Beantwoord

activatie duosim

  • 7 September 2023
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

1.Dinsdag 5 september twee duosimkaarten ontvangen. Volgens de begeleidende brief moest ik gaan naar de pagina:  t-mobile.nl/sim. De reactie was: "Sorry! Wij kunnen de pagina niet vinden."  De hele avond zelf zitten uitproberen om de duosimkaarten te activeren. 

2. Een dag later op 6 september, heen en weer geconverseerd met Izzy. Vruchteloos. Toen gebeld naar 0800-0092. Na een half uur "in de wacht", kreeg ik een mevrouw van de helpdesk. Zij was zeer vriendelijk en behulpzaam, maar na drie kwartier, kwam zij er ook niet uit. Volgens haar systeem had ik nog mijn oude pin en puk. Terwijl ik de nieuwe sim er al in had gedaan en die werkte. De nieuwe pin werkte dus maar voor de tweede keer moest ik de oude pin weer gebruiken (met dezelfde nieuwe sim...). Dat lukte ook. Maar even later werkte mjn teleloon niet meer.  

3. Toen maar weer de oude simkaart teruggezet en de twee simkaarten (van de duosim) apart gelegd. Toen kon ik weer bellen. De mevrouw van de helpdesk die aan de lijn was gebleven, was heel geduldig en vriendelijk, raadde mij aan naar de shop in Heerlen te gaan. In verband met de ombouw naar Odido, zei ze dat ze zou nazoeken of de shop op die dag (6 sept) geopend was. Ja, die was open meldde ze. 
4. Ik naar de shop in Heerlen gereden. De shop was potdicht... Voor hoe lang stond er zelfs niet bij. T-mobile is niet bevorderlijk voor je geluk.

6.  Ik ben vanmiddag (7 sept) wel naar de site odido.nl/sim gegaan (in de brief stond t-mobile.nl/sim; die heb ik ook geprobeerd). Ractie steeds opnieuw "Sorry! Wij kunnen de pagina niet vinden." Ik heb die duosimkaarten opgeborgen en gebruik de oude simkaart. Ik moet mijn verlies maar nemen.
Vraag 1: Wie weet naar welke pagina van odido.nl moet ik gaan en niet naar IZZY wordt gestuurd.
Vraag 2: Naar de shop rijden, betekent  lang wachten. Wat is de kans dat zij mij kunnen helpen met die duosim kaarten? Of kunnen zij in (voor de klant verborgen) pagina's van odido.nl komen, waar de oplossing van duosimkaarten staat?
Vraag 3: Weet iemand hoe lang het kan duren tot Odido de ombouw van de site, de verwijspagina en de winkels op orde heeft? Ik wil best een week of wat wachten. 

icon

Beste antwoord door Jasper45 11 September 2023, 15:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Wat vervelend zeg, je hebt net de simkaart binnengekregen tijdens de switch van naam. Ik heb dit gevonden. Hopelijk kan je hiermee uit de voeten. 

 

Op de andere vragen kan ik je helaas geen antwoord geven, hoop dat je winkel in Heerlen snel weer beschikbaar is. 

 

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart

Veel dank voor het snelle antwoord. Ik ga het antwoord een van de komende dagen uitproberen en het resultaat  melden

Reputatie 4
Badge +1

Geen dank, ben erg benieuwd of het voor je heeft gewerkt. Een prettig weekend! 😁

Geen dank, ben erg benieuwd of het voor je heeft gewerkt. Een prettig weekend! 😁

11 sept 2023
Ik heb het na een paar dagen opnieuw geprobeerd.
Toen kwam ik gelukkig in de webpagina.
Ik kreeg een mail dat de nieuwe sim is geactiveerd.
Ik kon de eerste poging met de nieuwe pincode inderdaad in mijn mobiel komen.
Ik moest, zoals gebruikelijk, de tweede keer deze nieuwe pincode invoeren.
Dat lukte niet.
Het lukte wel als ik mijn oude pin invoerde.
Dus ik moest eerst mijn nieuwe pin en daarna mijn oude pin invoeren!
Kennelijk klopte de mail die ik ontvangen heb niet en is mijn nieuwe sim na een week nog niet geactiveerd, terwijl de mail beweert dat het wel zo is!
Ik denk niet dat het veel zin heeft om opnieuw naar de winkel te gaan.
Wat nu?

Wat een ellende.

Ik denk dat de oorzaak ligt in de overgang van T-Mobile naar Odido, maar ik kan ondertussen niet bellen...

Reputatie 4
Badge +1

Wat vervelend zeg! Heeft de activatie misschien te lang geduurd waardoor de simkaart nu niet meer geactiveerd kan worden? Heb je de stappen gevolgd via de pagina die ik je heb doorgegeven? De simkaart moet echt geactiveerd worden via Mijn Odido. 

Wat vervelend zeg! Heeft de activatie misschien te lang geduurd waardoor de simkaart nu niet meer geactiveerd kan worden? Heb je de stappen gevolgd via de pagina die ik je heb doorgegeven? De simkaart moet echt geactiveerd worden via Mijn Odido. 

Veel dank voor de aandacht en hulp.

Dit kost te veel tijd.

Ik heb jouw stappen gevolgd, maar helaas.

Daarna vanmorgen vruchteloos een half uur het 0800-nummer gebeld.

Toen maar neergelegd.

Ik laat het erbij zitten en pak mijn verlies.

Ik vergeet het en ik ga blijmoedig verder.

Nogmaals dank

Reageer