Hoi,
ik ben misschien van plan om over te stappen naar Odido. Ik heb 2 KPN superwifi punten in huis, omdat ik op alle 3 de verdiepingen goed bereik wilt hebben. Deze punten aansluiten an sich is niet het probleem. Het modem zou in de meterkast op de begane grond komen en de 2 superwifi punten op 1e en 2e verdieping. Deze kunnen zonder problemen bekabeld aangesloten worden aan het modem.
- Echter, wat ik wil weten is of de Zyxel (die je tegenwoordig krijgt) dan alsnog als wifi access point kan fungeren. Ik lees enkele adviezen om de wifi hierop uit te schakelen. Dat zou, volgens mij, betekenen dat ik een kpn superwifi punt van een verdieping moet opofferen (begane grond is natuurlijk het meest belangrijk). Dit is een extra overweging waard of ik wel wil overstappen.
Klopt dit of is het wél mogelijk dat het modem én de 2 superwifi punten als 3 access points fungeren. - Een tweede punt hierbij is dat het fijn is als je door het huis kan bewegen en dat apparaten het beste access point kiezen, ik weet alleen niet hoe dit heet of wat daarvoor nodig is qua instellingen etc. Het instellen met 1 gedeelde SSID en wachtwoord moet geen probleem vormen, maar ik weet niet of dit het enige is voor mijn voorgaande punt.
Hopelijk heeft iemand antwoorden voor mij?
Groet