Skip to main content

WX5600 hoe kanalen aanpassen?

Toon eerste reactie

37 reacties

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 18 juli 2024

“Geduld is een schone zaak”

Ik zie zojuist bij de optie “Verbinding”, Topologie weergave, dat de verbinding naar het wifi punt een getekende “troglijn” (staat er echt) heeft, wat een LAN-verbinding zou beduiden. Maar er is geen kabel verbinding tussen beide apparaten. Het wifipunt wordt als client gezien. Klopt dat wel?

Is het goed als ik mijn router weer terugzet op kanaal 1, zodat het kanaal weer correspondeert met het wifi punt? Kanaal 11 zit namelijk ook erg vol.

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 18 augustus 2024

Weer een maand verder.
Is er al nieuws?

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 18 augustus 2024

Hoi @Langevloei, heel graag had ik je goed nieuws medegedeeld, alleen is op dit moment nog geen definitieve oplossing in zicht voor de topologie. Wij blijven hieraan sleutelen en ik hoop je snel het ‘brand meester’ sein te kunnen geven!

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 18 augustus 2024

Bij de Oranje concurrent kon je je opgeven om test firmware te draaien en te testen. Zou dat voor odido geen optie zijn. Besloten forum aanmaken om daar test feedback te ontvangen. Genoeg vrijwilligers lijkt mee. Tevens is het misschien handig om de oem firmware er op te laten met een uitgebreide handleiding. Zodat men niet maanden hoeft te wachten op een develop team. Want de ontwikkel tijd bij odido is een stuk langer dan bij jullie grote concurrenten

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13415 reacties
  • 19 augustus 2024

Op dit moment testen we alleen intern met nieuwe firmware @MillenniumV3. Voorheen deden we dit wel maar toen was het probleem dat er weinig tot geen feedback kwam van de klanten. Wellicht kunnen we het herintroduceren als er voldoende animo voor is.

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 19 augustus 2024

+1
Ik doe mee
En reken erop dat je feedback krijgt.

• is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 31 december 2024

Graag een oplossing voor het kanaal systeem. De enige oplossing om e voorkomen dat de wifi niet instort is het vastzetten van een (Vrij) kanaal. Dit is alleen op het modem in te stellen. Je mag toch verwachten dat de Zyxel 5600 dit automatisch overneemt.

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 1 januari 2025

Er is niemand bij odido die het OPAL-platform kan/mag/wil aanpassen, anders was dat al lang gebeurd.

De firmware kan alleen worden gewijzigd via TR-369/TR069 remote control, door de ISP. Zelf kan je niks veranderen. Het meshpunt is ISP gebonden en wordt dus niet los verkocht door Zyxel. Als odido er ooit mee ophoud kan de hardware in de prullenbak omdat alles op slot zit.

Dit probleem bestaat straks een jaar dus ik denk dat het nooit zal worden veranderd.

Lees hier maar eens https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/17obj9j/zyxel_wx5600t0_firmware/

• is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 1 januari 2025
Langevloei schreef:

Er is niemand bij odido die het OPAL-platform kan/mag/wil aanpassen, anders was dat al lang gebeurd.

De firmware kan alleen worden gewijzigd via TR-369/TR069 remote control, door de ISP. Zelf kan je niks veranderen. Het meshpunt is ISP gebonden en wordt dus niet los verkocht door Zyxel. Als odido er ooit mee ophoud kan de hardware in de prullenbak omdat alles op slot zit.

Dit probleem bestaat straks een jaar dus ik denk dat het nooit zal worden veranderd.

Lees hier maar eens https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/17obj9j/zyxel_wx5600t0_firmware/

Dan zit er niets op dan het terug te sturen. Er zitten teveel andere op dezelfde kanalen. Vandaar dat ik van de router een wifi signaal heb van tussen de 600 en 700 mbit. De zyxel 5600 komt niet verder dan tussen de 100 en 150 mbit. 

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

Is de test al klaar ?!

Als ik op het modem in de wifi instellingen bij 5Ghz de band aanpas van 20/40/80/160 naar 20/40 dan verandert dit op het modem.
Herstart ik vervolgens de WX5600, dan komt deze online met 40Mhz en een zeer goede dbm.

Maar dan na enkele tijd, nog niet gemeten hoeveel tijd, zie ik gewoon in de wifi scanner dat de WX5600 weer 160Mhz aanbied!!! wat is dit nou voor onzin! Wordt dit vanuit die geforceerde EasyMesh overruled?

Dat sommige gebruikers nou digibeet zijn snap ik helemaal, maar geef nou toch in godsnaam gewoon toegang tot die instellingen die er toe doen als het bij Odido zelf niet gefixt wordt of kan worden.

Ik wil niet boos worden of gefrustreerd zijn, ik wil geen reactie op mijn frustratie. Ik wil gewoon dat iemand van Odido die hier over gaat constructief gaat meepraten in deze thread. Wat speelt er, wat kan er, wat kan er niet, gewoon beginnen met transparant zijn is echt al enorm waardevol.

Zojuist even een tijd test gedaan:

Ik schakel de WX5600 uit, helemaal van stroom 30 sec wachten. PowerOn.
Het duurt VIJF minuten voordat de 5Ghz band in de lucht komt met 160Mhz en niet met de ingestelde setting 20/40Mhz op het modem ter verbetering van ontvangst en inleveren op snelheid. 

In de MPRO Mesh app wordt de WX5600 niet herkend als mesh device, ik krijg het ook niet voor elkaar om dit handmatig in te stellen. De WX5600 wordt wel gevonden als een connected device.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 januari 2025

Even ingelogd op de wx5600-t0

• Firmware Version
  • V5.70(ACDW.0)b8_20231215

Dus nog steeds oude fw uit 2023?

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 13 maart 2025

WX5600-T0 V5.70 (ACAW.0) b8 is bijgewerkt naar
WX5600-T0 V5.70 (ACDW.0) b13. Geen idee wanneer dat is gebeurd.

Het wifipunt volgt nu de instellingen van de router bij de initiële configuratie. (bij mij is dat kanaal 11 en is dus niet meer gebugged op kanaal 1)

Helaas kan je de WPS knop en de knipperende leds nog steeds niet uitzetten.
De topologie klopt nu gelukkig wel. De spelfaud zit er nog wel in. (troglijn is echt geen Nederlands woord)
Mpro Mesh app op Android, ziet er ook goed uit, helaas kan je er niet veel mee. Herstarten en uitzetten.

Ik heb eindelijk alle kabel weggehaald en een tweede wifipunt besteld.

Heeft wel even geduurd.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen