Hallo
ik heb gisteren de glasvezel aansluiting gekregen van Odido en ook een extra wifi punt.(wx5600-to)
De monteur gaf aan dat de wifipunt eerst 24 uur bekabeld aangesloten moest zijn , daarna kon ik hem eraf halen en dan draadloos ergens anders neerzetten.
Vandaag na 26 uur de extender van de stroom en utp kabel gehaald en op een andere plek gezet.
resultaat geen wifi meer en kan ook niet meer verbinden.
Odido gebeld en samen alles geprobeerd om het weer werkend te krijgen, maar helaas niet gelukt dus krijg nu een nieuwe opgestuurd.
Ik heb daarna de extender weer terug gezet naast eht modem en ook de utp er weer in gedaan. Na ongeveer 1 uur had ik weer een werkende extender. volle bak wifi met utp kabel erin.
Utp eruit gehaald en weg is de wifi . ???? Wat kan er fout zijn . ik heb wel gewoon wifi in huis maar de extender werkt niet.
Alle info is welkom
modem is de t57
Goedenavond,
Je zou dit stappenplan kunnen volgen om te kijken of de oplossing naar voren komt: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren. Mocht je deze stappen al gevolgd hebben, zou je dan de extender naast je modem in het stopcontact zonder UTP kabel kunnen plaatsen om te kijken of het dan wel werkt? Je extender dient uiteraard wel WiFi bereik te hebben om te kunnen werken.
Goedenavond,
Je zou dit stappenplan kunnen volgen om te kijken of de oplossing naar voren komt: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren. Mocht je deze stappen al gevolgd hebben, zou je dan de extender naast je modem in het stopcontact zonder UTP kabel kunnen plaatsen om te kijken of het dan wel werkt? Je extender dient uiteraard wel WiFi bereik te hebben om te kunnen werken.
Dat heb ik zoals ik in mijn vraag al had staan gedaan.
en dat werkt niet.
Goedenavond,
Dat heb ik zoals ik in mijn vraag al had staan gedaan.
en dat werkt niet.
Allereerst ben ik benieuwd op hoeveel meter je het wifipunt van het modem hebt geplaatst.
Ik heb de verbinding gemeten en deze ziet er gelukkig goed uit. Wel zie ik dat het modem een tijdje niet van de stroom is geweest. Ik stel voor om zowel het modem en het ONT (glasvezelkastje een reset te geven). In dit topic lees je precies hoe je dit kan doen: Reboot modem | Odido community.
Vervolgens verbind je het wifipunt weer met het modem.
Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig!
Allereerst ben ik benieuwd op hoeveel meter je het wifipunt van het modem hebt geplaatst.
Ik heb de verbinding gemeten en deze ziet er gelukkig goed uit. Wel zie ik dat het modem een tijdje niet van de stroom is geweest. Ik stel voor om zowel het modem en het ONT (glasvezelkastje een reset te geven). In dit topic lees je precies hoe je dit kan doen: Reboot modem | Odido community.
Vervolgens verbind je het wifipunt weer met het modem.
Laat je mij weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig!
Beste Teresa
het wifi punt stond 5 meter van het modem zonder utp kabel.
zet ik hen naast het met modem met utp kabel werkt het wel. trek ik de utp eruit werkt het niet.
als het goed is krijg ik een nieuwe wifi punt opgestuurd. kijken of het dan wel werkt . Maar waarom moet ik een hoop dingen doen om een goede verbinding te krijgen?
en wat bedoel je met het modem is een tijdje niet van de stroom geweest ? modem staat er net drie dagen .
Hey
Hey
Vanmiddag het nieuwe wifi punt binnengekregen. aangesloten volgens de handleiding en gewacht
aangesloten met kabel en staat naast het modem. wat me opvalt is dat de lampje oranje brand en de wifi lader groen .alleen blijft de wifi symbool knipperen en dit duurt nu al 2 uur .
is dit correct of moet ik nog langer wachten. Wanneer kan ik hem van de utp kabel halen om het wifipunt op de jiuiste plek te zetten waar ik hem wil.?
Hoi
-
Zorg dat je niet te ver van het modem bent.
-
Zorg ervoor dat het modem geïnstalleerd is.
-
Check de internetkabel. Is deze goed aangesloten? Wanneer je de kabel in de aansluiting stopt, hoor of voel je een klik.
-
Het kan ook zijn dat de internetkabel kapot is. Check dit door een andere internetkabel te gebruiken. Heb je geen andere kabel en werken de andere tips niet?
-
Check of je de juiste poort van het modem gebruikt. Stop het uiteinde van de internetkabel in 1 van de 4 LAN-poorten van het modem. Zorg ervoor dat andere kabels niet losschieten tijdens deze stap.
Laat je me weten of het is gelukt? Groetjes, Ishana
Hoi
-
Zorg dat je niet te ver van het modem bent.
-
Zorg ervoor dat het modem geïnstalleerd is.
-
Check de internetkabel. Is deze goed aangesloten? Wanneer je de kabel in de aansluiting stopt, hoor of voel je een klik.
-
Het kan ook zijn dat de internetkabel kapot is. Check dit door een andere internetkabel te gebruiken. Heb je geen andere kabel en werken de andere tips niet?
-
Check of je de juiste poort van het modem gebruikt. Stop het uiteinde van de internetkabel in 1 van de 4 LAN-poorten van het modem. Zorg ervoor dat andere kabels niet losschieten tijdens deze stap.
Laat je me weten of het is gelukt? Groetjes, Ishana
dus in het kort alles werkt zoals het moet , maar niemand weet waarom het lampje knippert.?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.