Skip to main content

wifi valt weg

  • 16 June 2024
  • 15 reacties
  • 86 Bekeken

Ik lees veel onderwerpen dat de wifi vaak weg valt. Ook hier valt het vaak weg. Net om 18:55uur weer. Wij hebben veel smart lampen en als wij bijvoorbeeld 's nachts naar de wc willen, kan ik eerst de router resetten. De problemen zijn ontstaan sinds wij overgegaan zijn om glasvezel. En daarbij behorende router wijziging van Zyxel T50 naar T56. Met de T50 viel het nooit weg. Iemand een idee wat te doen?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GoofyBaars 

Heb je dit probleem bekabeld en via de WiFi?

Valt het internet de hele dag weg of alleen in de avond bijvoorbeeld?

Wanneer het internet wegvalt, brandt de wereldbol dan rood op de router?

Is de snelheid bekabeld en via de WiFi wel goed?

Reputatie 1

Bekabeld werkt het wel. 

Het signaal valt op willekeurige tijdstippen weg.

De wereldbol is groen.

Snelheid via wifi is  340.9 Mbps.

Reputatie 7
Badge +15

@GoofyBaars 

Je kan de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of het dan beter gaat.

Wat heb je bekabeld allemaal aangesloten op de router? Misschien zit daar de boosdoener tussen.

Reputatie 1

Resetten heb ik al een paar keer gedaan. Qua bekabeling is er niks veranderd na de overgang naar glasvezel. Er is een switch gekoppeld aan router.

Reputatie 7
Badge +15

@GoofyBaars 

Gaat het beter als je de bekabelde apparatuur even verwijderd van de router?

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @GoofyBaars 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn dat je al het 1 en ander hebt ondernomen met @Waqqas. Ik neem graag een kijkje in jouw verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om een meting te doen. Ik krijg inderdaad een melding dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat het modem de afgelopen 17 dagen niet van de stroom is geweest. Het is belangrijk dat dit echt voor minimaal 30 seconden gebeurd. Wil je dit nogmaals proberen? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

Reputatie 1

Net de boel van stroom gehaald. Ik hoop dat ik nu niet ongeduldig ben geweest 😁

Reputatie 1

Net de boel van stroom gehaald. Ik hoop dat ik nu niet ongeduldig ben geweest 😁

Tussen 9 en 10 viel het internet weer weg 🤷🏻

Reputatie 1

Welkom op onze community! @GoofyBaars 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn dat je al het 1 en ander hebt ondernomen met @Waqqas. Ik neem graag een kijkje in jouw verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om een meting te doen. Ik krijg inderdaad een melding dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat het modem de afgelopen 17 dagen niet van de stroom is geweest. Het is belangrijk dat dit echt voor minimaal 30 seconden gebeurd. Wil je dit nogmaals proberen? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

@Teresa van Odido en kun je al iets zien?

Reputatie 1

Welkom op onze community! @GoofyBaars 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn dat je al het 1 en ander hebt ondernomen met @Waqqas. Ik neem graag een kijkje in jouw verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om een meting te doen. Ik krijg inderdaad een melding dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat het modem de afgelopen 17 dagen niet van de stroom is geweest. Het is belangrijk dat dit echt voor minimaal 30 seconden gebeurd. Wil je dit nogmaals proberen? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

@Teresa van Odido en kun je al iets zien?

@Teresa van Odido en vanmorgen lag alles er weer uit 🤷🏻

Reputatie 1

Welkom op onze community! @GoofyBaars 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn dat je al het 1 en ander hebt ondernomen met @Waqqas. Ik neem graag een kijkje in jouw verbinding! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om een meting te doen. Ik krijg inderdaad een melding dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik zie dat het modem de afgelopen 17 dagen niet van de stroom is geweest. Het is belangrijk dat dit echt voor minimaal 30 seconden gebeurd. Wil je dit nogmaals proberen? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

@Teresa van Odido en kun je al iets zien?

@Teresa van Odido en vanmorgen lag alles er weer uit 🤷🏻

@Teresa van Odido net voor de tweede keer in één uur tijd maar weer gereset 😡

Reputatie 7
Badge +3

@GoofyBaars Bedankt voor het herstarten van het modem, ik ben meteen opnieuw gaan kijken en zie inderdaad geen verbetering. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Reputatie 1

@GoofyBaars Bedankt voor het herstarten van het modem, ik ben meteen opnieuw gaan kijken en zie inderdaad geen verbetering. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Okey. Dank je wel. Ik wacht het mailtje (en de monteur) af.

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan! 😀 @GoofyBaars  Laat je mij weten hoe het monteursbezoek is verlopen?

Reputatie 1

@Teresa van Odido doe ik 😁

Reageer