Skip to main content
Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

Hoe verbeter ik mijn wifi?
Toon eerste reactie

293 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 8 januari 2019
Hallo @anton71,

helaas mogen deze gegevens niet aan je worden voorgelegd ivm de avg. echter zijn deze gegevens nodig ter verificatie dat je bent wie je zegt die je bent.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 januari 2019
Dus moet ik alle gegevens die nodig zijn om te identificeren maar aan een vreemde geven? Alleen gegevens die absoluut nodig zijn om te kunnen helpen mogen gevraagd worden. Aangezien hier alleen nodig is duidelijk te stellen dat het adres is van een klant zou dat voldoende zijn om te kunnen helpen, en dat zijn gegevens die ik in een private message prima kan geven. Deze gegevens zijn namelijk voldoende om ook op andere plaatsen te doen alsof jij mij bent.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 11 januari 2019
Hi @anton71, ik vraag om deze gegevens omdat we een controle doen om zoals Hidden zegt, te controleren dat je bent wie je bent. Zo voorkomen we zo goed als mogelijk dat iemand anders bijvoorbeeld toegang heeft tot jouw gegevens of wijzigingen aan jouw abonnement kan doen. Dit geldt ook voor problemen met je Wifi verbinding. Mocht je het niet prettig vinden om je gegevens via een privébericht door te geven dan kan je eventueel ook telefonisch contact met ons opnemen (of via Facebook of Twitter maar hier zal je tegen hetzelfde issue aanlopen), helpt één van mijn collega's je graag!

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 januari 2019
@Brian
Vast stellen wie ik ben kan met een deel van de info die jij vraagt door die te vergelijken met de gegevens die geregistreerd staan bij T-Mobile, het is absoluut onzin dat alle gegevens gegeven moeten worden om dit vast te stellen door alle gegevens te vragen. Zeker in het geval van deze klote wifi verbinding maakt het geen bal uit wie ik ben zolang er op het adres waarover geklaagd wordt een lopend t-mobile abonnement bestaat, al zou ik de buurman zijn dan nog zal de persoon waar de wifi beter wordt daar geen probleem mee hebben. Er wordt een belofte gedaan en die wordt gewoon niet na gekomen. Nu voor de 3e keer ik heb een tijd geleden al telefonisch contact gehad en dat heeft helemaal geen resultaat gehad. Verklaar nou eens wat je wilt bereiken ipv dat gedraai, de internet verbinding lijkt redelijk maar in huis is het bagger, dus of de router is troep, of het huis is is zo gebouwd dat wifi problemen geeft (met Fritz!Box overigens geen problemen gehad). Dan zijn er dus 2 opties, router vervangen of Wifi repeater plaatsen. Voor beide moet het naar een adres worden gestuurd, als ik niet ben wie ik zeg dat ik ben zal dat niet aangenomen worden, wat is dus het probleem

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 januari 2019
Toch maar hulp zoeken op dit forum .

ik ben in juni begonnen met T mobile Glasvezel .. klein abbo van 50 up en down . ik gebruik de draytek modem .. helaas aleen 2.4 gh. de apparatuur die aangesloten is :
cat 6 kabel poort 1 mijn laptop .
cat 6 kabel poort 2 mijn sonos muziek systeem
een i pad en telefoon via Wifi .

via wifi analyzer mijn wifi op poort 13 gezet.
alles werkt .. en werkt altijd . ik heb nooit inlog problemen of wat dan ook .
maar de snelheid is volgens mij niet zoals hij moet zijn .
de laptop krijgt met speed test een download van 45 tot 50 mb .. Prima dus .. upload is maar 15 tot 20 mb .. dat is raar .. in de periode van juni tot januari verschillende testen en geen enkele variatie .. blijft een groot verschil tussen up en down .
de snelheid met Wifi is bedroevend .. 7 MB up en 5 MB down .. wat ik doe .. router reset .. andere kanalen . andere positie , wat dan ook . niks helpt . .
In januari besloten om het abbo dan maar te verhogen . dus nu naar 100 mb up en down .

test sneheden zijn nu als volgt. laptop met cat 6 internet. . 95 mb download , Prima ! 52 mb upload .. dit is toch raar !!!!
Wifi is nog erger .. 9 MB up en down ... op 5 meter , op 3 meter of naast het modem .. blijft 9 MB .
T mobile .. stuur mij aub een Modem met 5 GH of een die het wel doet ! maar dit is onacceptabel .

nog geen 10 % van de max beloofde snelheid .. het is diep triest.

Jeroen

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 30 januari 2019
Hey @TheTune,

Die Wifi- en upload snelheid lijkt inderdaad achter te lopen! Had je tijdens het meten van je snelheid nog andere programma's op de achtergrond lopen? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de lagere snelheid. Heb je geprobeerd om een aantal tips uit dit topic te testen? Hier staan een tal van tips die je kunt gebruiken om je snelheid omhoog te schroeven. Mocht dit allemaal niet werken dan kun je zonder problemen gebruik maken van de Wifi service. Er komt dan een monteur bij je langs die je Wifi signaal zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.

  • Debutant
  • 1 reactie
  • 5 februari 2019
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9010 reacties
  • 5 februari 2019
Leuk initiatief van Tele2, gaat vast ook wel door T-Mobile verkocht worden.
https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/

Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 5 februari 2019
Klanten zeggen vaak dat hun WiFi instabiel is maar soms is de oorzaak de DSL verbinding.
In leken taal zie ik regelmatig de term Wifi als synoniem gebruikt worden voor een vaste internetverbinding.

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 7 februari 2019
fransien schreef:
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff


Wanneer je van alles hebt geprobeerd en het mocht niet baten. Dan kunnen we altijd nog een monteur aansturen die je Wifi zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.â˜ș Wel is het zo dat het Wifi signaal op sommige adressen stabieler werkt dan op andere. Dit heeft ermee te maken dat je Wifi signaal van vele factoren afhankelijk is.

  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 14 april 2019
Na alle stappen te hebben doorlopen toch maar weer eens gebeld voor een wifi verbinding die al een jaar slecht is. Dit om evetueel toch bij T-Mobile te blijven ipv nu het einde van mijn contractperiode in zicht is de boel op te zeggen.

Zeer vriendelijk geholpen aan de telefoon en
Een ticket gekregen voor een monteur.
Eerst beschikbare datum 10 mei!?

NOU dan is overstappen naar een andere aanbieder voor mij een snellere oplossing.

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 15 april 2019
Goedemorgen @linet,

Dat is wel erg ver weg. Heb je met Guidion gebeld of heb je dit via de site geregeld? Vaak helpt het om te bellen. Dan is er meer mogelijk en kun je hopelijk sneller genieten van een betere verbinding.

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 16 april 2019
Niet overstappen, @linet!đŸ˜„ Je kunt inderdaad proberen te bellen met Guidion. Vaak is er nog een gaatje te prikken en ben je daarmee eerder geholpen.😄

Herry22
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 6 juni 2019
Sinds gisteren problemen met TV kijken en vanochtend hele WiFi down!

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 6 juni 2019
Goedemorgen @Herry22,

Heb je het modem en media converter al opnieuw opgestart? Vaak is dit voldoende om het probleem op te lossen.

Herry22
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 6 juni 2019
Ja al menig keer, WAN lampje blijft knipperen (geen stabiele verbinding), nu afspraak met een monteur gemaakt.

bedankt voor je reactie.

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 6 juni 2019
Graag gedaan. Laat je weten of daarmee het probleem is opgelost? Mocht je nog vragen hebben, laat het dan ook gerust weten!

Herry22
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 6 juni 2019
Helaas is de afspraak pas over 2 weken...

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • 6 juni 2019
Ai, dat is niet waar je met een storing op zit te wachten @Herry22. Heb je gebeld of via een link geregeld? Bellen werkt vaak handiger om te kijken of er tussentijds nog opties zijn.

  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 23 juni 2019
Ik heb de afgelopen 2 jaar internet bij tmobile nooit problemen gehad altijd super snel internet, de laatste maanden hapert hij best wel vaak
heeft iemand een oplossing?

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 27 juni 2019
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!

  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 27 juni 2019
Piotr schreef:
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!


Ik heb alles geprobeerd, het ligt er niet aan dat mijn router te ver staat en met opnieuw opstarten gaat die wel sneller maar voor een uurtje of iets

  • Debutant
  • 0 reacties
  • 2 juli 2019
If you don't get the internet speeds you pay for, your wireless internet router signal is probably the reason.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 2 juli 2019
Hi @Ljamie, ervaar je dit ook met je bekabelde verbinding of alleen met Wifi? Als je geen gebruik maakt van een bekabelde verbinding zou je dit dan eens willen testen? Zou je dan ook een speedtest van zowel je bekabelde en je Wifi verbinding uit willen voeren zodra het gebeurt? Dan kijk ik graag met je mee!

  • Debutant
  • 1 reactie
  • 14 juli 2019
Hallo,

ik heb al een tijdje internet van jullie thuis maar sinds een paar maanden heb ik problemen dat de wifi telkens weg valt bij mijn iphone 6 plus. Het gekke is is dat mijn vriend nergens last heeft met zn samsung. Die heeft altijd wifi thuis. Ik heb op andere plekken ook gewoon altijd wifi zonder dat het weg valt dus het is echt alleen thuis. Ik heb al meerdere keren het kanaal veranderd maar ook dat werkt niet.

ik weet t niet meer😅help!!

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen