Welkom by de community @thienenprins.
Om te beginnen, de T50 kan i.d.d. maar to 1Gb. Je zal dus een upgrade krijgen van je fiber-converter, met daarbij ook de opvolger de T56 met een 2.5G WAN aansluiting.
Het probleem wat je aangeeft met 5/6 gebruikers, zitten die dan allemaal op een Wifi punt of is er ook iets bekabeld aangesloten?
Hoe zijn de Wifi punten van Google nu aangesloten, bekabeld of Wireless als backhaul?
Dag Pieter,
Dank je wel!
Duidelijk over de T-50, ik mag er dan vanuit gaan dat die automatisch geregeld wordt wanneer ik de verbinding verhoog naar 2gb.
De router is uiteraard bekabeld. Het wifi punt is draadloos verbonden.
Aan de zyxel modem hangt dus de Google wifi router. De smart tv en een ps5. Alleen op de ps5 heb ik af en toe de melding dat 'de lan kabel niet aangesloten is' dan valt de psn netwerk weg. Daarna kan je gewoon weer opnieuw verbinden.
Verder hangen de rest van de apparaten aan de wifi. De probleemgevallen zijn: ps5 van mijn zoon. En 3 smartphones (Samsung, Apple en Oppo) en 1 tablet (Samsung) waar soms de verbinding gewoon wegvalt. Na 10 - 30 seconde herstelt de verbinding weer gewoon.
2 andere smartphones (Google en nog een Oppo) ervaren deze problemen niet.
Ik weet dat het beter is om op de bovenverdieping oa het wifi punt en de ps5 bekabeld aan te sluiten. Maar ik hoop dit eigenlijk gewoon met een (betere of uitgebreidere) mesh systeem en verhogen van snelheid op te lossen.
Groet Remco
Zodra je een aanvraag doet voor verhoogde bandbreedte, zal Odido waar nodig een monteur aansturen.
Of dan je Wifi problemen ook over zijn met het Zyxel mesh systeem, daar kan ik geen garantie voor geven.
Soms werkt bij de ene een opstelling uitstekend, maar bij iemand anders voor geen meter.
Belangrijk is nu al wel even vast te stellen of je geen connectie issues hebt, dus of niet nu ook al de T50 dus het eigenlijke probleem zou kunnen zijn.
Als je connectie problemen hebt, weet je dan ook wat de lampjes op de T50 aangeven? Branden daar allemaal dezelfde lampjes op als alles naar behoren werkt, of zie je een verschil?
Dank je voor je antwoord. Nee dat snap ik Enige manier om erachter te komen is om het te proberen.
Uhm, ik zie eigenlijk altijd de standaard groene lampjes knipperen, de modem staat bij ons in de woonkamer en heb daar zicht op. Ik heb echter nooit bewust gekeken wanneer de problemen zich voordeden. Ik zal hier de komende tijd eens op letten.