Skip to main content

wij hebben sinds circa 3 werken glasvezel via Odido. Elke avond valt de wifi regelmatig weg. Wat is hiervan de oorzaak? Voorheen hadden we glasvezel Trined en youfone. Geen problemen ondervonden met wegvallen wifi.

Nog een toevoeging, de snelheid vandaag 1 meter van mijn bekabeld extra wifi punt.... 1/4 van de snelheid ?

 


Snelheid 1 m van de router in de meterkast niks mis mee.

 


Hoi @ErwinAen, fijn dat je ook de snelheid van de router hebt nagekeken, hiermee kunnen we snel tot de kern van het probleem komen! Ik heb zo'n vermoeden dat iets de snelheid die naar het Wifi-punt begrensd tot 100 Mbit/s. Kan je testen of je internetkabel minstens CAT5e is of nog liever kan je de internetkabel bij wijze van test verwisselen met een andere internetkabel? Heb je er nog een router of switch tussen zitten waarvan de poorten begrensd zijn tot 100 Mbit/s?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer onbegrensd genieten! 😃


@Cal van Odido @Jason van Odido Is 5e kabel getrokken in het huis, ook onbekabeld is er een enorme drop. Ik hoop wel dat er nog naar het echte probleem gekeken gaat worden, het wegvallen van de wifi, thuiswerken via de wifi was niet oke vaak wegvallen van gesprekken etc,  nu ook maar bekabeld en komende week afwachten.

Het is belabberd dat je op zo een snel abonnement niet gewoon op de wifi kan werken. Mijn inziens al meerdere malen aangegeven dat het niet aan hier in huis zit maar aan jullie verbinding of misschien jullie router. 

Als het goed is is er een ticket aangemaakt zoals beloofd. Zie een paar berichten terug. Graag zou ik de status hiervan ontvangen.

Ik ben zeker niet tevreden.... Kijk reeds rond naar andere oplossingen voor dit probleem. Misschien Maar weer naar dat groene logo.....

 


Hey @ErwinAen, het lijkt erop dat de dekking van het wifipunt en modem niet optimaal zijn. Staan ze toevallig in de buurt van een stoorzender? 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Over het ticket wat aangemaakt is: Ik heb zojuist de vraag gekregen of je als nog een filmpje zou kunnen maken. Ik heb al doorgegeven dat het echt random is en of het tijdstip wat je hebt aangegeven voldoende is. Zo niet dan kom ik weer bij je terug!


Reageer