Hallo @Cathy YS
Het knipperen van bovenstaande lampjes is normaal, er wordt dan data gebruikt.
Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?
Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?
Heb je de T56 al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip?
Ook heeft de huidige firmware van de T56 wat problemen met de WiFi, de nieuwe firmware lost dit bij de meeste klanten op. De nieuwe firmware wordt normaal ergens in maart uitgerold maar een moderator zou je T56 met voorrang kunnen updaten.
Hallo @Cathy YS
Het knipperen van bovenstaande lampjes is normaal, er wordt dan data gebruikt.
Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?
Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?
Heb je de T56 al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip?
Ook heeft de huidige firmware van de T56 wat problemen met de WiFi, de nieuwe firmware lost dit bij de meeste klanten op. De nieuwe firmware wordt normaal ergens in maart uitgerold maar een moderator zou je T56 met voorrang kunnen updaten.
Hoi Waqqas,
thanks voor de reactie, ik ben zelf niet handig met de termen, even duidelijkheid voor mijzelf:
-dus de (data) lampje van Delta/nokia knippert, is dit normaal? ik dacht dat alle lampjes moeten stabiele groen zijn.
-wij hebben de abonnement van glasvezel 1Gbit/s, de speed test van odido app schommelt, soms rond 100/100 soms 600/500, is dit ook normaal? als het niet normaal is wat zal de snelheid moeten zijn?
-Wat is oid? ik heb ook nog twee wifi punten van Zyxel ( kan je dit niet zien via jullie systeem🥺?)
-T56 reset heb ik meerdere keren gedaan, geen verbetering.
-ik heb nog nooit via kabel gewekt, dus weet ik niet ( Ik zal even checken met mijn man).
-updaten met “moderator”, wie is deze “moderator”? van odido?
Dank alvast!
Welkom op onze Community! @Cathy YS
Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen!
Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Gedurende het onderzoek hebben mijn collega’s geen wegval kunnen detecteren.
Ik wil je daarom vragen om het modem een herstart te geven en de verbinding de komende drie dagen te testen. Vergeet niet om de datum/tijdstip van de wegval te noteren. Het is belangrijk dat het modem tijdens dit onderzoek niet opnieuw wordt herstart.
Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik direct met je mee!
Dag Teresa,
Dank voor je reactie, herstart hebben wij vaker gedaan maar geen verbetering (ik had deze ook aangegeven). Ik zal nog een keer herstarten en testen. Het internet/wifi valt spontaan weg, minstens 4 á 5 keer/ uur. Dus online vergaderen voor ons is erg frustreren..
Als je zegt “mijn collega’s geen wegval kunnen detecteren.” betekend dat het probleem ligt aan de wifi punten maar niet het internet?
Zal je mijn vragen nog beantwoorden? Zodat wij iets beter inzicht kunnen krijgen.
Deze vragen zijn gericht op de reactie van “Waqqas”
-de (data) lampje van Delta/nokia knippert, is dit normaal? ik dacht dat alle lampjes moeten stabiele groen zijn.
-wij hebben de abonnement van glasvezel 1Gbit/s, de speed test van odido app schommelt, soms rond 100/100 soms 600/500, is dit ook normaal? als het niet normaal is wat zal de snelheid moeten zijn?
-Wat is oid? ik heb ook nog twee wifi punten van Zyxel ( kan je dit niet zien via jullie systeem🥺?).
-updaten met “moderator”, wie is deze “moderator”? van odido?
Dank en Groet,
Cathy
@Cathy YS Dank je wel voor je terugkoppeling, natuurlijk beantwoord ik jouw vragen graag!
Dat onze technische dienst geen wegval heeft geconstateerd, betekent in de meeste gevallen dat het aan de wifi verbinding ligt. Om dit 100% uit te sluiten, wil ik je vragen om de herstart te doen en dit drie dagen te testen.
- Ja, het data lampje hoort te knipperen.
- Behaal je deze snelheid met de wifi of bekabeld? Met wifi heb je altijd last van data verlies. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen?
- Wat bedoel je precies met oid? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Heb je de wifipunten niet aangesloten? Zou je dit eens willen proberen? In dit topic lees je precies hoe je deze kunt aansluiten, ik raad je aan om minimaal één wifipunt bekabeld aan te sluiten: Alles over Wifi Plus | Odido community.
- Moderators kun je herkennen aan ‘Van Odido’ achter hun naam.
@Cathy YS Dank je wel voor je terugkoppeling, natuurlijk beantwoord ik jouw vragen graag!
Dat onze technische dienst geen wegval heeft geconstateerd, betekent in de meeste gevallen dat het aan de wifi verbinding ligt. Om dit 100% uit te sluiten, wil ik je vragen om de herstart te doen en dit drie dagen te testen.
- Ja, het data lampje hoort te knipperen.
- Behaal je deze snelheid met de wifi of bekabeld? Met wifi heb je altijd last van data verlies. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen?
- Wat bedoel je precies met oid? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Heb je de wifipunten niet aangesloten? Zou je dit eens willen proberen? In dit topic lees je precies hoe je deze kunt aansluiten, ik raad je aan om minimaal één wifipunt bekabeld aan te sluiten: Alles over Wifi Plus | Odido community.
- Moderators kun je herkennen aan ‘Van Odido’ achter hun naam.
Dank voor je antwoord, ik heb gisteren modem en media converter herstart, nu nog afwachten. So far so good.
-toch even de vraag van de wifi snelheid (met twee wifi punten in huis) wat is dan een “redelijke” snelheid moet zijn zonder kabel? Als de snelheid te laag is kan ik de wifi punten ergen anders neerzetten.
-over “oid” : Ik weet het ook niet daarom is de vraag aan jullie. In de reactie van je collega Waqqas “Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?”. Dus nogmaals wat bedoel hij met “oid”?
Groet,
@Cathy YS Fijn om te lezen dat het tot nu toe goed gaat!
- Een acceptable snelheid is minimaal 50 Mbit/s naast het modem (dit is zonder wifipunten).
- ‘oid’ is de afkorting voor of iets dergelijks.
Laat je het mij weten als je hulp nodig hebt met de wifipunten? Ik sta klaar om verder te helpen!