Skip to main content
Beantwoord

wifi werkt niet


Beste odido

ik ben sinds woensdag 13 maart klant bij Odido en mijn wifi werkt op mijn mobiel en iPad en ring deurbel alleen mijn tv werkt niet. 
 

mijn tv ziet de wifi naam wel maar zodra ik de wachtwoord intoets zegt mijn tv mislukt met verbinden. Ik zit nu al 9 dagen zonder wifi op mijn tv en wil heel graag dat hij weer werkt.

 

ik hoor graag van jullie

groetjes Amanda Helsby 

Beste antwoord door Waqqas

@Amanda Helsby 

Als je in de Zyxel bent ingelogd helpt het ook niet om 5 GHz bij de WiFi instellingen uit te schakelen?

Misschien kan je de netwerkinstellingen van de tv eens resetten?

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 22 maart 2024

Hallo @Amanda Helsby 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de tv nu wel verbinding maken? Het kan ook helpen om in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uit te schakelen.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 22 maart 2024

Als ik probeer in de loggen geeft het aan gebruikersnaam of wacht woord werkt niet 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 22 maart 2024

@Amanda Helsby 

Kijk of je het wachtwoord goed hebt overgenomen en anders kun je de Zyxel eerst voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en daarna weer proberen.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 22 maart 2024

Ik heb net ingelogd op het modum en de beveilingsmodus aangepast naar WPA2 PKS en de tv weer geprobeerd te verbinden maar de tv geeft nog steeds aan mislukt 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2024

@Amanda Helsby 

Als je in de Zyxel bent ingelogd helpt het ook niet om 5 GHz bij de WiFi instellingen uit te schakelen?

Misschien kan je de netwerkinstellingen van de tv eens resetten?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 april 2024

wifi werkt niet voor printer en soundbr


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14491 reacties
  • 24 april 2024

Hi @Mr52yr60e, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik gok dat dit aan Wifi 6 op WPA-3 ligt. Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld en WPA-3 op 2 gezet. Kan je eens kijken of je nu wel een verbinding tot stand kunt krijgen?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen