Skip to main content

Goedemiddag, 

Het instel menu van het modem zyxel T56 loopt vast na reset.

Wat kan ik hier aan doen.I

k heb net al iemand van de klantenservice gesproken maar die kwam er niet uit. 

Welkom op onze community! ​@Neleman72 

Goed dat je via deze weg nog eens aan de bel trekt. Ik help je natuurlijk graag verder om dit op te lossen! 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt met het ‘instel menu van het modem’. Doel je dan op de instellingen van het modem wanneer je hierop inlogt via:  http://192.168.1.1, wil je dit bevestigen? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je met reset, een Factory reset bedoelt of een herstart. Is er een specifiek moment wanneer het menu vastloopt of is dit al direct vanaf het begin? 

Laat je mij weten hoe het precies zit? Dan kan ik gericht voor je op zoek naar de juiste oplossing! 

Hallo Teresa, 

Ja als je inlogd via http://193.168.1.1 dan kom je in het instelmenu van het modem. Als ik hier dan de gegevens wil veranderen loopt het modem vast.

Ik heb het modem gereset naar fabrieks instellingen met het kleine reset knopje 

Hey ​@Neleman72, ik wil natuurlijk dat je het modem kunt instellen zoals jij dat wilt. Kan je mij iets meer informatie geven hierover?

Loopt het modem zelf vast of loopt de webpagina vast? Loopt het vast nadat je een nieuw wachtwoord hebt ingesteld of ben je daar al voorbij, zo ja, bij welke wijziging van instellingen loopt het vast? Als het modem zelf vastloopt valt het internet dan weg? Alvast bedankt voor de informatie!

Hallo Tommie, 

Na het inloggen via 193.168.1.1 kom je in het modem. Hierna kon ik bij admin het wachtwoord veranderen, de internet verbinding werd gemaakt tot hier ging het nog goed. 

Dan kom je bij het gedeelte waar je de internetnaam en wachtwoord kunt veranderen, dat heb ik ook nog kunnen invullen, maar als je dan op volgende drukt blijft het modem hangen en kom je niet meer verder.

Je kunt dan ook niet meer het menu van het modem verlaten. 

Het internet valt volgens mij niet uit want je kunt wel tv kijken.

Met vriendelijke groet Neleman 

Hey ​@Neleman72, bedankt voor de duidelijke uitleg.

Dus tijdens het opslaan van het wijzigen van je SSID en wachtwoord loopt hij dus vast. Wijzigt het SSID en wachtwoord daarna wel of ook niet? Zo niet, kan je dan eens het SSID en wachtwoord wijzigen in Mijn Odido? Slaat hij hem daar dan wel op? Kan je toevallig ook vertellen welke webbrowser je gebruikt en kun je het eens testen met een andere webbrowser?

Hallo Tommie, 

Ik heb alle browser al geprobeerd, maar het probleem zit in het modem zelf. 

Je moet het modem weer opnieuw resetten om het weer opnieuw te kunnen proberen, maar het modem blijft telkens in hetzelfde gedeelte vast slaan.

De software van het modem is volgens mij het grote probleem. 

Als je het SSID en wachtwoord via Mijn Odido veranderd, werkt het dan wel ​@Neleman72

@Neleman72 Is het apparaat waarmee je inlogt op de T56 via WiFi verbonden? Dan is het logisch dat de boel lijkt vast te lopen. Op dat moment verandert de WiFi en verlies je dus de draadloze verbinding. Je moet nu opnieuw verbinding maken op al je draadloze apparaten. De TV blijft het wel doen omdat die bekabeld verbonden is neem ik aan.

Reageer