Skip to main content

Hoi, ik heb veel problemen met het internet en wifi netwerk van Odido, klantenservice gebeld en deze hebben me doorverwezen naar dit forum.

Wat betreft Wifi heb ik al veel geprobeerd, wpa 2 alleen aangezet, wpa2 /3 terug aan. een router van tp link als acces point ingezet, werkte een week daarna weer slecht. wifi kanalen nagekeken op latency en daar de kanalen op ingesteld. Alles werkt even daarna valt het regelmatig uit. Heb nu een mesh systeem van zyxel  (m1)aangesloten. Dit werkt nog het beste, maar regelmatig valt deurbel uit en valt wifi even weg. Heb wel veel apparaten in huis en ben voorzichtig op zigbee aan het over schakelen. Heb een verbinding van 400 mb (genoeg bandbreedte ??). Wel zit de oude glasvezel modem van KPN er nog in. Graag een oplossing. Zal een nieuw router/modem (ipv Zyxel 56)  kunnen helpen ? Kan het zijn dat de draadloze rolluiken en dergelijke van de buren storen.

Ook internet (bedraad) stopt wel eens, tv beeld bevriest en gaat na een paar seconden weer verder.

mvg Marcel

Hallo @mdalhuis 

Je zou eens kunnen beginnen met alleen de Zyxel router aansluiten, alles wat bekabeld is aangesloten verwijderen en dan kijken of de WiFi stabiel is. Wellicht wordt het wegvallen veroorzaakt door een aangesloten apparaat.

Verder zie je niet dat het internet lampje op de Zyxel rood wordt?

Hoi, een tijdje nog de zyxel router geprobeerd blijft een drama, terug geschakeld naar multi m mesh systeem, is het nog een beetje te doen. Internet stopt ook nog, is wel onvoorspelbaar.

kan het glasvezel modem van kpn niet vervangen worden door de meegeleverde zyxel glasvezelmodem. Misschien dat dat helpt.

mvg Marcel

@mdalhuis 

Heb je een zwarte Genexis kastje op het glasvezelaansluitpunt zitten? Neem hier ook eens een kijkje:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Nee het is een wit kastje

Heb nu wel de Android kastje vervangen door orginele setup box voor de tv, geluid viel elke keer uit via hdmi. Elke keer als de tv en Android box net aan staan. Internet stopt nog wel regelmatig.

Foto van glasvezel medem erbij gedaan

Ik wil proberen om mijn tp link router in te stellen als standaard router, wat moet ik dan instellen voor tv. Heb al wat gevonden op dit forum, maar niet voor dit modem. Tp archer ax55 ax 3000

@mdalhuis 

In de TP-LINK router moet je deze instellingen overnemen:

Dit pas je toe onder network > IPTV/VLAN en na het opslaan herstart je de mediaconverter.

Bedankt voor de info, heb inmiddels op het forum gevonden dat je het mesh systeem achter een switch moet zetten en niet rechtstreeks op de zyxelrouter. Tot nu toe geen problemen.

Reageer