Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt weg na 10min op macbook

  • 6 June 2024
  • 11 reacties
  • 200 Bekeken

Wij hebben sinds gister 05-06-2024 glasvezel. Nu valt de verbinding steeds weg op mijn macbook. (om de 10min) Op andere apparaten heb ik hier geen last van. Kan iemand mij helpen met de oplossing?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frenkvdh 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Blijf je dan wel verbonden? Als andere apparaten de verbinding verkiezen dan moet je daar het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Hallo @Frenkvdh 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Blijf je dan wel verbonden? Als andere apparaten de verbinding verkiezen dan moet je daar het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Allright, dit heb ik net gedaan. Nu even testen of de verbinding blijft, je hoort van me.

Hallo @Frenkvdh 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Blijf je dan wel verbonden? Als andere apparaten de verbinding verkiezen dan moet je daar het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Verbinding bleef voor ongeveer 55min. Verder nog steeds hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@Frenkvdh 

Kijk anders eens of 5 GHz uitschakelen helpt zodat je alleen een 2,4 GHz netwerk hebt.

@Frenkvdh

Kijk anders eens of 5 GHz uitschakelen helpt zodat je alleen een 2,4 GHz netwerk hebt.

Dit heb ik gister geprobeerd, dit resulteerde in dat ik helemaal geen verbinding kreeg. (wel verbonden, geen internet).

Reputatie 7
Badge +15

@Frenkvdh 

Wellicht werkt de mac niet helemaal goed met WiFi 6? Om WiFi 6 uit te schakelen ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

@Frenkvdh

Wellicht werkt de mac niet helemaal goed met WiFi 6? Om WiFi 6 uit te schakelen ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Dit heb ik gedaan, nu even testen of het zo blijft. Ik laat nog even weten of het gelukt is.

@Frenkvdh

Wellicht werkt de mac niet helemaal goed met WiFi 6? Om WiFi 6 uit te schakelen ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Het is nog niet gelukt, de verbinding blijft nu om de 20/30 min wegvallen.

Reputatie 7
Badge +15

@Frenkvdh

Valt de verbinding niet weg als je de mac met een mobiele hotspot verbind bijvoorbeeld?

@Frenkvdh

Valt de verbinding niet weg als je de mac met een mobiele hotspot bijvoorbeeld?

nee die blijft wel verbonden

@Frenkvdh

Valt de verbinding niet weg als je de mac met een mobiele hotspot verbind bijvoorbeeld?

Er was toch iets met wifi6 wat niet goed stond, klantenservice gesproken zij hebben dit op afstand veranderd en nu heb ik na een uur nog geen uitval gehad. Hopen dat het nu zo blijft. Bedankt iig voor al je oplossingen. 

Reageer