnen doen. Houd je me op de hoogte? Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi Marciano,

Afgelopen week ben ik naar een Odido winkel bij mij in de buurt geweest om mijn contract aan te passen. Omdat ik, zonder dat ik daarover was geĂŻnformeerd, een tweejarig contract had gekregen, wilde ik dit inkorten. Volgens de werknemers van de winkel zou dit naar een éénjaars contract aan te passen kunnen zijn, omdat het nieuwe contract nog niet was ingegaan. Tegen de verwachtingen in, konden ze het daar niet aanpassen
 Ze hadden de rechten daar niet voor en ik moest met de klantenservice bellen. Toen ik de klantenservice had gebeld werd er na minuten lang in de wacht staan opgehangen. 
Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik hier mee aan moet en vind ik de service tot dusver (buiten dit forum om) tegenvallen.

Hopelijk kan je me verder helpen, bedankt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Koen, niet fijn om te lezen dat mijn collega's in de shop je hier niet bij konden helpen en dat de verbinding bij de klantenservice werd verbroken. Excuses hiervoor. Ik ga dit voor je regelen. Ik kom er vandaag niet meer aan toe, maar ik wilde je laten weten dat ik je niet ben vergeten. Maandagochtend ben je de eerste. Voor nu wens ik je een heel fijn weekend en daarna duik er voor je in om het voor je in orde te maken!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Koen, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik zou vandaag nog bij je terugkomen. Ik kan de abonnementsduur niet wijzigen, dus ik moet het op een andere manier aanpakken. Ik heb nummerbehoud zojuist geannuleerd. Als het goed is heb je hier ook een SMS van ontvangen. Het nieuwe abonnement dat op 18-02-2025 zou starten moet ik ook volledig annuleren. Anders gaat dit abonnement met het tijdelijke nummer **59 als nieuw abonnement van start. Ik moet de annulering van nummerbehoud een nachtje de tijd geven om te verwerken en dan regel ik de annulering van het nieuwe abonnement morgen ook. Je huidige abonnement blijft actief zoals het is en was voordat de nieuwe bestelling gedaan werd. Dit betekent dat je dan een nieuwe verlenging kan invoeren. Wat ik aanraad is dan eerst contractovername te regelen via de deze pagina. En als dat rond is, kan je je abonnement simpelweg met 1 jaar verlengen met de bundel die je graag zou willen. 

Dat is de situatie die ik in een eerdere reactie had uitgelegd. Op deze manier zal het veel soepeler gaan. Je hebt dan namelijk je contract/abonnement op je eigen naam en je hoeft dan simpelweg alleen te verlengen, zonder nummerbehoud aan te vragen. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het me dan weten. Anders ga ik morgen direct weer verder voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

Beste Marciano,

Na alle ongeregeldheden met Odido zoals hierboven besproken ben ik toch gaan kijken of er een andere provider was met een goed aanbod. Deze heb ik gevonden, echter wil Odido mijn aanvraag voor nummerbehoud niet accepteren. Daarom kom ik weer bij jou uit met de vraag om te kijken waar dat door komt. Is de annulering voor het nieuwe contract bijvoorbeeld toch niet goed doorgekomen? Of iets er toch iets anders aan de hand?

Nogmaals bedankt voor jouw hulp en met vriendelijke groet,

Koen

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Koen, niet leuk dat je ons gaat verlaten, maar voor jou uiteraard fijn dat je een goed aanbod hebt gevonden! Ik heb het meteen nagekeken en de reden dat het nog niet is gelukt is dat het abonnement dat op 18-02-2025 start niet meer (door mij) geannuleerd kon worden. Ik heb zojuist de stappen gezet om de bestelling bij de juiste afdeling te annuleren. Zij verwachten tot uiterlijk dinsdag 11 februari te hebben gedaan. Zou je mij a.s. dinsdag een herinnering willen sturen? Dan kijk ik meteen of er een update is in de case die ik voor je heb aangemaakt: 75995538. Je huidige abonnement loopt op 18-02-2025 af, dus daar ligt het niet aan. Zodra het 2e abonnement geannuleerd is moet het lukken om vanaf 18-02-2025 nummerbehoud te laten plaatsvinden. Sorry dat je nu 3 werkdagen moet wachten, maar ik ga er vanuit dat het dan opgelost is!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 februari 2025

Hoi Marciano,

Hierbij de herinnering! Hopelijk is het afzeggen van het nieuwe contract gelukt.

Nogmaals bedankt voor alle hulp de afgelopen weken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Marciano,

Zojuist heb ik contact weten op te nemen van de telefonische klantenservice en als het goed is is het aankomende abonnement nu echt geannuleerd.

Nogmaals bedankt voor de hulp. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Koen, superfijn om te lezen dat het abonnement geannuleerd is en ook heel erg bedankt voor het laten weten. Ik heb meteen gekeken en ik kan dit inderdaad bevestigen. Sorry dat ik dit niet sneller voor je kon regelen. Het systeem bleef een fout geven bij mij en mijn collega's, dus heel fijn dat het gister via de klantenservice toch is gelukt. Laat je het me weten als nummerbehoud nu wel goed wordt gekeurd? Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben of als je er ooit aan denkt om terug te komen naar Odido, weet dan dat je altijd welkom bent. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! đŸ˜„

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen