Skip to main content

wifi valt weg, tvbeeld freezed

  • 25 June 2024
  • 5 reacties
  • 36 Bekeken

Wederom gedoe met slechte wifi.

Telkens krijg ik tijdens tv kijken een beeld dat bevriest of zwart gaat en de melding dat wifi niet verbonden is.

Ook merk ik dat op de telefoon het internet regelmatig weg is. Dit valt alleen niet op omdat het automatisch overgaat op 4g/5g

Heb hier al vaker over gerapporteerd, maar er verandert niets.

En hou op met te zeggen dat ik een hard reset moet gaan doen... Alsof ik dat niet gedaan zou hebben.

 Ben het onderhand beu dat er niet een echte oplossing aangedragen word.

Heb al jaren geen last gehad met de huidige opstelling en er is niets veranderd ten opzichte van de plaats van de router of ander apparatuur.

Sinds een maand of drie is dit nu aan de gang.

 

ODiDO......doe eens iets!!!!

 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peerke23672 

Valt het internet alleen weg via de WiFi of ook via bekabeld internet? En brandt de wereldbol rood op de router wanneer er geen internet is?

Valt het internet de hele dag door weg of vooral in de avond bijvoorbeeld?

En ben je aangesloten op het KPN netwerk met een zwarte Genexis XGSPON ONT?

Mijn tv-box van odido zit rechtstreeks bekabeld met de router. Toch pakt ie signaal via Wifi en zie dus de melding dat die wegvalt. Neem aan dat de bekabeling dan nog werkt want na een kort moment zwart beeld krijg ik weer beeld. Weet niet of dat dan de wifi weer werkt of via bekabeld verder gaat.

Wil niet zeggen dat de wifi ruk is omdat die op laptop en mobieltje ook wegvalt.

Mijn dochter moet examens doen via de laptop, maar is echt een probleem als het internet wegvalt. Zij moet examen doen in een kleine afgesloten ruimte en ben niet van plan om 25 meter bekabeling aan te leggen. Daarom heeft zij een range extender van odido op haar studeerkamer, maar ook dan is het onzeker of ie het blijft doen.

Wifi moet gewoon stabiel blijven werken. Betaal er tenslotte ieder maand dik 70 euro voor.

 

Het wereldbolletje is groen knipperend op het moment dat ik naar de router loop.(Ongeveer 20 seconden lopen).

 

Ellende is de hele dag. In de ochtend en avond beleef ik het zelf, in de middag zegt mijn dochter dat het ook is.

Hoe ik aangesloten zit op kpn weet ik nu niet. Ben op het werk..

 

Met t-mobile nooit dit soort problemen gehad.

 

Sinds odido, alleen maar gedonder.

Reputatie 7
Badge +15

@peerke23672 

De overgang van T-Mobile naar Odido zou het probleem niet moeten zijn 

Er loopt momenteel wel een probleem op het zkPN netwerk waardoor mensen een trage verbinding ervaren of dat hij soms wegvalt.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Indien je ook een KPN glasvezelkabel hebt met een zwarte kastje tussen glasvezelaansluitpunt en router dan zou jij daar ook last van kunnen hebben.

Dacht niet dat KPN de glasvezel in de straat heeft gelegd.

De glasvezelkabel gaat naar een grote witte box. Vandaaruit een kabel naar een kleine zwarte box en vanuit daar loopt een internetkabel naar de router.

 

Reputatie 7
Badge +15

@peerke23672 

Jij hebt een AON verbinding, dan ligt het probleem ergens anders.

Reageer