Mijn philips tv wilt niet verbinden met mijn wifi, alles geprobeerd.
modem aan en uit, gereset, WPS, wachtwoord opnieuw geprobeerd maar blijft aangeven dat hij niet kan verbinden..
ik hoor graag!
Mijn philips tv wilt niet verbinden met mijn wifi, alles geprobeerd.
modem aan en uit, gereset, WPS, wachtwoord opnieuw geprobeerd maar blijft aangeven dat hij niet kan verbinden..
ik hoor graag!
Hi
Sommige smart tv's werken niet op het wifi-netwerk op de 2.4GHz of de 5GHz. Vaak is het de 5GHz die niet geschikt is voor de smart tv. Je kan de netwerkinstellingen voor je smart tv opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je smart tv alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz. Geen zorgen! Er is een oplossing. Het is mogelijk om deze netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je de tv alleen op 1 van de 2 netwerken aansluit, moet het werken.
Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/inloggen-op-het-modem-331506. Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je 2 losse netwerken.
Houd er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, zoals waarschijnlijk je smart tv, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.
Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk. Laat je het me weten als je er niet uitkomt? In dat geval sta ik voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.