Skip to main content

Zyxell versterker aansluiten op gesplitst netwerk

  • 27 May 2024
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Beste lezers,

Ik heb mijn netwerk gesplitst 2.4ghz en 5ghz omdat bandsteering niet werkte voor mijn Macbook (wifi viel steeds ‘weg’).

Nu heb ik voor boven een Zyxell versterker (_5747) en die krijg ik in zoverre aan de praat, dat deze nu niet versterkt, maar te zien is als een apart wifi punt. Mijn apparaten beneden schakelen nu soms over naar het wifi punt Zyxell_5747 boven. Tegelijkertijd doet mijn iPhone het niet op Zyxell boven. Dit alles was niet mijn bedoeling. 

Ik heb eerder een netwerk + versterker van Ziggo gehad, ook gesplitst en daar hadden we dit probleem niet mee. Versterker werkte ook op een gesplitst netwerk. 


De helpdesk van Odido komt er niet uit. Heeft iemand hier een oplossing?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NicoleOlilo 

Wanneer je 2 gesplitste netwerken hebt dan zal de versterker niet naar behoren werken. Wat je voor de mac misschien kan proberen is in de Zyxel web interface bij menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten en toepassen.

Hi Waqqas, 

Dankjewel voor je bericht! Zou dit in plaats van het splitsen van het netwerk moeten werken?
Kun je me zeggen waar ik moet zijn, heb je een link? 

 

Mvg Nicole

@Waqqas zou je nog naar mijn vraag willen kijken? ik ben redelijk leek

 

Reputatie 7
Badge +15

@NicoleOlilo 

Via je webbrowser ga naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit in en klik op toepassen.

Nu heb je weer 1 netwerk.

Reageer