Goedemorgen,
Ik heb sinds spetember klant bij T-mobile thuis glasvezel! Één probleem dat ik meegetrokken heb bij ziggo vandaan is het volgende; mijn apparaten verliezen met grote regelmaat verbinding met het wifi. Ik heb een sterk vermoeden naar de oorzaak;
Ik woon in een appartement, wat inhoud dat alleen al in een straal van 3 meter er al 5 andere routers hun wifi ook staan uit te zenden. De problemen die ik ervaar zijn aan de andere kant van het appartement hetzelfde als 4 meter bij het modem vandaan. Ik heb dus niet zo zeer een beter bereik nodig maar een sterker signaal. Het beste voorbeeld is de Soundbar, ik heb helaas geen UTP ingang op mijn soundbar en kan alleen via WiFi streamen. Wanneer ik een nummer opzet van 4 minuten lang, verliest de soundbar 2 á 3 keer de verbinding met wifi om dezelfde verbinding 2 seconden later weer terug te vinden. De Soundbar heeft een rechte lijn zicht met het modem en 4 meter er van verwijderd. Wanneer ik op mijn laptop op dezelfde plek zit ervaar ik dezelfde problemen, ook wanneer ik met mijn laptop aan de andere kant van het huis zit.
Nu heb ik hierover ook gesproken met de klantenservice en die heeft mij doorverwezen naar de community. Ik wist van mijn tijd bij ziggo al dat wifi een issue was met de ingebouwde antennes. Nu was ik voor mij op zoek naar de betere oplossing. Ik kan een router met sterke wifi achter het modum aansluiten of een compleet nieuw modem ophangen en aanmelden bij T-mobile. Voordeel van een router achter het modem is dat ik deze wel centraal in het appartement op kan hangen, waar de locatie van het modem vrij vast zit.