Skip to main content

Wifipunt

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds twee weken een wifipunt voor beter internet op zolder. Dat werkt prima.. voor mijn zoon op zolder. Maar op de eerste verdieping kan ik niet meer fatsoenlijk werken. Na enig onderzoek als digibeet kom ik erachter dat alle apparaten, behalve de tv beneden, verbinden met het wifipunt. Dat wil ik niet, mijn werklaptop moet met het modem verbinden om goed internet te krijgen lijkt me. Hoe kan ik dit wijzigen?

Uitgelichte reactie

10 juni 2025

Hallo ​@Anita16 

Staat het WiFi punt op de eerste verdieping? Is deze draadloos of bekabeld verbonden met het modem?

Waar staat je laptop? Indien je hem niet bekabeld kan verbinden met het modem helpt WiFi uit en aan zetten op de laptop? Of misschien helpt het verplaatsen van de laptop naar in de buurt van het modem?

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21868 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo ​@Anita16 

Staat het WiFi punt op de eerste verdieping? Is deze draadloos of bekabeld verbonden met het modem?

Waar staat je laptop? Indien je hem niet bekabeld kan verbinden met het modem helpt WiFi uit en aan zetten op de laptop? Of misschien helpt het verplaatsen van de laptop naar in de buurt van het modem?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 juni 2025

Het wifipunt staat op zolder en de laptop op de eerste verdieping. Draadloos aangesloten want ik heb geen bekabeld netwerk. De laptop staat op mijn werkkamer op de 1e verdieping en verplaatsen is geen optie. Als ik had geweten dat ik geen apparaten kon toedelen aan een punt was ik er niet aan begonnen. Dan moet ik een andere mogelijkheid gaan zoeken. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21868 reacties
  • 11 juni 2025

@Anita16 

Misschien het WiFi punt even uit zetten, zodra de laptop is verbonden met het modem, het WiFi punt weer aansluiten?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1561 reacties
  • 11 juni 2025
Anita16 schreef:

Het wifipunt staat op zolder en de laptop op de eerste verdieping.

Als de snelheid op zolder goed is, dan zou het voor de eerste verdieping eigenlijk niet uit mogen maken of er verbinding met beneden of boven gemaakt wordt. Lijkt mij toch dezelfde afstand.

Wel is het bedraad aansluiten van een wifi punt altijd beter dan draadloos. Zeker als je deze op zolder zet. Wat je nog zou kunnen proberen is het wifi punt op de eerste verdieping neer te zetten (zodat deze een snellere verbinding kan maken).

Een andere optie is toch een draad ergens te trekken. Vaak wordt over het hoofd gezien dat je bijvoorbeeld vanuit de meterkast een loze buis kunt gebruiken, of bijvoorbeeld de oude buis waar vroeger de PTT telefoonlijn doorheen gaat (of de oude coax). Maar dat is wel even klussen (en je moet inderdaad een beschikbare buis hebben).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen