Skip to main content

Hallo,

ik heb kortgeleden een via Odido een Zyxel wx5600 wifi punt aangeschaft voor wifi in mijn overkapping. Het power lampje brand oranje, het wifi lampje brand groen en het bereik lampje brand ook groen, de internetkabel zit erin en ook dat brand groen. Maar ik heb geen wifi signaal.

Ook toen ik in huis in het huidige wifi netwerk de wx5600 heb gestart en alles goed zou moeten werken kreeg ik geen beter of sterker of ander wifi netwerk. 

Wat kan ik nog anders doen zodat het wel gaat werken?

Groet

Harmen

Hoi @Harmen12, ik wil dit graag oplossen met je! Heb je ook al eens geprobeerd het wifipunt bekabeld te installeren? Op onze website staat een super handig stappenplan: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido. Ook vind je hier een video als je dit fijner vindt! Groetjes, Ishana


Hallo,

 

Ik heb alles al geprobeerd, bekabeld en onbekabeld en beide werkt niet. Wat kan ik nog meer doen?

 


Hi @Harmen12, zit de ethernet kabel direct in het modem of niet? Er komt geen extra netwerk als je het wifipunt aansluit, het wifipunt neemt hetzelfde SSID over als van het modem, dit komt door het gebruik van Mesh. Hoe ver staat het wifipunt van het modem af nu?

Knippert het powerlampje oranje of brandt hij? 


Hallo,

Jaa die zit er direct in en het lampje brand oranje en knippert dus niet. Dit kastje staat buiten bereik van wifi en dus van mijn router. Dan zou dit kastje toch een eigen netwerk moeten maken? Of hoe werkt dit?

Alvast bedankt weer

 


Die kabel ziet er niet zo heel goed uit. Heeft u al eens een andere geprobeerd? 

En horen er niet 2 lampjes te branden bij de poort?


Hallo,

Jazeker, heb al 3 kabels geprobeerd, allemaal branden ze ook normaal groen bij de ingang zoals deze kabel (te zien op de foto). Er brand bij alle kabels normaal 1 lampje maar dat hoort ook lijkt mij?

Wat kan ik nog meer proberen? 

En hoe zou het moeten werken, zou ik een apart wifi netwerk krijgen op deze manier als het werkt naar behoren?

Groet Harmen


Hey @Harmen12, het wifipunt maakt geen eigen netwerk aan. Dat heb ik in mijn vorige reactie ook al aangegeven. Wij werken met een Mesh systeem, dus hij versterkt het bestaande netwerk. Ook zie ik dat je de 5 GHz frequentie hebt uitgeschakeld. Heb je hier een reden voor?


Dag Tommie,

Dank voor je reactie, ik zou dus mijn bestaande wifi netwerk die ik in huis heb ook moeten gaan zien in de schuur/overkapping als het naar behoren werkt?

Nee hier heb ik geen speciale reden voor. Heb gewoon maar wat geprobeerd na online zoeken.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen om het wifiplus modem te laten werken?


Ja het versterkt je bestaande netwerk en ik raad aan om de 5 GHz band weer in te schakelen voor de beste verbinding @Harmen12. Als je dan gewoon de stappen van het installatie proces aan houdt dan moet hij gewoon werken. 


Als ik het goed begrijp zou hij dus buiten het bereik van mijn huidige wifi in huis, maar met een internetkabel erin gewoon eenzelfde wifi netwerk in de schuur/overkapping moeten maken met dezelfde naam enz?

Ik heb alles geprobeerd maar verandert helaas niets 


Klopt mijn bovenstaande vraag: Als ik het goed begrijp zou hij dus buiten het bereik van mijn huidige wifi in huis, maar met een internetkabel erin gewoon eenzelfde wifi netwerk in de schuur/overkapping moeten maken met dezelfde naam enz?

 

En er verandert dus niets, welk systeem zou ik nu kunnen proberen? Want ik wil zsm wifi in mijn tuinhuis.


Ja dat klopt. Het maakt niet uit hoe lang die kabel is. Al staat die 80 meter verderop, dan nog zou die versterker verzelfde netwerk uit moeten zenden.


Hi @Harmen12, hoe staat het ervoor? Heb je de 5Ghz al ingeschakeld en de installatie opnieuw gedaan? Helpt dit?


Het probleem is dat ik niet kan inloggen via de website. ww klopt blijkbaar niet maar dat is het ww wat achterop het modem staat, inloggen is nog nooit gelukt helaas. En via welke andere weg kan ik de 5ghz inschakelen?

 

Heb het via deze Odido app geprobeerd en klik dan hierop: status wifinetwerk

 

 

Vervolgens kom ik dan hierop waar ik niks kan wijzigen:

 

Dus welke optie heb ik nog om 5ghz in te schakelen?


Hi @Harmen12, lukt het ook niet om in het modem in te loggen nadat je deze terugzet naar de fabrieksinstellingen? 

Wat de Mijn Odido app betreft, hier kom je inderdaad niet op de juiste pagina terecht om de frequenties aan of uit te zetten, ik ga dit intern gelijk doorgeven zodat dit aangepast kan worden! Voor nu heb ik de 5 GHz voor je aangezet zodat je de installatie weer opnieuw kan doen. Hou je me op de hoogte? 


Hallo,

Ondertussen heb ik een TP link deco 4m aan dezelfde internetkabel gedaan in de schuur en hiermee werkte alles direct. Dus ik denk dat ik het hier bij laat nu alles toch doet. Heb nog 2 van die TP link deco  m4 dingen staan dus die ga ik in huis installeren om overal het wifi netwerk te versterken.

 


Bedankt voor de hulp tot zover.


Reageer