Ik heb een vraag over het wijzigen van mijn wifi-wachtwoord thuis. Alles werkte altijd goed, maar sinds ik het probeer te wijzigen helaas niet meer.
In de gang hangt een Zyxel T50 modem/router. Daarop kan ik inloggen via 192.168.1.1. Daar kan ik mijn wachtwoord wijzigen. Via My T-Mobile lukt het ook.
Het probleem is dat de wijzigingen niet doorgevoerd worden in de woonkamer. Daar is een Zyxel WAP6807 aangesloten. Alle apparaten daar (de tv bijvoorbeeld) blijven gewoon werken met het oude wachtwoord; ze worden niet ontkoppeld. Dat is vervelend wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiele telefoon of laptop gebruik. In de gang en de kamer ernaast heb ik verbinding met mijn nieuwe wachtwoord, maar in de woonkamer heb ik geen verbinding en moet ik een ander wachtwoord invoeren.
Hoe kan ik inloggen in de WAP en daar ook het nieuwe wachtwoord instellen? Inloggen bij 192.168.1.5 lukt niet met de gegevens die achterop het kastje staan.
Of kan ik ergens iets instellen waardoor ik in het hele huis weer verbinding heb met hetzelfde netwerk en hetzelfde wachtwoord?
Het nieuwe wachtwoord terugzetten naar het oude - zodat het weer hetzelfde is als de woonkamer - kan trouwens niet, omdat het volgens T-Mobile niet aan de eisen voldoet (niet genoeg verschillende tekens).