Zyxel accesspoint niet in mesh

  • 19 March 2024
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties

 

Hallo allemaal,

De afgelopen 2 uur heb ik getracht om het mesh netwerk bij mij thuis aan de praat te krijgen en het werkt gewoon niet. Ik heb de volgende apparatuur:

  • t-56 modem/router van Odido
  • Accesspoint WX5600 van Odido

De AP verbind met mijn netwerk, maar vormt geen mesh, ik heb vervolgens alles al geprobeerd

  • Powerflip beide apparaten;
  • factory reset beide apparaten;
  • draadloos pairen;
  • met kabel pairen.

De AP is dus zichtbaar verbonden, en er vertonen zich wat eigenaardigheden. Hij geeft aan in de MPRO app dat de APbedraad verbonden is, terwijl dit niet zo is. De app geeft ook aan: “MESH: offline”. 

 

zie begeleidende foto's. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd? Easymesh staat overigens gewoon netjes aan in de modem/router.

Geen Mesh apparaat zichtbaar
Ook geen mesh apparaat zichtbaar, terwijl mijn laptop naast de AP staat. toch maakt hij verbinding via de router verderop.
AP staat bovenaan als “client”, niet als “agent”
Hier geeft hij wel netjes aan dat hij een agent is

Ik kan wel internet doorrouteren met een kabel. hij acteert dus wel als switch, maar niet als mesh point. ik merk het ook omdat mijn wifi verbinding niets beter is.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @Vgogh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het kan kloppen dat de Mpro app het wifipunt niet laat zien. Dit komt door een foutje in de firmware, geen zorgen, we hebben het onderzocht en we zien dat het wifipunt goed  in de Mesh staat. Waar heb je op dit moment precies last van en met welk apparaat? Zou je toevallig het MAC-adres van het apparaat willen meesturen dan kunnen we kijken waarom de cliënt bandsteering weigert.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Vgogh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Het kan kloppen dat de Mpro app het wifipunt niet laat zien. Dit komt door een foutje in de firmware, geen zorgen, we hebben het onderzocht en we zien dat het wifipunt goed  in de Mesh staat. Waar heb je op dit moment precies last van en met welk apparaat? Zou je toevallig het MAC-adres van het apparaat willen meesturen dan kunnen we kijken waarom de cliënt bandsteering weigert.

Waar ik last van heb is het feit dat de accesspoint niet als mesh apparaat fungeert en geen van mijn apparaten verbinden met de uitbreiding van mijn wifi.

 

mocht je het mac adres van mijn zyxel AP willen is het de volgende: f4:4d:5c:3c:ec:c0

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Vgogh, we hebben je log een nagekeken en het lijkt erop dat de cliënt, het apparaat, Mesh niet ondersteund. We zien een heleboel rejects van de cliënt terug en daar kunnen wij niks aan doen jammer genoeg. Is dit toevallig ook het MAC-adres van je device:  

 

Bedankt voor het checken.

 

heel raar. het MAC adres wat jij laat zien verschilt 1 cijfer met het mac adres van mijn Wifi punt van odido:

 

MAC adres van mijn apparaat: 

f4:4d:5c:3c:ec:c0

MAC adres van ‘reject’

F4:4D:5C:3C:EC:C1

 

maarr; hoezo zou dit apparaat geen mesh ondersteunen. dit is een WIFI PLUS punt wat ik vanuit Odido ontvangen heb. is het mogelijk om hem om te ruilen dan?

 

 

Kan dit eventueel liggen aan de firmware upgrade van de modem naar B10?

Reputatie 7
Badge +9

Dat is ook het wifipunt @Vgogh. De C1 komt door een factory reset, dan veranderd het laatste cijfer. Het wifipunt ondersteund wel Mesh maar het apparaat waar je mee wilt verbinden niet.

Oke dank, weer wat geleerd wat betreft die MAC adressen.

Over jouw laatste punt; het apparaat waar ik mee wil verbinden ondersteund geen mesh. Doel je hiermee de router (T-56 model met firmware eindigend op B10) die ik van Odido heb gekregen of doel je op ál mijn apparatuur thuis? Niets verbind met het Mesh wifipunt. 

  • Ipad Pro M1
  • PS5
  • Lenovo Legion 5 laptop
  • Iphone 14pro
  • Dell Latitude 5510

Toen het nog wel werkte zag ik de AP als een aparte agent in de overzichtspagina van de Router met ernaast stippellijnen met de apparaten die verbonden zijn met het wifipunt, nu is deze zichtbaar als een van de vele apparaten die verbonden zijn met de T-56.

Ben ik nu zo onwetend?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het over je apparaten thuis @Vgogh. Als Mesh goed staat op deze link dan moet het werken: https://192.168.1.1/SteeringStatus.

Reageer