update: na ‘herstel netwerkinstellingen’ ligt de snelheid rond de 100 mbps. Dit betekent dus dat mijn oud Tmobile abonnement van € 38,05 voor wat betreft de snelheid teruggeschroefd is naar een onbeperkt mobiel abonnement met de laagste maximale snelheid (100mbps) waarvan de kosten zonder korting rond het bedrag liggen wat ik feitelijk betaal (€ 27,50).
Ik heb volgens mij een abonnement waarvan de kosten € 38,05 zijn maar krijg niet de maximale snelheid dit daarbij hoort.
Niet zo netjes van Odido naar mijn smaak.
De snelheid van een mobiel abonnement is van veel factoren afhankelijk. Denk aan het aantal gebruikers in een cell, maar vooral de dekking en ondersteuning van jouw Telefoon van de hoge frequenties. 100 Mbit op een telefoon is al heel hoog, dit is waar ze ook glasvezel abonnementen mee verkopen. Je zult op verschillende plekken in Nederland dus verschillende snelheden zien. De MAXIMALE snelheid van de nieuwe abonnementen hebben dus geen garantie op die snelheid.
Maar, als je verlengt naar een nieuw type unlimited abonnement start/basis/plus/premium dan behoudt je de speciale korting op de glasvezel uit de 25/25 deal!
@eric
Bedankt voor je reactie. Ondanks dat: een snelheid die na een ‘herstel netwerkinstellingen’ stijgt van amper 30mbps naar 100mbps is toch wel opvallend. Er na, dus er door… denk ik dan maar.
Maar ondertussen is het weer gezakt naar rond de 30 mbps.
Odido verkoopt unlimited abonnemen met maximaal 20 mbps (€ 27,50), maximaal 400 mbps (€ 32,50), maximaal 700 mbps (€ 37,50) en maximaal 1 Gibps (€ 49,50). De prijzen stijgen met de maximale snelheid en dus mag je aannemen dat er een verband bestaat tussen die twee. Ik heb een abonnement dat ooit begon op € 35,00 en na korting € 25,00 per maand kostte, nu na korting € 27,50. Snelheid gemeten in de Odido-app: amper 30 mpbs na een korte opleving naar 100 mbps.
Er kunnen talloze factoren zijn die de snelheid bepalen maar ik weet één ding inmiddels vrij zeker: het bedrag wat je per maand betaalt speelt geen rol. U en ik weten allebei hoe je zoiets in rond Nederlads noemt.
Tenslotte:
Maar, als je verlengt naar een nieuw type unlimited abonnement start/basis/plus/premium dan behoudt je de speciale korting op de glasvezel uit de 25/25 deal!
Meerdere keren is mij door de telefonische helpdesk verzekerd dat het wel aan het elkaar gekoppeld is (dat was het namelijk ook bij het afsluiten, de kortingen op glasvezel 1Gig en unlimited data/bellen op mobiel kreeg je alleen als je beide afsloot).
Bovendien heb je dat zelf ook een keer geantwoord in een eerder topic:
“”(..) als je verlengt dan ga je naar het nieuwe klantvoordeel aanbod. De nieuwe abonnementen bieden andere voordelen. Je moet dus het hele plaatje in ogenschouw nemen.””
Ik heb dit zelf gedaan. Ik verlengde eerst met een limited abonnement , toen verviel de 25+25 deal. Maar omdat ik daarna binnen de app na een maand weer naar een basis Unlimited ophoogde kwam de oude korting van ~11,50 weer terug op mijn internet vast. Zo heb ik toch kunnen verlengen met een nieuwe telefoon en behoud van het oude prijsplan.