Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt constant uit sinds glasvezel Odido

  • 13 januari 2024
  • 6 reacties
  • 554 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

De wifi valt op mijn Macbook elke paar minuten uit sinds glasvezel van Odido afgelopen week is geinstalleerd. Alle adviezen al opgevolgd helaas zonder resultaat. Wat is hieraan te doen? 

Beste antwoord door Odiliax

Inmiddels heb ik contact gehad met Odido en is het wifi probleem opgelost. Als je een macBook al een aantal jaren hebt dan werkt deze alleen op 2.4G en stoort de 5G op de een of andere manier; de oplossing was de wifi te splitsen en de macBook alleen op 2.4G wifi aan te sluiten. De overige apparaten op de 5G. Helaas heb ik meerdere keren de helpdesk moeten bellen, niet alle medewerkers zijn op de hoogte van dit probleem. De laatste gelukkig wel en die had het binnen de kortst mogelijk tijd gefikst. 

Bekijk origineel

6 reacties

  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 13 januari 2024

Blijft wifi op je modem wel in de lucht? Oftewel blijven andere hardware wel een wifi verbinding houden?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 januari 2024

Wifi op andere computer doet het wel, mobiel ook. Mijn Macbook valt steeds uit, als ik wifi dan uit en aan zet doet de wifi het 30 sec tot een minuut, en valt vervolgens weer uit. Onwerkbaar dus


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 januari 2024

Ik heb erg spijt van overgang naar glasvezel en odido. Internet is trager, bereik boven slechter en wifi instabiel. Tv doet het wel maar smart-tv niet. Ik raad iedereen aan om niet over te gaan naar glasvezel van odido


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 15 januari 2024
Odiliax schreef:

Wifi op andere computer doet het wel, mobiel ook. Mijn Macbook valt steeds uit, als ik wifi dan uit en aan zet doet de wifi het 30 sec tot een minuut, en valt vervolgens weer uit. Onwerkbaar dus

Hoi @Odiliax, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Als de Wifi het op sommige apparaten wel doet, maar op specifiek eentje niet, dan kun je vrij snel concluderen dat het niet aan de Wifi ligt maar eerder aan het apparaat zelf. Wat nog wel zou kunnen, is dat je buiten bereik van de 5 GHz-band zit met de Mac. Ik zie dat je voornamelijk op het 5 Ghz-netwerk verbonden bent met bijvoorbeeld de iPad Air, de Galaxy smartphone en nog een onbekend apparaat. Je kunt proberen om de Mac op de 2.4 band te verbinden zodat het bereik binnenshuis groter is. Op 5 Ghz heb je natuurlijk meer snelheid, maar lever je in op het bereik (zo’n 5 tot 6 meter vanaf het modem maximaal).


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2024

Inmiddels heb ik contact gehad met Odido en is het wifi probleem opgelost. Als je een macBook al een aantal jaren hebt dan werkt deze alleen op 2.4G en stoort de 5G op de een of andere manier; de oplossing was de wifi te splitsen en de macBook alleen op 2.4G wifi aan te sluiten. De overige apparaten op de 5G. Helaas heb ik meerdere keren de helpdesk moeten bellen, niet alle medewerkers zijn op de hoogte van dit probleem. De laatste gelukkig wel en die had het binnen de kortst mogelijk tijd gefikst. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 januari 2024

En het heeft dus niks te maken met de afstand, ook direct naast de modem was het probleem er. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen