Hi Odido,
Ik heb 2 Zyxel WX5600 van Odido, en wil ze met ethernet aansluiten op de T-56 om 1 wifi netwerk te maken.
Bij 1 apparaat is dat gelukt, echter bij het andere apparaat lukt het me niet om het apparaat gebruik te laten maakt van de verbonden ethernet kabel. Het internet is zo traag (<10 Mbit over een 10Gbit kabel) dat ik vermoed dat draadloos met de router verbonden wordt ipv via de kabel. Het lampje van draadloze verbinding met de router blijft aan, terwijl dat uit hoort te zijn.
Ik heb veel geprobeerd: wifipunt opnieuw opstarten , wifipunt resetten, router opnieuw opstarten, router resetten, verschillende ethernet kabels gebruikt, verschillende poorten, een nacht afwachten voor eventuele firmware update. Alles zonder resultaat.
Dit is een foto van de lampjes van het wifipunt met het probleem:
Het lampje linksboven laat correct zien dat de ethernet kabel verbonden is, echter het lampje linksonder met de 3 verticale strepen zou uit moeten zijn. Ik kan geen manier vinden hoe ik dat zou kunnen forceren. Ook via de MPro Mesh app lukt het niet.
Die app is trouwens vrij matig. Na een paar uur gebruik kon hij m’n router niet meer vinden en moest ik m’n router resetten. Zie ook de App Store reviews van die app. Die app mag wel wat aandacht krijgen.
Weten jullie een oplossing, of kunnen jullie op afstand de configuratie aanpassen?