Skip to main content

Goedendag,

Sinds ongeveer twee maanden heb ik glasvezel via Odido (draadloos van Zyxel).

Nu heb ik sinds kort mijn Amiko 9 green plus apparaat verlengd en heb ik het volgende probleem:

Het apparaat maakt geen (directe) verbinding met mijn Odido router/modem. Opvallend is echter als ik dezelfde verbinding laat lopen via mijn mobiel met hotspot dan werkt het wel.

Ik schakel dan mobiele data uit en laat alleen de wifi (Odido verbinding) via die hotspot lopen. Verder werken alle andere Apps waarbij internet nodig is altijd goed zoals Netflix, HBO etc.

Het lijkt of het apparaat en de modem niet met elkaar kunnen koppelen op een of andere manier.

Mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Joël

 

Ik moest even kijken wat een Amiko 9 is…

Maar zie dat er bv voor de wifi 5g een aparte module is?

Heb je die?

Anders is het dus neem ik aan de 2.4g…

Dan kom je in eerste instantie bij de hier al meer voorbij gekomen dingen als aparte wifi ssid en zo.

Andere beveiliging instellen en zo.

Heb je dat soort dingen al gedaan?

 


Ja het is een apparaat waarbij je dus alle zenders kan bekijken via een server.

Het gaat om de 2.4g inderdaad.

Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is de modem herstarten maar dat werkte niet.

Ik ben doorverwezen door de odido klantenservice dus ik heb nog niet goed gekeken naar andere topics.

Ik heb dat dus ook nog niet gedaan en er gaat bij mij ook niet 123 een lampje branden wat ik dan eventueel zou moeten doen.

 

 


Hallo @Joellos 

Wat je kan proberen:

Log in op de router door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Schakel bij de WiFi 5 GHz en kijk dan eens of hij wel kan verbinden.

Anders kan je proberen de beveiliging te verlagen door in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.


Hallo @Joellos 

Wat je kan proberen:

Log in op de router door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Schakel bij de WiFi 5 GHz en kijk dan eens of hij wel kan verbinden.

Anders kan je proberen de beveiliging te verlagen door in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

 

Hi @Waqqas 

De wifi 5GHZ staat al aan net als de 2.4 als ik inlog.

Ik heb de beveiliging naar WPA2-PSK gezet en dat werkte!

Kwam wel even zonder internet te zitten maar nadat ik het helemaal had gereboot werkte het weer.

Hopelijk ben ik nog goed beveiligd ;)

Dankjewel in ieder geval!


@Joellos 

Jawel hoor, WPA2-PSK heb ik hier ook voor de 2,4 GHz en de beveiliging is gewoon prima 🙂


Reageer