Skip to main content

Nadat ik via mijn Odido account de wifi-naam en het wifi-wachtwoord heb gewijzigd, kan ik geen verbinding meer maken met het netwerk. Ik kan enkel verbinding maken na het resetten naar fabrieksinstellingen, waarbij zowel de wifi-naam en het wifi-wachtwoord weer terug aangepast zijn naar het origineel.

Heb geprobeerd om de wifinaam ongewijzigd te laten en alleen het wifi-wachtwoord te wijzgen, maar ook dan lukt het niet om verbinding te maken met het netwerk.

Graag hoor ik hoe dit op te lossen, zodat ik niet hoef te werken met de standaardinstellingen.

Ik gebruik een Zyxel T-56 en de wifi-naam en het wifi-wachtwoord voldoen aan de voorwaarden (zoals geen spaties etc.).

Hallo @otnelle 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Bij de WiFi instellingen kun je de naam en wachtwoord veranderen.

Lukt het zo wel?


Hallo @otnelle 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Bij de WiFi instellingen kun je de naam en wachtwoord veranderen.

Lukt het zo wel?

Hoi @Waqqas, ik heb het geprobeerd. Maar het lukt mij uberhauprt niet op op de pagina van 192.168.1.1 te komen. De pagina lijkt niet in gebruik. Ik heb het met de pc, tablet en ook mobiel geprobeerd.


@otnelle 

Kun je het nog eens proberen na een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


@otnelle

Kun je het nog eens proberen na een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hoi @Waqqas, bedoel je na reset nog een keer naar 192.168.1.1 gaan? Of na reset nog een keer via mijn Odido account proberen?


Hallo @otnelle 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Bij de WiFi instellingen kun je de naam en wachtwoord veranderen.

Lukt het zo wel?

@otnelle 

Dit na een fabrieksreset nog eens proberen.


Hallo @otnelle 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Bij de WiFi instellingen kun je de naam en wachtwoord veranderen.

Lukt het zo wel?

@otnelle

Dit na een fabrieksreset nog eens proberen.

@Waqqas ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet om op de pagina van 192.168.1.1 te komen. De pagina lijkt niet in gebruik. Ik heb het opnieuw met de pc, tablet en ook mobiel geprobeerd.


@otnelle 

Wat is de foutmelding die je ziet en het gaat om een particuliere abonnement?


@otnelle

Wat is de foutmelding die je ziet en het gaat om een particuliere abonnement?

@Waqqas De foutmelding is “This site can’t be reached. 192.168.1.1 took too long to respond”. Ik heb een particuliere abonnement.


@otnelle 

Heb je nog routers/versterkers/switches aangesloten achter de Zyxel? Je zou dan deze apparaten eens kunnen loskoppelen en het daarna proberen 


@otnelle

Heb je nog routers/versterkers/switches aangesloten achter de Zyxel? Je zou dan deze apparaten eens kunnen loskoppelen en het daarna proberen 

@Waqqas Ik heb geen andere apparaten aangesloten achter de Zyxel.


Hi @otnelle, lukt het wel om met een ander apparaat in te loggen in het modem? Ik vermoed namelijk dat als je via deze weg de netwerknaam en het wachtwoord wijzigt, deze wel goed opgeslagen blijven staan! Is het trouwens zo dat geen enkel apparaat meer verbinding kan maken met het wifinetwerk nadat je de naam en het wachtwoord hebt aangepast? Het kan namelijk zo zijn dat je eerst het netwerk moet vergeten en vervolgens het apparaat opnieuw moet opstarten voordat de nieuwe netwerknaam zichtbaar is. Hou je me op de hoogte? 


Reageer