Skip to main content

Alles over Wifi Plus

• July 30, 2020
  • 61 reacties
  • 15863 Bekeken
Alles over Wifi Plus
Toon eerste reactie

61 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • April 4, 2025

​@Neo85 

Van Odido mag je er maar 2 bijbestellen omdat meer niet mogelijk is maar ik zie ook reacties voorbij komen dan mensen 3 extra punten hebben en dat werkt zonder problemen..

• is een Top Poster
  • April 4, 2025

​@Neo85 

Van Odido mag je er maar 2 bijbestellen omdat meer niet mogelijk is maar ik zie ook reacties voorbij komen dan mensen 3 extra punten hebben en dat werkt zonder problemen..

Ik zie dit in "Algemeen” staan boven aan in dit Topic

En heb alles is huis(betonnen muren, isolatie en vloerverwarming) om het WiFi signaal slecht te maken. Kan ook het modem een andere plek geven dan in de meterkast, dit heeft niet mijn voorkeur. Heb naar elke ruimte en verdieping UTP cat 6 kabels liggen, dan wel loze leidingen. Een derde WiFi punt zou het mooiste zijn.

• is een Top Poster
  • April 7, 2025

Waqqas

Ik heb inmiddels 3 WiFi punten aangesloten zonder problemen. Nu een goede WiFi dekking in huis.

Zendvermogen verlaagd voor een goede roaming. 40% voor 2,4 GHz en 60% voor de 5GHz.

• Doet lekker mee
  • July 27, 2025

Goedenavond,

ik wil binnenkort de zyxel wx5600 wifipunt aansluiten omdat we in één kamer nauwelijks bereik hebben. Momenteel hebben we beide frequenties aan (2.4GHz en 5GHz). Nou heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat wanneer je de wx5600 aansluit je niet meer twee frequenties hebt en dus niet meer kunt kiezen met welke je wil verbinden. Klopt dit? is het na het aansluiten niet te splitsen in twee frequentie? Want wij vinden het handig om beide frequenties apart te houden.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • July 27, 2025

​@Emre Als je de WX5600 gebruikt, heb je wel beide frequenties, maar dan hebben ze dezelfde naam (SSID) en wachtwoord. Je kunt dan inderdaad niet kiezen met welke band een device verbindt. De WX5600 werkt met EasyMesh en daarvoor is het noodzakelijk dat 2.4 en 5GHz gecombineerd worden tot één netwerk.

• Doet lekker mee
  • July 27, 2025

​@Emre Als je de WX5600 gebruikt, heb je wel beide frequenties, maar dan hebben ze dezelfde naam (SSID) en wachtwoord. Je kunt dan inderdaad niet kiezen met welke band een device verbindt. De WX5600 werkt met EasyMesh en daarvoor is het noodzakelijk dat 2.4 en 5GHz gecombineerd worden tot één netwerk.

Als ik niet kan kiezen met welke band ik wil verbinden, gaat het dan automatisch? Dus kiest de wx5600 zelf met welk band mijn pc verbindt bijvoorbeeld? En is er helemaal geen mogelijkheid om het te splitsen, met een omweg bijvoorbeeld?

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • July 28, 2025

Als ik niet kan kiezen met welke band ik wil verbinden, gaat het dan automatisch? Dus kiest de wx5600 zelf met welk band mijn pc verbindt bijvoorbeeld? En is er helemaal geen mogelijkheid om het te splitsen, met een omweg bijvoorbeeld?

Ja, dat gaat vanzelf. Apparaten verbinden automatisch met de beste band, mits ze beide ondersteunen. Helaas is de WX5600 zo dichtgetimmerd dat je zelf geen WiFi-instellingen aan kunt passen. De instellingen die je in de router hebt, zitten daar niet in. Mocht je tegen de limieten van de WX5600 aanlopen, dan zit er niets anders op dan zelf een Mesh-set aanschaffen.

• Doet lekker mee
  • July 29, 2025

Ja, dat gaat vanzelf. Apparaten verbinden automatisch met de beste band, mits ze beide ondersteunen. Helaas is de WX5600 zo dichtgetimmerd dat je zelf geen WiFi-instellingen aan kunt passen. De instellingen die je in de router hebt, zitten daar niet in. Mocht je tegen de limieten van de WX5600 aanlopen, dan zit er niets anders op dan zelf een Mesh-set aanschaffen.

ah oke bedankt, en met de Zyxel WAP6807 kun je het wel splitsen of ook niet?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • July 30, 2025

Hi ​@Emre, bij de Zyxel WAP6807 werkt dit hetzelfde als de WX5600. De WX5600 werkt alleen beter samen met de Zyxel modems vanaf de T-54, vandaar dat je deze toegestuurd krijgt als je een Zyxel T-54 of hoger gebruikt. 

• Doet lekker mee
  • July 30, 2025

Hi ​@Emre, bij de Zyxel WAP6807 werkt dit hetzelfde als de WX5600. De WX5600 werkt alleen beter samen met de Zyxel modems vanaf de T-54, vandaar dat je deze toegestuurd krijgt als je een Zyxel T-54 of hoger gebruikt. 

Oke, duidelijk. Bedankt!

• Doet lekker mee
  • January 30, 2026

Eergisteren de wifi-punt (WX5600 )geïnstalleerd, maar hoe moet ik nou weten of alles met succes is geïnstalleerd? (behalve dat de juiste lichtjes branden). Bij mijn netwerken zie ik geen nieuwe wifi punt of iets, alles is nog hetzelfde. Ik kan dus niet zien of er iets is veranderd. Moet ik nog wat veranderen in de instellingen van de modem? (via http://192.168.1.1/)