Skip to main content

WX5600 werkt niet

  • 16 June 2024
  • 7 reacties
  • 77 Bekeken

Sinds een paar dagen bij Odido,

Ik heb mijn WX5600 bedraad aangesloten op de T56.

Ik heb niet het idee dat de WX6500 werkt. Mijn mobile apparaten verbinden niet met de WX6500. Signaal en snelheid is laag vlak bij de WX5600. Dichter bij het modem wel betere snelheid en signaal. . Alle lampjes werken zoals het omschreven staat. In Mnpro wordt de 5600 ook niet weergegeven alleen bij aangesloten wifi clients. Kan je mij wat verder helpen?

 

MVG

Marcel

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marsman66, kloppen alle stappen volgens dit stappenplan: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido? Wat betreft de Mpro mesh app kan dit kloppen, deze heeft een weergave probleem waardoor je de aangesloten apparaten niet kunt zien. 

Heb je na het bekabeld aansluiten het wifipunt verplaatst naar een andere locatie? Zorg dat deze niet te dicht maar ook niet te ver weg van het modem staat. Dan werkt deze het beste.

Verder heb je met het gebruik van het wifipunt een meshnetwerk, hierdoor neemt deze ook de naam van het modem over, dus je kan niet echt direct zien of je eigen apparaten verbonden zijn met het modem of het wifipunt. In ieder geval als alle lampjes juist branden zoals in het stappenplan, zou het goed moeten staan.

Ik denk in ieder geval graag verder met je mee mocht er iets niet goed werken op je apparaten. Als je mij dan meer uitleg kan geven over de setup en hoe/waar alles staat, kan ik een beter beeld krijgen en je verder helpen! 😊

 

Hoi @Demi van Odido ,

Ik heb het stappenplan doorlopen en is bedraad aangesloten. De lampjes van de WX5600 branden zoals het hoort. Power oranje, antenne groen en wifi brandt.
 

Mesh staat aan in de router.

Als ik mijn telefoon naast de WX6500 leg zie ik dat ik geen vol signaal heb. Ook de snelheid is laag.

In de tuin heb ik op mijn chroomcast en telefoon slecht bereik. Met mazzel 30mb. Dat is niet genoeg voor televisie kijken in de tuin en mijn vrouw haar Iphone heeft z'n slecht signaal dat die naar 4g schakelt. Dat is gek want de WX6500 staat op de eerste verdieping aan de kant van de tuin. Dus hemelsbreed 8 meter maximaal.

Ik had begrepen dat jullie wel kunnen kijken of de werking van de WX6500 goed werkt? 

 

Hopende dat je mij iets verder kan helpen.

 

MVG,

Marcel

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marsman66, handig dat je hierop kon terugkomen met deze informatie, ik wil je graag helpen om dit effectief op te lossen! Het klinkt erg voor mij alsof het Wifi-punt nét te ver weg staat van het modem waardoor het slecht signaal oppikt en daardoor ook slecht signaal uitzend. Ik zie namelijk wel dat het Wifi-punt verbonden is met het modem. Het beste kan ik je aanraden om het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten zodat het Wifi-punt een veel krachtiger signaal uitzend. Mocht dit niet een optie zijn, dan raad ik je aan om het Wifi-punt meer richting het modem neer te zetten én het is belangrijk om het Wifi-punt op een open, vrije plek neer te zetten zonder meubels ervoor, het liefst op 1 meter hoogte.

Hiermee zal je een veel sneller Wifi netwerk hebben met een veel groter bereik!

Hallo,

 

Dat is gek want mijn wifipunt is van dag een bekabeld aangesloten.
Ik had al het idee dat dit niet klopte. 

Volgens mij is het wifipunt ( na een zoveelste reset ) Inmiddels wel bekabeld in het systeem opgenomen.

Ik zou dus willen weten of dat zo is en of hij inmiddels al werkt als wifi punt. Dit kan ik namelijk niet zien.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marsman66, het wifipunt werd steeds weergegeven als zijnde een repeater; oftewel een draadloos wifipunt en niet een bekabeld access point. Klopt het dat het wifipunt nu in LAN 3 zit? Ik zie daar een aangesloten MAC-adres dat overeenkomt met het wifipunt dus dat zou wel moeten kloppen. 

Hallo Jason,

 

Ik heb geen idee of hij in Lan 3 zit, maar de laatste 4 van het Macadres is 4A:51.

Eergisteren had ik het idee dat hij goed werkte. In de nacht echter crashte mijn gehele wifi netwerk en werd mijn accespoint weer als een repeater gezien en werd aangegeven in Mpro als wireless.

Accespoint opnieuw opgestart, dat hielp niet. Modem opnieuw opgestart en alles werkt weer naar behoren.

Ik snap niet zo goed waarom het accespoint af en toe naar draadloos gaat terwijl er een kabel in zit.

 

MVG

 

Het probleem lijkt inmiddels opgelost. 

Mocht ik tegen verder problemen aanlopen, dan kom ik er op terug. 

Alvast bedankt. 

Reageer