Skip to main content
Beantwoord

4G thuis extra snel is nu extra traag

  • 10 May 2024
  • 54 reacties
  • 672 Bekeken

0.2 behalen en 5 minuten later 55 dat is wat mij betreft niet stabiel.

 

Wederom problemen met de snelheid.

 

Vandaag de hele avond schommelingen in snelheid. Netflix of Prime valt niet te kijken.

 

Willen jullie dit oplossen a.u.b.?

 

Groet Otten

 

 

22:15 is het weer huilen met de pet op.

Die mast lijkt wel van slag pffffff

 


Hi K.Otten, bedankt voor de screenshots met de speedtests! Ik heb inmiddelse een nieuwe case (71483445) klaargezet voor mijn technische collega's over het instabiele internet. Hoe is je verbinding de afgelopen dagen geweest? Omdat bovenstaande voorbeelden allemaal van 1 avond zijn, kon ik de case nog niet doorzetten en hoor ik graag hoe de verbinding nu is. Is het nog steeds instabiel of is het al stabiel(er) geworden? Zo niet, dan ontvang ik graag nog enkele speedstests van verschillende dagen. Dan zet ik de case direct door, zodat mijn collega's het goed voor je kunnen onderzoeken! 


Beste Marciano,

 

Het lijkt mij niet zinvol dat ik nog meer screenshots ga delen. Het is elke dag het zelfde. 

En dat ook al weken lang.

Graag de case zsm doorzetten a.u.b.

 

Wij betalen graag voor internet, maar dit werkt zo niet. 

Graag actie vanuit Odido. Graag met gepaste spoed.

 


Hi, meer screenshots zijn juist wel zinvol voor mijn collega's. Zeker omdat de vorige 3 van dezelfde avond zijn vragen ze om meer voorbeelden. Zo hebben ze meer om mee te werken en schat ik de kans groter in dat ze je in 1 keer kunnen helpen. Ik ontvang graag nog minstens 1 voorbeeld van een andere dag dan 17 juni. Dan gaan we direct voor je aan de slag! 


Vanavond weer Rond 22 uur zoals echt elke avond.

Nu graag toch echt actie van Odido gewenst. Dit kan zo niet.

 


En nog 1 van 22:16 uur.

De upload is sneller dan de download.

En ff F1 streamen kunnen wij gewoonweg vergeten.

Ik heb niets aan mijn abonnementen bij viaplay, netflix, Amazon en Videoland.  Duur grapje zo!!

 


En ja hoor om 22:20 krijgen we weer wat meer binnen.

 


Om 22:22 gaat het weer naar beneden.

Dit is toch zo onbetrouwbaar en instabiel als de pest???

 


Beste Marciano,

Elke dag na 22 uur is dit het zelfde en rond 23:30 kunnen we gewoon weer redelijk internet verwachten.

Dat de monteur bij de mast is geweest en daar blijkbaar iets heeft gedaan zoals je hebt gezegd heeft bij ons geen enkele invloed. 

P.s. Wij hebben in totaal 4 abonnementen op ons adres staan van Odido. En alleen de mobiele abonnementen voor de telefoons zijn goed te noemen.

4g voor thuis extra snel met door een monteur geplaatste buitenantenne geeft te vaak ellende.

En juist in de avond willen wij hier gebruik van maken.

Ik denk dat naast een afdoende oplossing voor het internet, er ook echt even verder gekeken mag worden door Odido. Wij hebben niets aan al onze tv abonnementen zoals bovenstaande benoemd, want die kunnen we in de avond niet gebruiken.

 

Graag nu actie van jullie kant.

Per mail kan ik mijn directe telefoonnummer aan je geven indien gewenst.


Zoals aangegeven overdag gaat het wel goed.

Vandaag rond 09:00 uur.

 


Yep, daarom, er is geen probleem. Capaciteit vraag is in jouw omgeving in de avond groter en dan wordt de bandbreedte verdeeld. Op mobiel is dat anders dan via DSL , coax of glasvezel.  Ook 4G voor thuis komt onderaan de prioriteit lijst, normale abonnementen eerst. Zo'n 4g voor thuis product is geen vervanging van een echte vaste lijn. Mocht die bij jou toch zijn, is dat voor jouw toepassing misschien beter.


Goedemiddag, bedankt voor de extra voorbeelden! Ik heb de case direct doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Zij zullen dit verder onderzoeken en laten weten wat er uit dit onderzoek komt. Wat @eric zegt klopt ook helemaal, zowel over de prioriteitenlijst als een vaste lijn. Als het inderdaad alleen in de avond is, dan is de kans erg groot dat het in de avond drukker is op het mobiele netwerk. Mochten jullie met 4 man willen streamen, dan is een Internet + TV abonnement / Glasvezel wellicht een goede keuze.


Beste Marciano,

Wij hebben al jaren 4G voor thuis. Echter de laatste maanden problemen vanaf 22 uur. Elke dag!!

Ik wil helemaal niet met 4 man streamen.

Wij willen op 1 tv online content bekijken met ons gezin.

p.s. duurt nu wel erg lang dat Odido wat van zich laat horen. Ik heb een paar dagen geleden ook al de klantenservice gebeld, en deze hebben mijn juiste nummer genoteerd. Maar niemand doet wat, neemt contact op of lost dit op.

 

En als het is wat Eric zegt, dan is het vreemd dat het jaren goed is gegaan toch? Het dorp waaraan wij grenzen heeft niet meer inwoners gekregen.

Voorlopig ga ik storneren tot er een oplossing komt. Want dit schiet niet op zo!! Ik heb de duurste oplossing: extra snel met buitenantenne. Nu mag ik het doen met 0.06 mbps ??

Of moet ik zelf Guidion inschakelen misschien? Heb niet de behoefte om Radar hier in te betrekken, maar voel mij als klant echt slecht!

 

 


Storneren? Dat leidt standaard tot waarschuwingen,  afsluiting en incasso's.

En dan sta je daar voor de rechter om je verhaal te doen.. Dit is namelijk een mobiel product waar in de voorwaarden staat dat je "achteraan de rij staat" als er andere gebruikers op dezelde mast zitten. En die zitten nu s'avonds meer mobiel online dsn overdag en er kunnen best wat nieuewr klanten zijn bijgekomen die allemaal dezelfde bandbreedte moeten verdelen. Dat is per persoon de afgelopen jaren ook alleen maar toegenomen. De overheid heeft heel lang de veiling voor de 3.5 Ghz frequentie voor veel meer capaciteit door de lucht moeten vertragen maar sinds vorige week is deze toch van start gegaan! 

Jouw modem zal daar geen gebruik van maken, het is een 5G frequentie,  maar veel Samsung en Apple gebruikers wel, dus dat moet voor iedereen toch een verbetering geven. Odido heeft 70% van hun masten nu al omgebowd. Die mogen vanaf 1 augustus aan.


Goedemorgen K, bedankt voor de terugkoppeling. Zoals ik zei heb ik in ieder geval de case doorgezet. Mijn collega's van de technische afdeling hebben momenteel een verwerkingstijd van 1 week. Ik heb de case maandag doorgezet en ik zie dat de case inmiddels is toegewezen aan een specifieke collega. Ik verwacht dat na het weekend heel snel aan de beurt bent. Ik hoop dat je direct morgen al iets hoort, maar houd me even op de hoogte. Ik zal de case ook in de gaten houden voor updates: 71483445. 

Voor nu wens ik je nog een hele fijne zondag!


Beste Eric,

Dat het in de voorwaarden staat is leuk, maar dat stond er niet. ( wij gebruiken 4g voor thuis al jaren)

Ik kan mij dus beroepen op opschorting vanwege wanprestatie. 

Het meest storende is dat je vanuit Odido niets hoort behalve dat het is doorgezet naar een technische afdeling. 

Vervolgens blijft het stil.

 

Erg leuk al die adviezen van anderen, en ik weet ook dat het goed bedoeld is, maar het lost het probleem niet op. En ik kom geen stap verder.

 

Ik verwacht van Odido of een oplossing of dat ze mij schriftelijk bevestigen wat jij bovenstaand hebt geschreven. 

 

In elk geval bedankt voor je moeite.

 

 

 


Goedemorgen K, bedankt voor de terugkoppeling. Zoals ik zei heb ik in ieder geval de case doorgezet. Mijn collega's van de technische afdeling hebben momenteel een verwerkingstijd van 1 week. Ik heb de case maandag doorgezet en ik zie dat de case inmiddels is toegewezen aan een specifieke collega. Ik verwacht dat na het weekend heel snel aan de beurt bent. Ik hoop dat je direct morgen al iets hoort, maar houd me even op de hoogte. Ik zal de case ook in de gaten houden voor updates: 71483445. 

Voor nu wens ik je nog een hele fijne zondag!

Beste Marciano,

Via de klantenservice heb ik mijn telefoonnummer gegeven ik meende eind vorige week. Op het nummer bij u bekend in het systeem is alleen onze dochter van 13 bereikbaar. Dus graag mij laten bellen. Verder zie ik dat mijn 1e bericht al weer een maand oud is.

Ik snap dat jij je best doet, en dat respecteer ik. Wel hoop ik dat je snapt dat een maand wel erg lang is.( Zie 1e bericht)  Waarbij opgemerkt dat dit ook al maanden geleden telefonisch is aangegeven bij Odido. 

Wij zijn er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee. Kan ik je een Dm sturen met mijn nummer?


Goedemorgen K, mee eens dat het lang duurt. Ik heb de case die ik voor je heb aangemaakt er direct bij gepakt en ik zag dat de case inmiddels toegewezen is aan een collega. Deze collega heb ik zojuist een bericht gestuurd en hij gaf aan dat hij die van jou vandaag oppakt. Ik hoop dat hij nu voor je kan oplossen en dat er duidelijkheid komt. Ik heb het nummer **35 als contactnummer doorgegeven. Ik dacht dat dit jouw nummer was, klopt dat? Zo niet, stuur me dan inderdaad een privébericht met het 06-nummer waarop je te bereiken bent. Dan neemt mijn collega contact met je op zodra hij zijn onderzoek heeft afgerond. Het gaat nu niet meer lang duren!


Ik ben gebeld, men zou het uitzoeken en de volgende dag contact met mij opnemen. 

Dit is niet gebeurd!

Nu 3 dagen verder alweer na het telefoongesprek.

Probleem nog steeds ongelooflijk slecht.

Hier kun je niets mee, ik kan nog beter een persoonlijk bericht per post sturen met deze verbinding.

 

P.s. Marciano ( VAN ODIDO) ik heb je een pm gestuurd, want ik ben er wel klaar mee nu.

 


Goedemorgen, ik heb zojuist op je privébericht beantwoord. Mijn collega Jamey belt je vandaag terug!


Beste Marciano,

 

Tot op heden heb ik geen telefoontje van Jamey gehad.

Kan ik dat nog verwachten? 

 

Ik wacht al vanaf 10 mei in deze community en al maanden hiervoor er over gebeld!

Ik snap echt niet waarom dit niet gewoon binnen een fatsoenlijke tijd kan worden opgepakt.

Let wel: 2 jaar geleden hadden wij het zelfde probleem ( zie mijn andere topic)

Dat is uiteindelijk opgelost maar ook pas na een hele lange periode. Nu na twee jaar weer de zelfde problemen?? kan toch niet zo zijn dat de hardware maar 2 jaar meegaat?

P.s. ik betaal wel elke maand netjes, en ook voor al mijn andere Odido abonnementen.

 

Oplossing toen was: Nieuwe router en nieuwe buitenantenne welke door een monteur via jullie werd geplaatst. Vervolgens bijna twee jaar prima internet.


Hi K, ik zie dat mijn andere collega Lavinia je heeft gebeld, maar dat ze je niet te pakken kreeg. Er is inmiddels een tweede onderzoek gedaan en hier komen geen problemen uit vanuit onze kant. Netwerk technisch ziet het er namelijk goed uit. Ook wordt er normale data geconstateerd. Ze hebben de case van 2 jaar geleden er ook bijgepakt en geven aan dat er toen inderdaad nieuwe apparatuur is verstuurd (waar je toen eigenlijk geen recht op had).  Uit conclusie is gebleken dat je recht hebt op het ontbinden van je contract. Is Internet + TV wellicht een betere optie voor jullie? Laat het me maar weten. Dan maak ik de opzegging in ieder geval graag in orde. Excuses voor het ongemak.


Ik ben niet gebeld, heb alleen een SMS gehad!!

Sms:

Hallo, je hebt contact met ons gehad over een netwerkprobleem. We hebben hier onderzoek naar gedaan en bellen je vandaag hierover op. Tot snel, Lavinia van Odido

 

Je schrijft dat ik eigenlijk geen recht had op nieuwe apparatuur. Dit is juridisch onjuist. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.

Gezien wij in een buitengebied zitten is de optie internet + tv ook geen optie. Daarbij hebben wij schotel en dat werkt al jaren perfect voor tv.

(Glasvezel is nog niet actief in deze regio)

 

Vreemd genoeg hebben wij vanaf de vorige klacht tot een paar maanden geleden prima internet gehad. Alles werkte naar behoren. ( Gaat de hardware maar twee jaar mee? )

 

Als de enige optie volgens u ontbinden is, dan is dat naast een teleurstelling niet zonder verdere gevolgen. 

 

Wij hebben 4 abonnementen bij Odido, en deze zullen dan volgen wat mij betreft.

Daarnaast zal ik de door mij gemaakte kosten toch op u moeten verhalen, en wens ik compensatie van abonnement + kosten van 3 streamingsdiensten welke maanden niet goed gebruikt konden worden. En in de avond al helemaal niet.

 

Alvorens ik een verdere beslissing neem wens ik toch eerst telefonisch contact. 


Ik zit de hele dag al klaar met mijn telefoon voor Odido, maar niemand van Odido heeft mij gebeld.

Tel: XXX

 


Goedemorgen K, ik zie dat mijn collega je gisteravond nog een keer heeft gebeld. Gelukkig heeft ze je nu wel te pakken gekregen en ik zie dat ze alles inmiddels besproken heeft. Ik hoop dat je hiermee duidelijkheid hebt. Wat betreft de mobiele abonnementen en streamingdiensten. Deze werken wel goed. Alleen via 4G voor Thuis, dat staat los van elkaar. Vandaar dat we je 4G voor Thuis-abonnement kunnen opzeggen zonder kosten en de kosten van de periode sinds je eerste melding zal ik crediteren. Ik hoor graag per welke datum je 4G voor Thuis wil opzeggen. Dan ga ik voor je aan de slag!


Reageer