Skip to main content

Ik heb sindskort een nieuwe modem zyxel t56. Op alle telefoons en de tv in de woonkamer heb ik wifi. Modem bevind zich ook in de woonkamer. Enige probleem is dat ik de wifi niet verbonden krijg met de samsung tv boven in mijn kamer. 

 

Heb via hotspot mijn telefoon netwerk gebruikt om wifi op de tv aan te krijgen en dat lukte wel. Alleen wifi van mijn modem wilt die niet pakken. 

 

Weet hier iemand raad mee? 

Kijk eens in het logbestand van je T-56.
Als daar regelmatig de regel

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

terugkomt, heeft de T-56 last van een bug die voorkomt dat bepaalde apparaten verbinding maken, terwijl het bij andere prima gaat.

Als dat het geval is, meld dan even in het topic in deze link - even hier klikken dat je een nieuwe firmware wilt, en dan is het probleem waarschijnlijk binnen een dag over. Je krijgt daar bericht als je de update ontvangen hebt, en moet dan hooguit even de router 30 seconden van de stroom af doen.

Succes!


Hi

 

ik heb het zelfde probleem. Router T-54 de wifi verbind met telefoons. Maar op de tv niet. Er stond eerst een melding op de tv “DHCP uit en aanzetten”. Ik heb ingelogd bij het modem vervolgens uit en aangezet.  Modem uit en aan gezet. Niets werkt. Vervolgens komt er nu te staan “ controleer of het draadloos netwerk aanstaat uit en aan zetten”. Dit heb ik ook gedaan maar werkt nog steeds niet. 
 

wie kan mij helpen…


Hallo @Evy23 

Het WiFi netwerk wordt wel gezien door de tv?

Wat je kan proberen is ga in je browser naar 192.168 1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit en probeer dan eens verbinding te maken. Als het niet lukt ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Reageer