Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag, 25-07 valt continu de wifi verbinding weg terwijl de nodige lampjes wel branden. Er is niets veranderd aan instellingen of iets. Voorheen nooit geen problemen mee gehad! Tevens ook geen nieuwe apparaten aangeschaft die gebruik maken van wifi. 
Zelfs na div. Malen resetten maakt het geen verschil. Ook het Huawei kastje regelmatig een reset gegeven. 
Dit wordt inmiddels behoorlijk vervelend. 
Is hier iets aan te doen d.m.v het vervangen van de modem o.i.d?

betreft overigens een T-54 Zyxel

Hallo @Salland 

Als alle lampjes groen blijven dan is de kans groot dat er een boosdoener zit in het thuisnetwerk.

Wanneer er geen WiFi is ervaar je dan ook problemen bekabeld?

Je zou alle apparatuur dat is aangesloten op de Zyxel eens kunnen verwijderen en dan kijken of de WiFi stabiel is.


Hallo,

 

bekabeld werkt het internet goed, echter de wifi blijft vervelend. 
heb zojuist ook de internet kabel vervangen evenals andere ,echter blijft het probleem. 
Ook zodra de aangesloten apparaten zijn losgekoppeld blijft de wifi vervelend doen


Hoi @Salland, handig dat je al bent wezen testen, ik zie je graag weer zorgeloos genieten van het internet! Kan je omschrijven wat je precies ervaart met de Wifi? Is de verbinding traag of valt de verbinding weg? Speelt dit in het hele huis en op alle apparaten?

Nog een aantal kleine tips:

  • In mijn huidige meting geeft de Siemens vaatwasmachine wat problemen. Kan je testen of het beter werkt als je de Wifi verbinding met de Siemens verbreekt?
  • Gebruik je nog eigen Wifi apparatuur, zoals een eigen router of Wifi access point?
  • Wat gebeurd er als je het Wifi netwerk een andere naam geeft en alleen je telefoon ermee verbindt, werkt het dan wel goed op de telefoon? Als je de naam terugzet, zullen je apparaten opnieuw verbinden.

Ik ben benieuwd, ik denk heel graag met je mee!


Reageer