Skip to main content

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw wifi supersnel en stabiel te krijgen! Kom je er niet uit met de checks en tips? Plaats gerust een berichtje in dit topic.

Video Instructie


Tip 1: Haal het modem van de stroom
 

Stap 1: Haal de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 10 seconden

Stap 2: Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 3: Wacht tot het modem weer is opgestart en klaar!
 

Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

Stap 1: Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan 10 seconden van de stroom

Stap 2: Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

Stap 3: Verbind het modem weer met de Media Converter met de internetkabel

Media Converter

 

Heb je een Zyxel modem in combinatie met een Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal van de stroom te halen.

Stap 1: Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal en haal 'm dan 10 seconden van de stroom

Stap 2: Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal is opgestart

Stap 3: Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal met de internetkabel​​​​

Optical Network Terminal

 

Tip 2: Plaats het modem op een centrale plaats
 

Stap 1: Verklein de afstand
Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

Stap 2: Zorg voor een goede plek 
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Stap 3: Hef wifiblokkades op 
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom het modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Stap 4: Antennes aandraaien en richten
Heeft het modem antennes? Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. Richt de antennes in de goede richting. Plaats eentje omhoog en de andere plat.


Tip 3: Gebruik het beste netwerk
 

De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen. Zo heeft 5 Ghz geen storing van andere apparatuur door een minder drukke frequentie. Daarentegen heeft 2.4 GHz een groter bereik en wordt het ondersteund door alle apparaten. Voor meer informatie over bandsteering op het Zyxel modem, zie Bandsteering op het Zyxel modem, hoe werkt het?

 

Stap 1: Ga naar de wifi-optie op het apparaat

​​​​Stap 2: Kies het netwerk dat eindigt op '5G'

Bij draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX of Odido-XXX.

​​​​​Stap 3: Selecteer 'Verbinden'

Stap 4: Voer de beveiligingscode in

Deze sticker vind je achterop het modem.

Stap 5: Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden' 


Tip 4: Kanaal wijzigen
 

 Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. De beste tip die we kunnen meegeven: zet jouw wifikanaal altijd op automatisch. Recent onderzoek heeft aangetoond dat dit het beste werkt. Mocht je echter toch graag scans willen doen, voer dan onderstaande stappen uit:

Stap 1: Wifikanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi Analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van het modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter wifibereik kunnen bieden.

  • Voor Android klik hier
  • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi Analyzer' 

 Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

 

Stap 2: Pas het wifikanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je wifikanaal aanpassen. Het wifikanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in Mijn Odido regelen. 


Inloggen op het modem om je wifikanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

Zyxel - Kanaal aanpassen
Huawei - Kanaal aanpassen
Draytek 2132 - Kanaal aanpassen
Draytek 2130 - Kanaal aanpassen
 

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

 


Tip 5: Installeer zelf de Odido versterker (Wifi Plus) opnieuw
 

Stap 1: Wifiversterker installeren
Alles wat je nodig hebt zit in het installatiepakket van de wifiversterker. Je kunt de versterker op 2 manieren installeren: draadloos of bekabeld. Bekabeld levert het beste resultaat op voor je wifi. Heb je geen wifiversterker, lees dan snel meer over Wifi Plus: Alles over Wifi Plus

Stap 2: Kies de juiste netwerknaam
Om gebruik te maken van de wifiversterker maak je verbinding met het netwerk dat eindigt op “_EXT”, bijvoorbeeld TMO-NL12345_EXT

Stap 3: Kies de beste plek en afstelling
​​​​​
De plek waar je de wifiversterker neerzet is erg belangrijk voor een goede verbinding. Volg deze checklist voor het kiezen van de beste plek:

  1. Plaats de wifiversterker halverwege het modem en je wifi-apparaten waarvoor je het draadloze netwerk vergroot.
  2. Kan je kiezen of je de versterker draadloos of bekabeld installeert? Bekabeld zorgt voor de best mogelijke wifiverbinding.
  3. De wifiversterker werkt het beste als deze niet direct achter of onder meubels staat. Hoe minder obstakels tussen de wifiversterker en je draadloze apparaat staan hoe beter.
  4. Plaats de wifiversterker niet in de buurt van metalen objecten of apparaten zoals: luidsprekers, magnetron, telefoons en babyfoons. Deze kunnen het wifisignaal verstoren.
  5. Let op de lampjes van de wifiversterker bij het kiezen van de beste plek. De lampjes geven aan hoe goed het wifisignaal daar is.

​​​​​

Lampjes Zyxel wifiversterker

De kleur van het middelste lampje linklampje-zyxel-wap.jpg geeft aan of de versterker te dichtbij of te ver weg is geplaatst. Let op de volgende kleuren:

Oranje: De versterker staat te dicht bij het modem. Verplaats de versterker verder weg van het modem.
Rood: De versterker staat te ver weg van het modem. Verplaats de versterker dichter naar het modem.
Groen: De versterker ontvangt een goed signaal vanaf het modem.

 

Lees meer over het installeren van de Zyxel wifiversterker in de handleiding.

 

Lampjes Fritz wifiversterker
De vijf lampjes naast de bovenste icoon linklampje-fritzbox.jpg geven aan hoe sterk het wifisignaal is op de gekozen plek waar je de versterker hebt geplaatst. Branden alle vijf lampjes? Dan is het signaal daar sterk. Wanneer er maar één lampje brandt, is het wifisignaal daar zwak. Bij een zwak signaal kan je het beste de versterker neerzetten op een andere plek.

Lees meer over het installeren van de Fritz wifiversterker in de handleiding 1750E of handleiding 310.

Handleidingen

Is onze monteur geweest en wil je toch zelf de Odido versterker opnieuw instellen? Bekijk de uitleg video of lees de onderstaande handleidingen. Met een wifiversterker wordt het wifisignaal versterkt.
 

Handleiding wifiversterker 1750E (Quick)

Handleiding wifiversterker 1750E (Uitgebreid)

Handleiding wifiversterker 310 (Quick)

Handleiding wifiversterker 310 (Uitgebreid)

Handleiding Zyxel wifiversterker
 

Tip! Zet geen versterkers achter elkaar, want dan wordt de snelheid gehalveerd.


Extra Tips

Extra Tip 1: Bekabelde Access Point
Een Access Point sluit je bekabeld aan op het modem en deze zendt dan zelf een nieuw wifisignaal uit. Op die manier heb je geen snelheidsverlies maar het nadeel hiervan is dat je alsnog met internetkabels moet gaan werken. Het gebruik van kabels kan je eventueel omzeilen door gebruik te maken van Powerline adapters, het internetsignaal loopt dan via je stroomnet in de woning. Het elektriciteitsnet is hier alleen niet specifiek voor ontworpen dus dit kan storingsgevoelig zijn, vooral wanneer beide adapters niet op dezelfde 'groep' zijn aangesloten. Hier bieden we daarom dan ook geen ondersteuning op.

Extra Tip 2: Draadloze wifiversterker
Idealiter plaats je deze net op de grens waar de sterkte van het wifisignaal minder begint te worden. De versterker pakt het signaal dan op en zendt deze door. Het nadeel van een versterker is dat deze niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen wat in de praktijk betekent dat de snelheid die je kan halen via wifi minder wordt naarmate je meer versterkers gebruikt. Het bereik van je wifisignaal wordt hierdoor wel groter. Als je bijvoorbeeld een beter bereik boven wil hebben dan kan je de wifiversterker het beste daar plaatsen waar de versterker de beste ontvangst heeft. Vanuit dat punt zendt de versterker het signaal dan weer door naar de rest van de verdieping. Je kan de sterkte van het wifisignaal in kaart brengen via een app zoals Wifi Analyzer of programma's voor op je laptop zoals Netstumbler.

Extra Tip 3: Eigen router achter het modem
Als laatste kan je je eigen router achter ons modem aansluiten en de wifi op het modem uitschakelen. Je router doet dan dienst als wifipunt. Je haalt het beste resultaat wanneer je de router zo centraal mogelijk zet ten opzichte van waar je bereik wil hebben. Wil je bijvoorbeeld het beste bereik op de eerste verdieping? Plaats de router dan centraal op de eerste verdieping, het liefst vrij van zaken die het signaal kunnen verstoren zoals je centrale verwarming en andere apparaten die ook een signaal uitzenden (denk dan aan bijvoorbeeld een babyfoon). Hoe je je eigen router aan kan sluiten vind je in dit topic. Let op: We kunnen geen ondersteuning bieden op je eigen apparatuur, omdat wij geen zicht hebben op de werking en aansluiting hiervan maar je kan je vraag uiteraard altijd stellen in het Community topic, dan kijken we graag met je mee!

 

Wifi Service

Werkt je wifi niet optimaal na het uitvoeren van de bovenstaande tips? Heb je jouw bekabelde internet gecheckt, de storingsbronnen verwijderd en een fabrieksreset op jouw modem uitgevoerd? Dan helpen wij je graag op afstand om je wifi te verbeteren met onze Wifi Service! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de wifiversterker in bruikleen van Odido, voor de periode van je abonnementsduur. 
 

Tip! Problemen met de wifiversterker? Kijk dan bij Tip 5 voor een uitgebreide handleiding!


Geen Internet

Het kan zijn dat jij niet de enige bent die het wifisignaal niet kan bereiken. Wellicht speelt er een algemene storing, check dat gemakkelijk en snel in ons storingstopic. Controleer ook ‘actuele storingen’ in jouw Mijn Odido


Wifinaam veranderen

Stap 1: Log in op Mijn Odido
En ga in het linkermenu naar "Instellingen" en klik vervolgens op "Wifi". Of klik hier om direct naar de wifinaam wijzigen pagina te gaan.

Stap 2: Kies een nieuwe naam, vul die in en klik op “Opslaan”
Inspiratie voor bijzondere wifinamen kun je online vinden! Heb je geen inspiratie? We helpen je natuurlijk graag: "Look Mum No Cables", "Wifi de Viking", “Michiel de Router” of "Beste Internet ooit".


Stap 3: Gebruik de nieuwe naam om je apparaten opnieuw met je wifi te verbinden
Lukt het niet om via Mijn Odido je wifinaam te veranderen? Download dan hieronder de handleiding om je wifinaam te wijzigen door in te loggen op het modem.

 

Handleiding Zyxel - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Huawei - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Draytek 2130 - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen

Handleiding Draytek 2132 - Wifiwachtwoord en -naam wijzigen
 

Tip! Als je de naam van je wifi wijzigt, moet je de draadloze verbindingen van al je apparaten opnieuw instellen.


English Manual

Wifi is becoming a more and more integral part of our lives. It's almost impossible to imagine a life without it! As a result, slow wifi or an unstable connection really isn't what we want. In this topic we'll help you do three checks to make your wifi faster and more stable. Are the results not enough? Feel free to leave a comment below the topic!

 

Check 1: Change the modems placing to a more central spot:

The strength of your wifi depends on several different matters. For example, the distance to the modem, a physical block (thick concrete, for example) or a network from one of your neighbors. Because every house is different, the puzzle is also different for everyone. We can't change everything, but we do have some tips! The biggest "enemies" to wifi are water and electrical appliances. Make sure your modem isn't near an aquarium or a speaker but on a central, open spot. Does your modem have antennas? Make sure one is in an upright position, and one is lying flat.
 

Check 2: Use the best network:

Does your modem also support a 5 GHz network? If you're relatively close to your modem, this signal will be stronger, faster and should be more stable. You'll recognize the network because of the added "-5G" behind the network name. While the speed and stability are better, this is only for shorter distances. 5 GHz does not have the range that 2.4 GHz has, so if you're further away, make sure you use the 2.4 GHz network.
 

Check 3: Changing the channel:

Just like with radio, two senders can interfere with each other. Imagine a neighboring network or a baby monitor using precisely the wifi channel you are using: this will result in an unstable network. Therefore, you can gain a lot by changing the frequency (channel) your wifi network is using. You can easily check what channel is the best for you via a mobile app, and change it via your Mijn Odido or by logging in to the modem.

 

=>Checking what channel would be best via the app

Hide content

To check what channel your neighboring networks use, you can use this app from the Google play store or this app from the App Store. Be aware though, that there is only interference if the other wifi network is being used at that time. Other electrical devices that use wireless signals, or interfere with your signal, also aren't visible here. So it's an awesome tool, but not a waterproof solution.

 

=>Mijn Odido

Hide content

If you know what channel should work best for you, you can change your wifi channel. We recommend picking channel 1, 6 or 11. The wifi channel can be very easily changed via your Mijn Odido. Click on this link to immediately be on the right page: Mijn Odido. After logging in, you'll see the below screen:

 

 

If you want to manually change the channel, please try the below steps:

 

=>Draytek

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Use username and password “user”,
  3. Click on “Wireless LAN” in the menu (left),
  4. Click “General Setup”,
  5. On “Channel” you can change the channel. Make sure you use the mode “Mixed”!
  6. Click “OK”.
 

=>Huawei HG659

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Your username and password were randomly created and can be found on the back of your modem. Fill these in and hit enter,
  3. Go to “Thuisnetwerk”,
  4. Click on “WLAN-instellingen”
  5. Click on “Geavanceerde instellingen” so we can change the channel
  6. Choose the preferred channel for the 2,5 GHz or 5 GHz band, then click “Opslaan”.

 

 

=>Zyxel

Hide content

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1 or 6. Try the one that proves best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

 

  1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  1. The username and password are on a sticker, on the back of the modem. Use these to login,

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

  1. Change the frequency via the dashboard, under “Wifi instellingen”.

 

Kom je er toch niet uit?

Heb je alle stappen doorgenomen, elke factor uitgesloten, maar kom je er toch niet uit? Geen zorgen! Je kunt altijd een reactie plaatsen in dit topic zodat onze users je kunnen helpen. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat wifi een service is en geen garantie. Wanneer het bekabeld wel werkt, maar op de wifi niet, dan kan dat betekenen dat het probleem te wijden is aan onzichtbare factoren en is het niet altijd oplosbaar. Toch kijken we er graag naar voor en met je zodat jouw draadloze netwerk geoptimaliseerd is. Laat altijd weten wat jij al geprobeerd hebt om het te fixen, dan pakken onze deskundige toppers de draad verder op!

 

Hallo @anton71,



helaas mogen deze gegevens niet aan je worden voorgelegd ivm de avg. echter zijn deze gegevens nodig ter verificatie dat je bent wie je zegt die je bent.
Dus moet ik alle gegevens die nodig zijn om te identificeren maar aan een vreemde geven? Alleen gegevens die absoluut nodig zijn om te kunnen helpen mogen gevraagd worden. Aangezien hier alleen nodig is duidelijk te stellen dat het adres is van een klant zou dat voldoende zijn om te kunnen helpen, en dat zijn gegevens die ik in een private message prima kan geven. Deze gegevens zijn namelijk voldoende om ook op andere plaatsen te doen alsof jij mij bent.
Hi @anton71, ik vraag om deze gegevens omdat we een controle doen om zoals Hidden zegt, te controleren dat je bent wie je bent. Zo voorkomen we zo goed als mogelijk dat iemand anders bijvoorbeeld toegang heeft tot jouw gegevens of wijzigingen aan jouw abonnement kan doen. Dit geldt ook voor problemen met je Wifi verbinding. Mocht je het niet prettig vinden om je gegevens via een privébericht door te geven dan kan je eventueel ook telefonisch contact met ons opnemen (of via Facebook of Twitter maar hier zal je tegen hetzelfde issue aanlopen), helpt één van mijn collega's je graag!
@Brian

Vast stellen wie ik ben kan met een deel van de info die jij vraagt door die te vergelijken met de gegevens die geregistreerd staan bij T-Mobile, het is absoluut onzin dat alle gegevens gegeven moeten worden om dit vast te stellen door alle gegevens te vragen. Zeker in het geval van deze klote wifi verbinding maakt het geen bal uit wie ik ben zolang er op het adres waarover geklaagd wordt een lopend t-mobile abonnement bestaat, al zou ik de buurman zijn dan nog zal de persoon waar de wifi beter wordt daar geen probleem mee hebben. Er wordt een belofte gedaan en die wordt gewoon niet na gekomen. Nu voor de 3e keer ik heb een tijd geleden al telefonisch contact gehad en dat heeft helemaal geen resultaat gehad. Verklaar nou eens wat je wilt bereiken ipv dat gedraai, de internet verbinding lijkt redelijk maar in huis is het bagger, dus of de router is troep, of het huis is is zo gebouwd dat wifi problemen geeft (met Fritz!Box overigens geen problemen gehad). Dan zijn er dus 2 opties, router vervangen of Wifi repeater plaatsen. Voor beide moet het naar een adres worden gestuurd, als ik niet ben wie ik zeg dat ik ben zal dat niet aangenomen worden, wat is dus het probleem
Toch maar hulp zoeken op dit forum .



ik ben in juni begonnen met T mobile Glasvezel .. klein abbo van 50 up en down . ik gebruik de draytek modem .. helaas aleen 2.4 gh. de apparatuur die aangesloten is :

cat 6 kabel poort 1 mijn laptop .

cat 6 kabel poort 2 mijn sonos muziek systeem

een i pad en telefoon via Wifi .



via wifi analyzer mijn wifi op poort 13 gezet.

alles werkt .. en werkt altijd . ik heb nooit inlog problemen of wat dan ook .

maar de snelheid is volgens mij niet zoals hij moet zijn .

de laptop krijgt met speed test een download van 45 tot 50 mb .. Prima dus .. upload is maar 15 tot 20 mb .. dat is raar .. in de periode van juni tot januari verschillende testen en geen enkele variatie .. blijft een groot verschil tussen up en down .

de snelheid met Wifi is bedroevend .. 7 MB up en 5 MB down .. wat ik doe .. router reset .. andere kanalen . andere positie , wat dan ook . niks helpt . .

In januari besloten om het abbo dan maar te verhogen . dus nu naar 100 mb up en down .



test sneheden zijn nu als volgt. laptop met cat 6 internet. . 95 mb download , Prima ! 52 mb upload .. dit is toch raar !!!!

Wifi is nog erger .. 9 MB up en down ... op 5 meter , op 3 meter of naast het modem .. blijft 9 MB .

T mobile .. stuur mij aub een Modem met 5 GH of een die het wel doet ! maar dit is onacceptabel .



nog geen 10 % van de max beloofde snelheid .. het is diep triest.



Jeroen
Hey @TheTune,



Die Wifi- en upload snelheid lijkt inderdaad achter te lopen! Had je tijdens het meten van je snelheid nog andere programma's op de achtergrond lopen? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de lagere snelheid. Heb je geprobeerd om een aantal tips uit dit topic te testen? Hier staan een tal van tips die je kunt gebruiken om je snelheid omhoog te schroeven. Mocht dit allemaal niet werken dan kun je zonder problemen gebruik maken van de Wifi service. Er komt dan een monteur bij je langs die je Wifi signaal zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.

Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?

pff
Leuk initiatief van Tele2, gaat vast ook wel door T-Mobile verkocht worden.

https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/
Klanten zeggen vaak dat hun WiFi instabiel is maar soms is de oorzaak de DSL verbinding.

In leken taal zie ik regelmatig de term Wifi als synoniem gebruikt worden voor een vaste internetverbinding.
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.

Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?

pff




Wanneer je van alles hebt geprobeerd en het mocht niet baten. Dan kunnen we altijd nog een monteur aansturen die je Wifi zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.☺️ Wel is het zo dat het Wifi signaal op sommige adressen stabieler werkt dan op andere. Dit heeft ermee te maken dat je Wifi signaal van vele factoren afhankelijk is.
Na alle stappen te hebben doorlopen toch maar weer eens gebeld voor een wifi verbinding die al een jaar slecht is. Dit om evetueel toch bij T-Mobile te blijven ipv nu het einde van mijn contractperiode in zicht is de boel op te zeggen.



Zeer vriendelijk geholpen aan de telefoon en

Een ticket gekregen voor een monteur.

Eerst beschikbare datum 10 mei!?



NOU dan is overstappen naar een andere aanbieder voor mij een snellere oplossing.
Goedemorgen @linet,



Dat is wel erg ver weg. Heb je met Guidion gebeld of heb je dit via de site geregeld? Vaak helpt het om te bellen. Dan is er meer mogelijk en kun je hopelijk sneller genieten van een betere verbinding.
Niet overstappen, @linet!😥 Je kunt inderdaad proberen te bellen met Guidion. Vaak is er nog een gaatje te prikken en ben je daarmee eerder geholpen.😄


Sinds gisteren problemen met TV kijken en vanochtend hele WiFi down!
Goedemorgen @Herry22,



Heb je het modem en media converter al opnieuw opgestart? Vaak is dit voldoende om het probleem op te lossen.
Ja al menig keer, WAN lampje blijft knipperen (geen stabiele verbinding), nu afspraak met een monteur gemaakt.



bedankt voor je reactie.
Graag gedaan. Laat je weten of daarmee het probleem is opgelost? Mocht je nog vragen hebben, laat het dan ook gerust weten!
Helaas is de afspraak pas over 2 weken...
Ai, dat is niet waar je met een storing op zit te wachten @Herry22. Heb je gebeld of via een link geregeld? Bellen werkt vaak handiger om te kijken of er tussentijds nog opties zijn.
Ik heb de afgelopen 2 jaar internet bij tmobile nooit problemen gehad altijd super snel internet, de laatste maanden hapert hij best wel vaak

heeft iemand een oplossing?
Hey @Ljamie,



Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!
Hey @Ljamie,



Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!




Ik heb alles geprobeerd, het ligt er niet aan dat mijn router te ver staat en met opnieuw opstarten gaat die wel sneller maar voor een uurtje of iets
If you don't get the internet speeds you pay for, your wireless internet router signal is probably the reason.
Hi @Ljamie, ervaar je dit ook met je bekabelde verbinding of alleen met Wifi? Als je geen gebruik maakt van een bekabelde verbinding zou je dit dan eens willen testen? Zou je dan ook een speedtest van zowel je bekabelde en je Wifi verbinding uit willen voeren zodra het gebeurt? Dan kijk ik graag met je mee!
Hallo,



ik heb al een tijdje internet van jullie thuis maar sinds een paar maanden heb ik problemen dat de wifi telkens weg valt bij mijn iphone 6 plus. Het gekke is is dat mijn vriend nergens last heeft met zn samsung. Die heeft altijd wifi thuis. Ik heb op andere plekken ook gewoon altijd wifi zonder dat het weg valt dus het is echt alleen thuis. Ik heb al meerdere keren het kanaal veranderd maar ook dat werkt niet.



ik weet t niet meer😅help!!

Reageer