Skip to main content

wifi versterkers


Mijn modem werkt prima en heeft alleen knipperende lan en internet knopjes. Alleen heb ik een probleem met mijn WiFi versterkers. Namelijk dat ze niet werken. Ik heb alles geprobeerd (versterker reset, modem reset, wel of geen internetkabel, 2 uur aan de telefoon met de klantenservice). Alleen blijf ik over met het resultaat zoals op de afbeelding te zien en 1 streepje WiFi 2 meter naast deze versterker. Hoe los ik dit op?

Uitgelichte reactie

31 juli 2023

Hey @Jokegrobben, welkom op onze Community!

De foto ziet er goed uit. Het rode lampje betekent namelijk dat hij bedraad verbonden is. Ik ben daarom direct gaan kijken of ik iets anders zou tegenkomen. Ik zag dat je wifi-instellingen niet helemaal juist waren ingesteld. Ik heb de 5 GHz verbinding nu in orde gemaakt. Zou je het modem kunnen rebooten en de WX5600 opnieuw kunnen aansluiten. Wil je dan testen of hij het goed doet? Ook wil ik je vragen om een aantal testen op te sturen, aan de hand van de resultaten kan ik beoordelen of je een goede verbinding hebt of niet! 

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

4 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 31 juli 2023

Hey @Jokegrobben, welkom op onze Community!

De foto ziet er goed uit. Het rode lampje betekent namelijk dat hij bedraad verbonden is. Ik ben daarom direct gaan kijken of ik iets anders zou tegenkomen. Ik zag dat je wifi-instellingen niet helemaal juist waren ingesteld. Ik heb de 5 GHz verbinding nu in orde gemaakt. Zou je het modem kunnen rebooten en de WX5600 opnieuw kunnen aansluiten. Wil je dan testen of hij het goed doet? Ook wil ik je vragen om een aantal testen op te sturen, aan de hand van de resultaten kan ik beoordelen of je een goede verbinding hebt of niet! 

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • 31 juli 2023

Hallo @Jokegrobben 

Ik heb deze tabel nog kunnen vinden :

Het knipperen van de lampjes op de modem is normaal en betekent dat er data wordt gebruikt.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 juli 2023

Dank voor de reactie, ik heb gedaan zoals je hebt gesuggereerd. Dit is het resultaat, zoals te zien is het niet gelukt.


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 1 augustus 2023

Hi @Jokegrobben

Het probleem was dat de wifi punten geen onderdeel waren van het “Mesh network” met het modem. 

Heb je toevallig Easymesh eerder uigeschakeled gehad? Ik heb het nu voor een wifi punt opgelost (Serienummer eindigt op 18921).  Je tweede wifi punt was niet aangesloten. Als je deze weer aansluit, graag die een factory reset geven dan moet moet het goed komen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen