Vage Situatie Alert :
Sinds enige tijd bemerk ik klapperende en trage verbindingen op mijn 5G. het modem staat binnen een bereik van nog geen 10 meter dus dat zou niet heel veel beperkingen moeten geven.
Dus ik heb er eens een wifi scanner op los gelaten en zie opeens een HIDDEN netwerk wat op exact dezelfde frequentie als mijn ZYXEL zit qua 5Ghz. Dus ik denk, ik schakel het kanaal eens.
Na herstart zie ik het kanaal netjes wijzigen maar het vreemde HIDDEN kanaal gaat ook mee.
Ik heb alle instellingen in het modem nagelopen, nergens een extra optie aan staan, zelfs WPS uitgezet.
Alleen 2.4 en 5 Ghz staan aan, meer niet.
5 Ghz blijft een HIDDEN network genereren met nagenoeg dezelfde sterkte als mijn eigen gekozen 5GHZ netwerk en ik kan er niets tegen doen. De ZYXEL zit zichzelf dus in de weg.
IK heb online gezien dat ook anderen elders ter wereld deze vage storing melden.
Ik heb nog geen oplossing gezien, schijnt met een van de laatste firmware updates van de ZYXEL te maken te hebben.
ODIDO. wat doen we hieraan ? Kun je een ander modem sturen aub ?? Ander merk die geen vage Spook-netwerken genereert ???