Skip to main content

wifi versterker verbind niet met modem

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb al langere tijd heel instabiele wifi dus maar eens opnieuw alles opgestart. Nu krijg ik mijn zyxel versterker niet verbonden met de modem, ook niet met kabel. Wat doe ik fout?

Uitgelichte reactie

11 juni 2025

Hallo ​@irene076 

Kan je de versterker eens voorzien van een fabriekreset dmv het resetknopje voor ongeveer 5 seconden in te drukken en verbindt hem daarna weer eens eerst met een internetkabel.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21786 reacties
  • 11 juni 2025

Hallo ​@irene076 

Kan je de versterker eens voorzien van een fabriekreset dmv het resetknopje voor ongeveer 5 seconden in te drukken en verbindt hem daarna weer eens eerst met een internetkabel.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 juni 2025

Dat heb ik ook al geprobeerd maar helpt niet. Ook verschillende internetkabels geprobeerd, maar dat maakte ook geen verschil

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21786 reacties
  • 11 juni 2025

@irene076 

Dit is de handleiding die hoort bij het verbinden van de versterker, het synchroniseren kan even duren dus heb geduld.

https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 juni 2025

In de tekst staat bij bedraad verbinding maken dat het  power lampje oranje moet zijn en wifi lampje groen knipperen. 
In het filmpje wordt er gezegd dat het link-lampje knippert tijdens het verbinden, maar dat doet het bij mij niet.

aangezien het power lampje wel oranje brandt en wifilampje groen knipperde nu elders in huis geprobeerd. Eerste plek bleef het power lampje oranje of oranje-rood knipperen. Tweede plek brandt wifi en power groen. Maar link-lampje brandt niet, klopt dit?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21786 reacties
  • 11 juni 2025

@irene076 

Perfecte plek gevonden voor het wifipunt? Steek dan de stekker op de nieuwe plek in het stopcontact. Het wifipunt start automatisch op en maakt opnieuw verbinding met het modem. Wacht tot het linklampje brandt en het wifilampje groen knippert, dit duurt maximaal 5 minuten.

Goed om te weten: het powerlampje brandt nu groen in plaats van oranje.

Het link lampje moet groen branden, als hij rood is dan staat het WiFi punt te ver van het modem.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen