Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb hier eerder geen melding van gedaan gezien het uiteindelijk opgelost was en ik er blij mee was en het heb laten zitten. Achter af heb ik hier spijt van en moest ik eigenlijk een melding maken over de gang van zaken.
Op 19 oktober viel mijn internet plotseling weg. Geen bekabeld internet, geen wifi, niks. Dit kwam door een rood wereldbol lampje. Ik verwijs door naar mijn topic;
Topic had echter niks opgelost, gewacht op de monteur van Guidion die op z'n vroegst op 1 November langs kon komen. Tmobile kwam met de tijdelijke oplossing voor onbeperkt internet, dit was fijn gezien ik een klant ben van Tele2 die op het zelfde netwerk zit.
Monteur gaf aan dat alles goed was, en dat hij niks kon doen. Ik zou moeten wachten op de KPN en er zou maximaal binnen 48 uur contact met mij worden opgenomen.
Daar ging ik van uit, dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 gewacht. Niks gehoord. Weekend is hier over heen gegaan, en uiteindelijk heb ik op 7 november zelf gebeld naar Guidion. Heer gesproken en die gaf aan dat ze van niks wisten en dat ik met Tmobile contact op moest nemen omdat het via hun ging. Gelijk contact opgenomen met de klantservice van Tmobile. Uit het gesprek had ik begrepen en de toon van de heer die ik sprak dat er niks bekend was of dat er in ieder geval niks mee gedaan werd. Hij gaf aan dat die het door zou zetten naar iemand anders en er zou zsm contact met mij worden opgenomen.
Dit klopte, ik werd op 8 November de volgende ochtend gelijk om iets voor 9 uur gebeld door iemand van de KPN, en die wou een afspraak met mij inplannen om zo snel mogelijk langs te komen. Dit kon op z’n vroegst op 9 November rond 17:00. Dit was akkoord, ik was al blij dat er iets mee gedaan werd.
Op 9 November om 17:00 werd ik gebeld door iemand van de KPN en die zei ‘Ik ben in de buurt bij een centrale en ik heb wat aangepast, wil je even kijken of je internet het nou wel doet?’. Ik de modem aangedaan, en tot mijn verbazing werkte het internet weer! Ik natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was, en het antwoord was ik kreeg; ‘Iemand heeft hier wat aangepast waardoor je geen internet meer had.’
Nou, prima, de monteur kon er natuurlijk niks aan doen maar ik heb wel bijna 1 maand zonder (fatsoenlijk) internet gezeten. Ik heb gedacht zand erover, ik ga hier niks mee doen en laat het wel voor wat het is.
Nou werkt sinds een dag of 5 mijn WiFi uitermate slecht, het valt constant weg, en dit gebeurt overal binnenshuis. De snelheid is ook een stuk lager dan voorheen (van 200mbs naar 15-50mbs). Maar dit is zeer moeilijk te peilen omdat het iedere keer anders is. Er is iets aan de hand met het wifi netwerk, en ik zou heel graag willen dat hier wat aan gedaan word door Tmobile. Ik wil graag een compensatie voor de onkosten en irritatie die voortgekomen is uit de periode wanneer ik geen internet had, in de vorm van een GOEDE WiFi verbinding. Mogelijk ligt het aan de router, of er kan kosteloos een mesh netwerk worden geplaatst over heel het huis, of wat dan ook.
Gezien de gang van zaken hoop ik op een positief antwoord anders ben ik genoodzaakt om ergens anders te gaan winkelen en zijn jullie een trouwe klant kwijt.