Skip to main content

Zyxel T-56 geen wifi verbinding met Yamaha Sound system

Mijn oude Huawei modem dit weekend vervangen door een Zyxel T-56. Tablet, Smartphones en TV(via UTP) kreeg ik snel aangesloten. Helaas lukt het niet om mijn Yamaha soundbar en box via WiFi te laten werken, ook de Toon thermostaat wil niet verbinden. WAP 3 terug gezet naar WAP 2, 2.4GHz en 5GHz gesplitst. Musiccast (app van Yamaha) opent niet op Smartphone. WPS meerdere keren open gezet, helaas geen resultaat. Met UTP bekabeling naar 1 apparaat werken bar en box naar behoren, maar hoe ik ook probeer te connecten via WiFi lukt het niet.

Toon thermostaat (vraagt WAP2) ziet Modem wel maar na invoeren wachtwoord, 2 minuten zandloper en dan helaas geen verbinding. Wat kan ik nog meer doen om problemen op te lossen ?

Uitgelichte reactie

17 maart 2025

Hallo ​@j.groen 

Je kan ook nog WiFi 6 uitschakelen door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, andere te gaan. Bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20462 reacties
  • 17 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hallo ​@j.groen 

Je kan ook nog WiFi 6 uitschakelen door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, andere te gaan. Bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 maart 2025

Waqqas,

Bedankt voor je advies, maar in het menu netwerkinstellingen vind ik draadloos, algemeen, maar geen 802.11 modus en b/g/n gemengd  ???

dus hoe ik daar WiFi 6 kan uitschakelen is niet duidelijk

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20462 reacties
  • 18 maart 2025

@j.groen 

Excuus, het is netwerkinstellingen, draadloos, andere. Daar zie je 802.11 modus.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 maart 2025

Ik heb inmiddels  “andere”,  802.11 modus kies b/g/n gemengd gevonden, stond al zo ingeschakeld.

Kan niet zien of wifi 6 nu in of uitgeschakeld is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 maart 2025

Nog een keer geprobeerd om Audio systeem en Thermostaat te verbinden, helaas, het blijft niet lukken.

Mijn oude Huawei modem gaf de laatste maanden ook af en toe storing, dus de oude weer terug plaatsen is ook niet echt een oplossing. Toch denk ik dat ik de nieuwe Zyxel T56 maar terug stuur. Ik heb er nu al enkele uren aan besteed.

Géén muziek, geen radio, een thermostaat die niet goed werkt, ik word er niet vrolijk van.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen