Skip to main content

wifi valt elke dag "uit" . plus tv en bekabeld internet stopt soms paar sec.

  • 31 May 2024
  • 25 reacties
  • 263 Bekeken

De eerste maanden werkte alles perfect thuis. Echt nooit ook maar iets van problemen. Een maand geleden begon het. Wifi valt uit en je kan er niet meer mee verbinden. Geen enkel apparaat. Tenzij je de router aan en uit zet.

 

Dan de tv die bekabeld is aangesloten loopt soms vast paar sec en gaat weer verder. 

 

Zelfde met de bekabeld aangesloten xbox . Download stopt en gaat dan weer verder.

 

Ik heb de router nu al 30x aan en uitgezet laatste tijd zodat het soms een dag soms een uur werkt. 

 

Wat is er ineens een maand geleden gebeurd. Ik heb niks veranderd en alles loopt waardeloos. 

Dan verschillende keren klantenservice gebeld met de raarste suggesties of ik 3:dagen niet aan de router wil zitten. Dan heb ik dus een paar dagen geen internet want niemand thuis heeft ben of odidio dus ik heb niks aan de gratis internet hotspot codes als ik op werk ben.

Ik word er moedeloos van en een afspraak met een monteur maken is tegenwoordig ook schier onmogelijk lijkt het. 

Odido heeft wat verandert bij mijn verbinding of de router is kapot. En nu moet ik er allemaal achteraan

Net ook weer midden in de nacht eruit. Omdat de baby cam er ook uitligt als de wifi uitvalt 

Verschrikkelijke ervaring tot nu toe en ik verwacht  financiële compensatie en met spoed een monteur die het dan ook meteen fixt of nieuwe apparatuur meeneemt

 

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Baskes86 

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, gaat het daarmee beter?

Heb ik ook al gedaan en alles weer op nieuw ingevoerd. Maakt allemaal niet uit. Het probleem blijft

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Baskes86, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik ben direct voor je aan de slag gegaan! In de metingen zie ik geen bijzonderheden voorbij komen. Daarom heb ik meteen kosteloos een monteur aangestuurd om alles op locatie na te kijken. Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Als je dan thuis bent op de geplande datum en tijdstip, komt het helemaal goed! 😊

We kunnen natuurlijk achteraf kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Groetjes, Ishana

Bedankt voor het sturen van de monteur. Ik heb nu een nieuw modem en alles is gereset.

Maar het probleem blijft nog steeds. Omdat alles op standaard staat en niet meer gesplitst valt de wifi niet meer "uit" ( Naja om de paar dagen ipv elke dag een paar keer) maar het storen blijft. Daar is niks aan verandert

De wifi is verbonden maar loopt tegelijk met de tv vast voor een paar sec. En gaat dan weer verder. Elke paar min, verlies ik een paar sec wifi/ internet/ tv. Hij blijft dan laden tot hij weer wifi heeft en als ik met mobiel bel loopt het gesprek vast een aantal seconden en gaat dan weer verder. En sommige apparaten moet ik opnieuw resetten na een tijdje zoals de baby cam omdat hij dan ineens niet meer verbonden is.

Het is dus wel 10 procent beter omdat alles op standaard instellingen staat maar nog steeds is het bij lange na niet acceptabel. Wat nu?

Nu is het zelfs zo dat als het internet een paar sec blijft hangen de tv soms niet meer verder gaat maar blijft hangen dus stilstaat tot ik het tv kastje weer uit en aan zet

Het lijkt steeds erger te worden ook. Nu in 50 min heeft de tv uitzending 4x stil gestaan waaronder 1 keer waarbij ik hem uit en aan moest zetten. En heb ook op de bedraad aangesloten Xbox gekeken daar stopt hij ook met downloaden zelfde tijd nog steeds als dat de wifi weg valt en de tv. Dus het algehele signaal valt gewoon weg naar mijn huis 

Reputatie 7
Badge +3

@Baskes86 Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt! Ik had graag gelezen dat de monteur dit probleem voor je had opgelost. Uiteraard kijk ik graag nog eens met je mee!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om de verbinding te meten en deze ziet er gelukkig goed uit. Heb je ook de mogelijkheid om de Mediabox bekabeld aan te sluiten? Ik ben benieuwd wat dit doet. 

Ik heb ook gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, zodat ze de verbinding nog eens onder de loep kunnen nemen. 

 

De media box is al vanaf het begin bekabeld aangesloten..Bedankt voor ticket aanmaken. Hopelijk dat het iets oplevert. En het heeft maanden allemaal perfect gewerkt zonder dat ik iets veranderd heb begonnen de problemen ineens

Ik heb nu (1 dag later) nog niks vernomen 

Dag 2 nog niks vernomen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Baskes86, het ticket staat nog open en zal na het weekend opgepakt worden. Kan je toevallig in het weekend de datum en tijdstip noteren van de uitval en graag het MAC-adres meesturen van het device waarop je dit gemerkt hebt.

Nu de wifi en tv 

 

17:53 tv stopte en wifi had ik nog wel verbinding maar deed niks meer. Na paar seconden werkt alles weer 

En vandaag zo nog een paar keer. Op welk apparaat? Op elk apparaat dat verbonden is met de wifi. De baby cam ligt er om de haverklap uit. En de tv loopt vast(bekabeld) dus ligt niet alleen aan de wifi( maar dat heb ik al vanaf het begin aan gegeven ) Al valt het vandaag nog mee. Heb de tv niet aan en uit hoeven zetten Vandaag 2x de router aan en uit gezet omdat ik niet meer kon verbinden met de wifi met mijn telefoon en dat zelfde gold voor alle apparaten . En vandaag meerdere keren wifi op telefoon aan en uitgezet omdat hij dan weer 8 seconden of iets niks doet en ik dan wifi uitzet en dan met 5g verder ga en dan zet ik wifi weer aan. En dat per dag 50x 

 

Nogmaals alles werkte perfect en ineens problemen dus het ligt niet aan mijn apparaten of de router aangezien ik ook een andere router heb.

 

Ik word er nu aardig moedeloos van. Echt totaal geen comfort op deze manier

 

18,35 tv signaal stopt weer en wifi op telefoon blijft verbonden maar doet paar seconden niks. En zo gaat het de hele dag 

18:44 nu blijft de wifi weer "" hangen" dus verbonden maar doet niks  . Tv blijft wel lopen 

20:38. Tv valt uit . Geen signaal. Stond in Engels wil je opnieuw opstarten. Opnieuw opgestart. De tv doet het weer. Vervolgens kan mijn telefoon voor 3e keer vandaag geen verbinding maken met de wifi. Gloednieuwe high end telefoon. De baby cam is nu ook offline en die is 2 jaar oud. Dus ik nu ga ik maar weer de router resetten en dan doet hij het weer even waarschijnlijk zoals altijd

Man man man wat een gedoe

 

21:05 tv loopt vast ongeveer 10 seconden en gaat verder. Wifi op telefoon doet het die periode ook niet zoals altijd . Etc etc etc.

 

Heb het nu bijna elke keer opgeschreven in dit topic in deze korte periode  Dan heb je een idee hoe gek je ervan word als je dit dus de hele dag hebt .Als ik ermee doorga heb ik er een dagtaak aan want dit is dus hoe het al weken is.

En ik heb niet bijgehouden hoe vaak de wifi gewoon niks doet want dat is bijna elke paar min dat hij een paar seconden niks laad en ik dus overschakel naar 5g als ik gewoon fatsoenlijk wil surfen

Reputatie 2

Krijgen alle wifi apparaten een IP via dhcp of een fixed IP?

Gebruikt u de standaard router of een zelf gekochte?

Standaard router. En standaard instellingen op het wifi wachtwoord na

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Baskes86 ik zie dat het openstaande ticket nog in behandeling is. Nu denk ik graag met je mee en heb ik voor de zekerheid ook nog in je verbinding gekeken en zie ik bijvoorbeeld dat je LG tv problemen geeft op de wifi. Nu zie ik dat deze verbonden is met het 5GHz netwerk op het modem door de band steering. Nu weet ik dat LG TV alleen de 2.4 GHz netwerk ondersteunt. Dit kan dan ook verklaren als je op de tv uitval merkt als het modem automatisch overschakelt naar het 5GHz netwerk. Wellicht dat dit ook het euvel is met sommige andere apparaten die je gebruikt. Ik geef je graag meer informatie hierover:

 

Sommige apparaten werken niet op het wifi-netwerk op de 2.4GHz of de 5GHz. Je kan de netwerkinstellingen voor het apparaat opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je apparaat alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz.

Het is mogelijk om die netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je apparaat alleen op een van de twee netwerken aansluit, blijft hij werken. Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: Inloggen op het modem | Odido community.

Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je de twee netwerken. Hou er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.

Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk.

 

Ik weet van het netwerk splitsen dat had ik in het begin gedaan. En mijn lg tv was ook toen ik het splitste aangesloten op het 5ghz netwerk en werkte gewoon perfect.

Alles heeft altijd perfect gewerkt ook toen de lg tv op 5ghz zat.

 

Dus of ik nu splits wat ik eerst had voordat de monteur kwam. Of standaard heb staan er zit totaal geen verschil in.

 

En met tv uitval daar bedoel ik het bedraad aangesloten odido tv kastje mee. De tv zelf doet het altijd perfect. Naja tot weer de  onderbreking plaatst vind waardoor de odido tv kast even vast loopt. De internet van de xbox stopt (download gaat  richting de 0 en dan ineens weer langzaam omhoog) en alle wifi apparaten tijdelijk niet meer werken (aantal sec) En soms kan hij  ook niet meer verbinden met de wifi en moet ik de router opnieuw opstarten

De gehele internet thuis stoort tegelijk samen met de wifi en bedraad op hetzelfde moment. En daardoor komen naar mijn insziens alle problemen. Dus het probleem ligt niet aan de router of maar aan andere dingen( hebben ze in de wijkkast iets omgezet bijv) ik weet het niet

Iedereen blijft over de wifi bezig maar ik heb toch duidelijk gemaakt dat het probleem ook bedraad is.

 

Ben blij met alle hulp maar ik heb niet het idee dat ik verder kom.

Zijn er nog mensen mee bezig of? Het probleem gaat niet vanzelf weg

Wat is de status van de technische afdeling. Nogmaals probleem gaat niet vanzelf weg.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Baskes86, sorry voor de stilte! We hebben het goed druk. Het ticket is inmiddels gesloten, ik wil je vragen om je modem en de converter tussen je modem en aansluitpunt te herstarten. Maakt dit nu verschil? Anders pakken we door!

Dat heb ik voor de monteur kwam een stuk of 5x geprobeerd. En aangezien hetzelfde probleem nog steeds is als toen. Kan ik concluderen dat dat het niet oplost helaas 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Baskes86, ik begrijp je reactie volkomen! Voor het onderzoek is het belangrijk dat dit ook hierna nog is gebeurd. Is dit het geval? Anders wil ik je vragen om het nog te doen, dan kunnen wij het onderzoek herstarten! Groetjes, Ishana

Dat is goed ik heb het meteen gedaan 

Reageer