Hey @Jokegrobben, welkom op onze Community!
De foto ziet er goed uit. Het rode lampje betekent namelijk dat hij bedraad verbonden is. Ik ben daarom direct gaan kijken of ik iets anders zou tegenkomen. Ik zag dat je wifi-instellingen niet helemaal juist waren ingesteld. Ik heb de 5 GHz verbinding nu in orde gemaakt. Zou je het modem kunnen rebooten en de WX5600 opnieuw kunnen aansluiten. Wil je dan testen of hij het goed doet? Ook wil ik je vragen om een aantal testen op te sturen, aan de hand van de resultaten kan ik beoordelen of je een goede verbinding hebt of niet!
Belangrijk:
- Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
- Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf
Instructies:
- Zorg dat je dichtbij het modem staat
- Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
- Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
- Maak een screenshot van de speedtest
- Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
- Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot