Skip to main content

Een aantal maanden geleden is mijn Zyxel T50 omgeruild voor een T54. Sindsdien heb ik geregeld dat mijn WiFi een flinke aantal seconden wegvallen.

 

Iedere keer dat ik de Support bel worden er instellingen voorgesteld en mocht dit niet werken, dan wordt het modem.omgeruild.

 

Iedere keer komt er toch weer een konijn 🐰 uit de hoge hoed, tot vandaag waar de Support medewerker zei dat er niks meer voor mij wordt gedaan. Graag medewerker hierop aanspreken.

 

Omdat ODIDO het modem keer op keer weigert om te ruilen heb ik zojuist een AccesPoint besteld bij CoolBlue.

 

Bij deze spreek ik met ODIDO af dat mocht deze aankoop mijn problemen oplossen dat ik deze dan vanuit jullie vergoed krijg.

 

En wellicht is het een idee om de Support in eigen beheer aan te bieden, dan worden problemen ten minste opgelost, inplaats van het aan het lijntje gehouden worden door Tele Performance.

Hallo @WoAl 

Zijn er verder geen problemen met bekabeld internet en wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Heb je ook al eens gekeken of de WiFi stabiel is wanneer je alles even verwijderd?


Hallo @WoAl 

Zijn er verder geen problemen met bekabeld internet en wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Heb je ook al eens gekeken of de WiFi stabiel is wanneer je alles even verwijderd?

@Waqqas ,

 

Alleen mijn printer is bekabeld verbonden via een Power line adapter. Ik heb eerder zowel mijn Chromecast met Google TV als mijn WiiM Mini's gereset naar fabrieksinstellingen en vandaag ook een fabrieksreset van mijn T54.

 

Weet jij nog iets? 


@WoAl 

Kan je die powerline adapters eens even loskoppelen en kijken of je dan nog steeds problemen ervaart met de WiFi of niet?


@Waqqas ,

 

Dat ga ik dan even proberen. Mijn moeder heeft ook een keer een storing op haar netwerk gehad doordat de Power line adapter oud was. Ga ik meteen proberen.

 

Gewoon UTP eruit toch, die met het modem is verbonden?


@Waqqas ,

 

Dat ga ik dan even proberen. Mijn moeder heeft ook een keer een storing op haar netwerk gehad doordat de Power line adapter oud was. Ga ik meteen proberen.

 

Gewoon UTP eruit toch, die met het modem is verbonden?

Ik heb circa 3 kwartier losgekoppeld gehad. In deze periode geen probleem gehad. Ik voelde aan de Power line adapters en voelde een knopje, ik heb de adapters hiermee opnieuw gekoppeld.

 

De Powerline adapters zijn ruim 5 jaar oud en 1 van de 2 is een keer van stopcontact geswitcht. Dus resetten kan nooit kwaad lijkt mij.

 

Ik houd jullie ergens de komende weken op de hoogte. Begin vorig jaar is ons stroomnet geüpgraded en was er nood onderhoud aan de wijkkast van Liander omdat er accuut brandgevaar bleek, helpt allemaal niet mee natuurlijk.


@WoAl

De powerline adapter lijkt de boosdoener? Kan de printer dan misschien via de WiFi verbonden worden?


@WoAlKan de printer dan misschien via de WiFi verbonden worden?

Ik heb een Grijstinten Laserprinter, die kunnen eigenlijk nooit op WiFi. Maar tussen het modem & de printer zit 1 gipsmuur.

Dus wellicht toch maar een een gat boren in de muur en kabelte erdoorheen. Gewoon even achter het gordijn.

 

Heb jij een tip voor welke maat speedboor? Zo'n bijteltje voor op de boormachine.

 


@Waqqas ,

 

Hartelijk dank voor je vrijwillige inzet. Met je vraag in je eerste reactie was het meteen duidelijk dat jij meer kennis hebt dat de gemiddelde support medewerker.

 

En voor de mannen die willen mansplainen, ik heb 2X een man gesproken die totaal niet wisten waar ze het over hadden en 2X een vrouw die voldoende kennis hadden.

 

Nou moet ik wel zeggen dat alles wat ik moest proberen van de Support, daar zou een gemiddelde eind gebruiker niet mee uit de voeten kunnen. Ik heb soms het gevoel gehad dat ik mijzelf moest helpen inplaats van dat de hij'en mij konden helpen.


Ik zag dat ik de Powerline adapters nog ter reparatie aan kan bieden. Mooi meegenomen.

 

Maar na het verwijderen en opnieuw opstarten van het T54 modem stopte na circa 1 minuut toch de lineaire radio even een paar seconden. Kan natuurlijk ook toevallig zijn.

 

Maar ik houd het in de gaten de komende dagen. Anders heb ik de TP-LINK Omada 225 toch maar gereserveerd .

 

Is dit een prima keuze? Alleen jammer dat TP-LINK Chinees is, maar ze maken best oké producten.


Een 40 minuten later, met Powerline adapters los van stroom net, toch weer een hapering van NPO Radio2.


@WoAl

Ik heb eerder gelezen dat de TP-LINK Omada meer een oplossing is voor bedrijven of ICTers, wellicht weet iemand anders daar meer over te vertellen.

Heb je verder een glasvezel of DSL aansluiting en radio luister je via de WiFi?

Wellicht is een TP-LINK Deco mesh set een oplossing of een WiFi plus punt van Odido voor betere WiFi in je woning.


@WoAl

Ik heb eerder gelezen dat de TP-LINK Omada meer een oplossing is voor bedrijven of ICTers, wellicht weet iemand anders daar meer over te vertellen.

Heb je verder een glasvezel of DSL aansluiting en radio luister je via de WiFi?

Wellicht is een TP-LINK Deco mesh set een oplossing of een WiFi plus punt van Odido voor betere WiFi in je woning.

Ik heb glasvezel en zit met zowel up als down iets onder 140 Mbit/s.

 

Ik luister radio via de WiiM Mini WiFi Audiostreamer, in de WiiM app zit daarvoor TuneIn & VTuner, beide geven hetzelfde probleem.

 

Met Deezer heb ik volgens mij geen problemen, maar die kan natuurlijk ruimer bufferen. Ik zal is een review over de App schrijven in de Play Store

 

Ook mijn Chromecast met Google TV hapert met enige regelmaat, ook via WiFi. Op advies van de Support van 5Ghz naar 2.4Ghz gezet. Kastje verschuif ik regelmatig iets om te proberen, maar met afstoffen komt die toch telkens weer iets anders te staan.

 

Omdat ik nog niet precies de juiste plek heb gevonden heeft tapijttape geen zin


Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.

 

Echter leverde eerdere Google acties niks op aan resultaat.


Ik heb zondag een ticket ingeschoten bij LinkPlay WiiM, er bleken instellingen niet goed te zijn ingesteld. Maar dit lostte het probleem niet op.

 

Ik heb de band steering aangezet, wat ook niet hielp. Ik ga het dus weer terugzetten naar 2 Ssids.

 

Mocht ik een WiFi Plus punt van Zyxel moeten leasen, wat absurd omdat mijn streamers binnen 5 meter van mijn Modem staan, hoe sluit ik deze dan aan? Mijn voorkeur gaat uit naar via kabel omdat omdat het Modem geen geen betrouwbaar WiFi signaal uit zendt.

 

Kan morgen iemand vanuit ODIDO meekijken? Omdat ik graag een oplossing wil. Het modem is inclusief bij de prijs, dus is het een probleem voor ODIDO.

 

Ik vind het heel naar dat ik nog geen excuses heb ontvangen over het beroerde kennis niveau bij de Support, ik weet meer, en de manier waarop ik afgelopen zaterdag te woord ben gestaan. De meneer was erg neidig.


Hey @WoAl, ik heb een blik geworpen voor je en een lijnmeting uitgevoerd.

Het eerste wat mij opvalt is dat je de 2,4 GHz band volledig hebt uitgeschakeld. Heb je hier een goede reden voor? Zodra al het verkeer via de 5 GHz band loopt en apparaten te ver weg zijn van het modem gaan ze erg veel van het modem vragen en kan er een onderbreking plaatsvinden. Nu kan ik voor de printer een wifipunt opsturen, zonder extra kosten, om te testen of hij daar bekabeld goed op werkt. 5 meter is inderdaad niet zo ver en om een goede draadloze verbinding tot stand te krijgen dient het wifipunt een RSSI waarde te hebben van -60/-70 voor de beste prestaties. Het wifipunt werkt echter wel alleen als bandsteering (Mesh) aan staat. Dus je zou de banden dan weer moeten samenvoegen.


Hey @WoAl, ik heb een blik geworpen voor je en een lijnmeting uitgevoerd.

Het eerste wat mij opvalt is dat je de 2,4 GHz band volledig hebt uitgeschakeld. Heb je hier een goede reden voor? Zodra al het verkeer via de 5 GHz band loopt en apparaten te ver weg zijn van het modem gaan ze erg veel van het modem vragen en kan er een onderbreking plaatsvinden. Nu kan ik voor de printer een wifipunt opsturen, zonder extra kosten, om te testen of hij daar bekabeld goed op werkt. 5 meter is inderdaad niet zo ver en om een goede draadloze verbinding tot stand te krijgen dient het wifipunt een RSSI waarde te hebben van -60/-70 voor de beste prestaties. Het wifipunt werkt echter wel alleen als bandsteering (Mesh) aan staat. Dus je zou de banden dan weer moeten samenvoegen.

Ik probeer van alles om het WiFi probleem opgelost te krijgen, momenteel heb ik mijn WiiM Mini op 5Ghz only gezet, ik ga de komende dagen kijken of het probleem dan wel is opgelost.

 

Ik heb een klein appartement en dus zou extra WiFi niet nodig moeten zijn. Mijn modem staat in de woonkamer met een gipsen wandje waar achter de slaapkamer zit. Ik heb afgelopen zondag een kabel naar de slaapkamer getrokken om mijn Powerline Adapters, zoals @Waqqas adviseerde, weggehaald. Helpt iets maar onvoldoende.

 

Wel is mijn printer inmiddels een stuk sneller bereikbaar 😇.


Reageer