Hey @driesdokter, dat klopt inderdaad, ik zie het nu. De actie komt wel te vervallen door de wijziging. Ik kan je daarom wel het bedrag in 1x vergoeden voor de resterende maanden. Dat is nog 8x €2,50 tot aan mei 2024. Dit zal dan in 1x worden vergoed en worden verrekend op een volgend factuur, is dat goed?
Dit vind ik een keurige oplossing, dank je wel
Hoi @driesdokter, dit is meteen in orde gemaakt voor je! Per e-mail zul je een bevestiging ontvangen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Heb nu sinds een week Odido, werkt prima.
Alleen is het mogelijk het wifi AP 6807 om te wisselen voor het WX5600 zodat ik overal wifi 6 heb
Hey @evdp777, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
De WAP werkt namelijk niet heel goed met de T-54 samen. Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen. Als het nieuwe wifi punt verzonden is, kun je de zending volgen in Mijn Odido!
Hoi Tommie, bedankt voor je reactie en actie
Zie het graag tegemoet
Beste, 30 oktober mijn nieuwe modem gekregen, de T-54. Alleen hetzelfde, mijn oude wifipunten Zyxel WAP6807, graag omruilen voor de nieuwe Zyxel WX5600.
Hoor het graag, dan hebben we weer op en top internet.
Dank.
Ook gezien ik net mijn wifi weer even aan en uit heb moeten doen om dit te versturen.
Hoi @Weijerman, ik zie dat er nog een Draytek modem geregistreerd staat op jouw aansluiting. Dat is natuurlijk vreemd. Kun je het modem even van de stroom halen gedurende 20 seconden? Dan voer ik een reprovisie uit en moet de T54 daar online staan.
Goedemorgen,
Zoals omschreven in de topic, wil ik bij deze graag mijn oude Zyxel WAP6807 wifi-punt omruilen voor een nieuwe Zyxel WX5600.
Groeten Bart
Hoi @bartbreukelman, ik heb dit meteen voor je in gang gezet! Je zult 'm zo snel mogelijk ontvangen en alle informatie zul je per e-mail verkrijgen. Fijn weekend voor nu! Groetjes, Ishana
Hoi @Weijerman, ik zie dat er nog een Draytek modem geregistreerd staat op jouw aansluiting. Dat is natuurlijk vreemd. Kun je het modem even van de stroom halen gedurende 20 seconden? Dan voer ik een reprovisie uit en moet de T54 daar online staan.
Hoi Jason, zie dit nu pas, ik heb donderdag nog gebeld met Odido. Als het goed is krijg ik nieuwe wifi punten. Maar just in case zal ik de stekker eruit halen. want raar dat de oude nog gezien wordt.
Hoop morgen of dag erna alles te ontvangen. Zo niet, meld ik me .
Thanks.
Ik kan niet terugvinden of deze vraag al gesteld is, dus excuses als dit wel het geval is.
Is het mogelijk dat als je het wifipunt aansluit met een UTP kabel, je op de andere in/uitgang een switch kan aansluiten om meerdere apparaten te voorzien van bekabeld internet?
Als je 2 wifipunten aansluit op je router, schakelt het systeem dan altijd over naar het het wifipunt die de beste verbinding met je toestel heeft?
Bedankt!
Hallo @Baaz3
Een switch aansluiten zou moeten kunnen omdat het een LAN poort is, als je er een laptop op aansluit heeft die ook een bekabelde verbinding.
De Zyxel samen met de WiFi punten vormen 1 groot Mesh netwerk, je maakt automatisch verbinding met het sterkste signaal.
Mijn Zyxel WX56000-77959 lijkt aardig stof te vangen voor niets. Ik heb deze speciaal erbij gezet om in de kelder wifi te voorzien voor mijn homewizard meters die daar zitten. Echter willen deze alleen maar met slecht signaal naar de T54 2 verdiepingen hoger.
De connectie tussen de T54 en WX is goed. Als ik met een iphone oid in de buurt kom dan pakt die wel direct op maar de meters waar het om gaat dus niet zonder meer. Nu had ik afgelopen 24 uur één van de meters wel aangesloten, maar deze gaf nog steeds een slecht RSSI van -82.
De vrije lijn van de WX naar de meter is ong 3 mtr. en naar andere meter ook. Die verbind met de T54 met een RSSI van -84 door aluminium gecoate isolatieplaten en gewapende betonvloer heen.
De RSSI van de WX is -63 en alles is groen.
Wat kan hier aan de hand zijn?
@Tommie van Odido
@Jason van Odido
@Ishana van Odido
Beste Odido’ers, Zouden jullie naar onderstaande willen kijken en als hier geen duidelijke aanpassing in de config voor te doen is het accespoint willen omruilen? Ik heb inmiddels een nieuwe watermeter ontvangen die weer precies hetzelfde probleem vertoond.
Mijn Zyxel WX56000-77959 lijkt aardig stof te vangen voor niets. Ik heb deze speciaal erbij gezet om in de kelder wifi te voorzien voor mijn homewizard meters die daar zitten. Echter willen deze alleen maar met slecht signaal naar de T54 2 verdiepingen hoger.
De connectie tussen de T54 en WX is goed. Als ik met een iphone oid in de buurt kom dan pakt die wel direct op maar de meters waar het om gaat dus niet zonder meer. Nu had ik afgelopen 24 uur één van de meters wel aangesloten, maar deze gaf nog steeds een slecht RSSI van -82.
De vrije lijn van de WX naar de meter is ong 3 mtr. en naar andere meter ook. Die verbind met de T54 met een RSSI van -84 door aluminium gecoate isolatieplaten en gewapende betonvloer heen.
De RSSI van de WX is -63 en alles is groen.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Hi @K-1-2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je wifi netwerk er maar eens bijgepakt. Hierop is inderdaad te zien dat je coverage niet bepaald goed is. Kan je mij vertellen waar je precies het modem hebt staan? Ik zie inderdaad dat er nog best veel apparaten die te ver weg staan of zoals je zegt met een obstructie er tussen die verbinden met het modem in plaats van met het wifipunt. Kan je het wifipunt eens bedraad aansluiten en op dezelfde plek laten staan? Ik ga er vanuit dat dit het voor je oplost! Op dit moment verbinden je apparaten soms met het modem en soms met het wifipunt terwijl ze met het wifipunt moeten verbinden.
Hi @K-1-2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je wifi netwerk er maar eens bijgepakt. Hierop is inderdaad te zien dat je coverage niet bepaald goed is. Kan je mij vertellen waar je precies het modem hebt staan? Ik zie inderdaad dat er nog best veel apparaten die te ver weg staan of zoals je zegt met een obstructie er tussen die verbinden met het modem in plaats van met het wifipunt. Kan je het wifipunt eens bedraad aansluiten en op dezelfde plek laten staan? Ik ga er vanuit dat dit het voor je oplost! Op dit moment verbinden je apparaten soms met het modem en soms met het wifipunt terwijl ze met het wifipunt moeten verbinden.
@Tommie van Odido Het modem staat op de eerste verdieping centraal in het huis (jaren '30 houten vloeren) en acces point staat bovenaan de trap van de kelder met een betonnen vloer boven de kelder op de begane grond. In de rechte lijn naar de T-54 zit alleen een dunne bakstenen muur ertussen. Het acces point laat dan ook een goede verbinding zien (groen, good en RSSI -68). Op dit moment zie ik de TV verbonden (RSSI -85) met het acces point terwijl de T54 er 2,5 mtr naast staat in dezelfde ruimte. Bijzondere keuze om daar dan mee te connecten. Ook zie ik dat de meeste apparaten momenteel aangeven dat ze bekabeld verbonden zijn (zowel op T-54 als acces point) terwijl er geen kabel loopt.
Als ik het acces point op ditzelfde punt met kabel verbind op LAN1 direct met de T-54 dan zie ik het acces point helemaal niet meer terug. Ook een herstart helpt niet. Alle apparaten gaan nu naar de T-54 en ze lijken allemaal bedraad aangesloten, In de Mpro mesh zie ik een ? verschijnen. Verbindingen met de Homewizard apparaten in de kelder zijn 18%, 32%, 12% en dat vinden ze niet leuk … Overigens recent het accespoint met deze kabel opnieuw gereset en gekoppeld. Inmiddels de kabel weer losgenomen en de wifi situatie hersteld. T-54 lijkt alles bedraad te zijn en het accespoint geeft ook apparatuur aan dat bedraad zou zijn.
Die apparaten waar het om gaat in de kelder staan ZONDER enige obstructie in lijn met het acces point, maar blijven bijzonder slechte verbinding daarmee maken, ze gaan vaak zelfs naar de T-54 met een ongeveer even slechte verbinding. Het hele idee van dat acces point in de kelder was voor die apparaten, er zit verder niemand te werken. Enige wat altijd goed lijkt te verbinden met het acces point zijn iphones.
@K-1-2 Heb je EasyMesh aan staan op de T54?
@K-1-2 Heb je EasyMesh aan staan op de T54?
@TMTV
@Tommie van Odido
Easymesh staat idd aan
Zou je het modem en wifipunt een harde factory reset willen geven @K-1-2?
@Tommie van Odido T-54 en acces point zijn helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet. Beeld is weer exact hetzelfde incl wifi verbindingen die als bedraad worden weergegeven. Nog steeds het aloude probleem dat apparaat namen die je ingeeft weer als sneeuw voor de zon verdwijnen en apparaten die niet naar het dichtstbijzijnde punt verbinden terwijl hun verbinding zwak is. Hoop dat er nog nieuw inzicht gaat komen.
Zo'n 10 minuten na dit bericht wel een paar keer uitval van wifi ondervonden, eerst 2,4 Ghz en deze weer aan moeten zetten en toen 5 Ghz of mogelijk alles wat weer vanzelf opkwam.
Hey @K-1-2, ik heb het doorgezet naar een collega van het CPE-team. Hij heeft alles onderzocht en heeft opgemerkt dat jouw meters geen bandsteering ondersteunen en daardoor met het modem verbinden. Vandaar de hoge RSSI waardes. We hebben wat settings aangepast maar ze lijken toch de voorkeur van het modem te houden. Op dit moment hebben we hier geen oplossing voor. Wellicht is het een optie om het modem op een andere plek te zetten zodat de meters een betere verbinding hebben.
Hey @K-1-2, ik heb het doorgezet naar een collega van het CPE-team. Hij heeft alles onderzocht en heeft opgemerkt dat jouw meters geen bandsteering ondersteunen en daardoor met het modem verbinden. Vandaar de hoge RSSI waardes. We hebben wat settings aangepast maar ze lijken toch de voorkeur van het modem te houden. Op dit moment hebben we hier geen oplossing voor. Wellicht is het een optie om het modem op een andere plek te zetten zodat de meters een betere verbinding hebben.
@Tommie van Odido Het modem verplaatsen is geen optie zonder kabels dwars door het huis. Het idee was juist dat het access point het netwerk kon vergroten naar deze plek. Mogelijk krijg ik dan ook weer issues op andere plekken.
Als ik dit zo lees dan zou het access point dus niet echt een uitbreiding van het wifi netwerk zijn en is in mijn optiek wel een dikke teleurstelling. Voorheen heb ik met de TP-Link Deco M4 van Ziggo hier overigens nooit problemen mee gehad. Daarmee was de ontvangst van deze meters wel uitstekend.
Ik snap overigens niet hoe het dan wel kan dat er af en toe wel van het access point gebruik wordt gemaakt door diezelfde apparaten als ze er niet mee zouden kunnen verbinden doordat ze geen band steering ondersteunen. Band steering stuurt zover mij bekend tussen 2,4 en 5 GHz band afhankelijk van signaalsterkte. Deze apparaten zijn alle 2,4 GHz dus valt er niet op dat vlak niet veel te sturen. Ze moeten gewoon het sterkste 2,4 GHz signaal pakken lijkt mij en dan lijkt het mij dat ze het access point pakken.
Ik hoop dus eigenlijk niet dat dit de eindconclusie is want dan is de slotsom dat ik dus al zo'n jaar lang een access point voor niets heb afgenomen. ik heb nog steeds de hoop dat dit access point een maandagochtend modelletje is ook omdat ik niet kan inloggen op het access point en het in bedrade toestand niet lijkt te connecten met apparatuur terwijl dat via de wifi verbinding wel gebeurd.
Als we door de opties heen zijn misschien toch een omruil actie doen voordat we een spelt in een hooiberg zoeken?
Hey @K-1-2, ik heb het doorgezet naar een collega van het CPE-team. Hij heeft alles onderzocht en heeft opgemerkt dat jouw meters geen bandsteering ondersteunen en daardoor met het modem verbinden. Vandaar de hoge RSSI waardes. We hebben wat settings aangepast maar ze lijken toch de voorkeur van het modem te houden. Op dit moment hebben we hier geen oplossing voor. Wellicht is het een optie om het modem op een andere plek te zetten zodat de meters een betere verbinding hebben.
@Tommie van Odido Het modem verplaatsen is geen optie zonder kabels dwars door het huis. Het idee was juist dat het access point het netwerk kon vergroten naar deze plek. Mogelijk krijg ik dan ook weer issues op andere plekken.
Als ik dit zo lees dan zou het access point dus niet echt een uitbreiding van het wifi netwerk zijn en is in mijn optiek wel een dikke teleurstelling. Voorheen heb ik met de TP-Link Deco M4 van Ziggo hier overigens nooit problemen mee gehad. Daarmee was de ontvangst van deze meters wel uitstekend.
Ik snap overigens niet hoe het dan wel kan dat er af en toe wel van het access point gebruik wordt gemaakt door diezelfde apparaten als ze er niet mee zouden kunnen verbinden doordat ze geen band steering ondersteunen. Band steering stuurt zover mij bekend tussen 2,4 en 5 GHz band afhankelijk van signaalsterkte. Deze apparaten zijn alle 2,4 GHz dus valt er niet op dat vlak niet veel te sturen. Ze moeten gewoon het sterkste 2,4 GHz signaal pakken lijkt mij en dan lijkt het mij dat ze het access point pakken.
Ik hoop dus eigenlijk niet dat dit de eindconclusie is want dan is de slotsom dat ik dus al zo'n jaar lang een access point voor niets heb afgenomen. ik heb nog steeds de hoop dat dit access point een maandagochtend modelletje is ook omdat ik niet kan inloggen op het access point en het in bedrade toestand niet lijkt te connecten met apparatuur terwijl dat via de wifi verbinding wel gebeurd.
Als we door de opties heen zijn misschien toch een omruil actie doen voordat we een spelt in een hooiberg zoeken?
Hi @Tommie van Odido, welke stappen kunnen er nog worden genomen?
Hey @K-1-2, ik weet echt niet waardoor dit komt. We kunnen altijd het wifipunt proberen uit te sluiten. Daarom heb ik je een nieuwe WX5600 opgestuurd. Hopelijk is dit de boosdoener en is het hierna opgelost. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het met een nieuw wifipunt wel werkt?
Beste Odido,
Ik wil eigenlijk geen Zyxel WX5600 gaan huren, maar graag kopen. Zijn er winkels/webshops waar deze te koop worden aangeboden? Ik kan me niet voorstellen dat deze uitsluitend via Odido gehuurd kunnen worden?