Hoi,
Gisteren is hier een monteur van Gideon geweest. In het verleden was hier ook een Odido abonnement actief, echter stond dat abonnement op naam van vorige bewoner en is recent afgelopen. Ik ben zelf weer naar Odido gegaan omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Toen de monteur er was heeft hij alles keurig geïnstalleerd en alles leek het te doen. Maar toen de monteur weg was kon ik niet verbinden met mijn wifi punt. Eerst zag deze het netwerk wel en als ik bijvoorbeeld inlogde op mijn Chromecast of laptop zag deze het netwerk, kon ik verbinden, was de verbinding uitstekend maar gaf geen internet. Ik kon dus wel verbinden.
Daarna ging het van kwaad tot erger. Ik belde eerst met Gideon, die mij direct doorverbonden naar Odido. Ik kreeg een hele aardige medewerkster aan de telefoon. Heb minimaal een half uur met haar aan de telefoon gehangen maar waarschijnlijk langer. Mijn probleem uitgelegd, alle stappen doorlopen maar het netwerk was ineens niet eens meer te zien. Uiteindelijk kwam zij tot de conclusie dat zij mij niet verder kon helpen en heeft mij een ander wifi punt en een nieuwe kabel opgestuurd.
Mijn situatie is dat ik in een huis woon die verdeeld is in 2 kamers en 1 appartement. Ik woon op de 2e verdieping. Het modem staat helemaal beneden in de hal. Bij het vorige Odido abonnement was dit geen probleem en had ik een eigen router (bedraad) hier staan. Het wifi punt dat ik hier heb staan is ook verbonden met ethernet kabel. Alleen het power lampje en wifi lampje brandt groen, het link lampje staat uit. De kabel is niet het probleem en ik ben ook niet in staat om deze te wisselen omdat deze van beneden helemaal door de muur getrokken is.
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, ik zit nu met een hele slechte verbinding boven en ik heb morgen en overmorgen belangrijke meetings online (vanuit huis).
Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, ik heb weinig verstand van deze zaken maar ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden.
Is ier iemand die kan helpen?