Skip to main content

Ik heb begrepen uit eerdere berichten dat er problemen zijn met AV-powerplugs in combinatie met de Zyxel T56. Volgens mij kan je beter powerplugs op G.hn nemen, bijvoorbeeld van Devolo als je ook wifi wilt hebben. Heeft Zyxel ook powerplugs met wifi? Ik kan ze niet vinden. Wel die met uitsluitend ethernetvoorziening .

Zyxel heeft ook.powerplugs, zie hier.

Maar powerplugs werken onafhankelijk van de router. Dus als je 2 units van een ander merk met elkaar laat verbinden dan zou dat prima moeten werken. Wel is er de beperking van dat ze op dezelfde electrische groep van jouw meterkast moeten zitten. De duurdere powerplugs gebruiken ook nog de aarddraad voor stabieler en snellere verbindingen. 

Toch moet ik één van mijn TP-Link AV-powerplugs 600 in de router stoppen om de andere wifi te laten geven. Ik heb inderdaad begrepen dat de Zyxel G.hn powerplugs niet verbonden hoeven te worden via een ethernetkabeltje met d'r Zyxel modem/router. Maar heeft Zyxel ook powerplugs (G.hn) die wifi produceren?

Je moet een powerplug niet in een router stoppen maar deze met een ethernet kabel met een router verbinden . Daarom maakt het merk niet uit. Wel is de kwaliteit van de powerplugset van invloed zoals ik beschreef. 

Daarmee is mijn vraag niet beantwoord.

Zyxel heeft geen PLA adapters met wifi. 

Odido verkoopt die niet, raadpleeg bijvoorbeeld Coolblue. Je zou de Zyxel kunnen vervangen met een Wifi Mesh van Deco. Daar zitten ook modellen met power ondersteuning tussen.

Sinds ik de Zyxel T56 modem/router heb werkt mijn TP-Link AV600 powerline-adapter niet meer in mijn schuur. Ik kan nu mijn beregeningssyteem niet meer via een app aansturen. Lastig als het droog is en je zit in het buitenland. Ik heb in huis meerdere groepen en een drie fasensysteem. Ik heb gelezen dat als je een powerline-adapter met G.hn neemt dat je dan veel beter de meerdere groepen en het drie- fasensysteem  aankan. Als ik een Zyxel G.hn powerline adapter in de schuur aanbreng zou ik dan wifi kunnen opwekken door een Zyxel wifi-repeater via een ethernetkabel op de powerline-adapter te zetten?

Staat het Odido modem in de meterkast?

@HeWie 

Ik denk, ik ga eens kijken wat je bedoeld met een ‘G.hn systeem’ opzetten.

Dit dus .. https://www.devolo.nl/technologieen/ghn.

De termen vliegen je om de oren, maar of dit alles een oplossing is voor jou betwijfel ik.

Een Power Plug is eigenlijk niets anders dan een ‘soort van’ converter, hij zet internet signalen om in signalen die over je net kunnen gaan. Als je dan een andere Power Plug ergens in het net aansluit, zullen ze elkaar vinden indien correct ingesteld.

Om te voorkomen dat je gelijk de buidel leeg gaat kloppen voor eigenlijk min of meer hetzelfde, heb je al eens een factory reset gedaan op de units?

Dan nog een vraag, deze setup heeft wel gewerkt maar met een ander modem of provider?

Dank voor het YouTube filmpje. Ik kan dat alsnog proberen. Ik heb ergens gelezen dat de Zyxel T56 wel G.hn gestuurde homeplugs ondersteunt maar niet AV-plugs. De hieronderstaande tekst vond ik op Amazon.nl bij de Zyxel homeplugs:

“Over dit item

• G.hn Powerline-technologie - de superieure netwerkverbinding via het elektriciteitsnet in uw eigen vier muren met tot 2400 Mbit/s
  • Hoge prestaties en lage latentie, perfect voor het streamen van 8K UHD video's en online gaming sessies zonder vertragingen
  • Plug-and-play - installeer binnen enkele minuten, geen configuratie vereist
  • Compatibel met andere G.hn-producten
  • Opmerking: niet compatibel met Homeplug/AV/A2 Powerline-producten. G.hn is een andere technologie”

Ook elders in de community wordt dit compatibiliteitsprobleem gemeld.

Ik heb deze problemen sinds ik overgestapt ben van Ziggo naar glasvezel Odido. Ik had een T54 en sinds kort een T56 en nu werkt het voor geen meter. Alles overziende overweeg ik toch om via Zyxel homeplugs, een netwerkkabeltje te verbinden met een Zyxel wifi-extender of via Devolo G.hn homeplugs met wifi (Devolo heeft ze wel itt Zyxel) contact te krijgen met mijn beregeningscomputer.

Reageer