Hallo @MaroussiaMelissa, van harte welkom op onze Community! Wat jammer om te lezen dat je je abonnement wilt afkopen. Is er iets wat ik voor je kan betekenen, waardoor je van gedachten gaat veranderen? Als je een minder goed bereik hebt, kan er vaak wat anders aan de hand zijn. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6168, klopt dat? Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het inmiddels al is opgelost! Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je toestel dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.
Je kunt ook een melding maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Als blijkt vanuit onze netwerkspecialisten dat er niks aan kan worden gedaan, zullen zij een coulance en/of gepaste oplossing met je bespreken.
Als je liever je contact wilt afkopen, betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (maar ik zie dat je deze niet hebt). Als je wilt kan ik een berekening maken hoe veel dit zou kosten. Houd er rekening mee dat je altijd een maand opzegtermijn bij ons hebt.
Laat maar weten wat je zou willen en ik ben erg benieuwd of het bovenstaande heeft geholpen!