Skip to main content

Ik krijg hoge extra kosten omdat ik over mijn beltegoed heen ben geweest.

Maar ik ben niet diegene die belt.

Krijg ik de kosten ook al ben ik de persoon die gebeld word?

En kan ik het bedrag terug krijgen?

Hallo @Dam2200, van harte welkom op onze Community! Zeer begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben, ik kijk graag met je mee! Je zou geen kosten moeten maken als je gebeld wordt, alleen als je zelf belt (In Nederland). Gaat het om een PrePaid-aansluiting? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7622. Dat was voorheen een PrePaid-aansluiting, maar inmiddels niet meer (ik zie dat het een abonnement is). Gaat het om dat nummer of toevallig om een ander nummer? Zet even het nummer in je profiel waar het om gaat, dan kan ik met je meekijken! Kun je ook gelijk aangeven waar je deze kosten zag staan en om hoe veel het gaat? 

Ik verneem het graag! 😄


Ja mijn nummer is inderdaad ‪*****7622‬.

En de extra kosten zag ik in de Odido app.

De extra kosten zijn 129,65 dit is inmiddels de tweede keer dat ik deze extra kosten heb gekregen.


@Dam2200 Top, dank voor de bevestiging! Ik dacht namelijk door het woordje beltegoed dat het om een PrePaid-nummer ging. Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie inderdaad extra kosten van € 129,65 op je factuur vermeld staan. Dit zijn extra kosten voor het bellen. Je hebt namelijk in totaal aan 486:37 minuten gebeld, terwijl je in je bundel maar 120 minuten bellen hebt zitten. Vandaar dat er extra kosten in rekening zijn gebracht. Dit kan je trouwens ook heel gemakkelijk terugzien in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/facturen als je de specificaties van je factuur download! 

Ook zie ik dat je op je vorige factuur extra kosten voor het bellen hebt gemaakt. Je had toen in totaal aan 492:08 minuten gebeld, terwijl je in je bundel maar 120 minuten hebt. Wellicht dat je beter het bellen kunt aanpassen naar Unlimited, zodat je in ieder geval geen extra kosten meer krijgt. Je kunt altijd 1x per maand een wijziging maken in je bundel. Dit kan heel gemakkelijk via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/abonnement/wijzigen#selecteren en de wijziging gaat ook per direct van kracht. Het is wat je zelf wilt! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


@Dam2200 Top, dank voor de bevestiging! Ik dacht namelijk door het woordje beltegoed dat het om een PrePaid-nummer ging. Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie inderdaad extra kosten van € 129,65 op je factuur vermeld staan. Dit zijn extra kosten voor het bellen. Je hebt namelijk in totaal aan 486:37 minuten gebeld, terwijl je in je bundel maar 120 minuten bellen hebt zitten. Vandaar dat er extra kosten in rekening zijn gebracht. Dit kan je trouwens ook heel gemakkelijk terugzien in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/facturen als je de specificaties van je factuur download! 

Ook zie ik dat je op je vorige factuur extra kosten voor het bellen hebt gemaakt. Je had toen in totaal aan 492:08 minuten gebeld, terwijl je in je bundel maar 120 minuten hebt. Wellicht dat je beter het bellen kunt aanpassen naar Unlimited, zodat je in ieder geval geen extra kosten meer krijgt. Je kunt altijd 1x per maand een wijziging maken in je bundel. Dit kan heel gemakkelijk via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/abonnement/wijzigen#selecteren en de wijziging gaat ook per direct van kracht. Het is wat je zelf wilt! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

 

Hoi @Dam2200 ,

Je zei dat jij niet degene was die belt? Maar er zijn bijna 500 belminuten verbruikt met die telefoon.  Is er iemand anders die jouw telefoon heeft geleend of heb je een doorschakeling actief? In dat laatste geval wordt jouw nummer gebeld maar betaal je met jouw abonnement de kosten naar dat nummer waarheen is doorgeschakeld. 


Reageer