Skip to main content

wifi uitval


Regelmatig wegvallen van wifi, is alleen te herstellen door modem of wifi te resetten. Als hij wel werkt is het bereik goed. Nu 2 weken aangesloten. Is tot nu een keer of 6 uitgevallen. Lees wel heel veel over dit probleem.

Uitgelichte reactie

4 maart 2024

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

29 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 2 maart 2024

Hallo @frans1963 

Heb je een DSL of glasvezelaansluiting en welke modem/router heb je?

Op het moment dat de WiFi erg alt kan je dan wel nog bekabeld internetten of niet en wordt het internet lampje op de modem/router rood?

Je kan de modem/router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de modem/router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 2 maart 2024

Glasvezel hebben we hier, modem is een Zyxel 56. Internet doet het bekabeld wel, tv ook. Wifi lampjes branden groen i.p.v. knipperen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 2 maart 2024

@frans1963 

Een fabrieksreset heb je al eens uitgevoerd?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 3 maart 2024

Nee nog niet 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 4 maart 2024

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 4 maart 2024

Dus eerst de modem resetten, daarna de utp kabel loskoppelen van de ONT(neem effe aan dat dit het Huawei kastje is wat tussen de modem en de glasvezel aansluiting zit). Hierna modem en ONT spanningsloos maken en als alles weer standby is de kabel weer aansluiten.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 4 maart 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 6 maart 2024
frans1963 schreef:
Nora van Odido schreef:

Hi @frans1963 ik wil je zeker aanraden om het modem en de ONT een reset te geven. Op de achterkant van het modem zit een resetknop die je kan indrukken met een paperclip of tandenstoker. Het ONT kan je een reset geven door de volgende stappen uit te voeren: 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT. 

  2. Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen: 

Laat je het me weten of dit heeft geholpen? 

Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.

Heeft helaas niet geholpen 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 6 maart 2024

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 6 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!

Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons laptop Somfy box home wizard controller home wizard energy. Is wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 6 maart 2024
frans1963 schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hoi @frans1963, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en het is me opgevallen dat je best veel apparaten in huis hebt en die zijn allemaal verbonden met de 2,4 GHz frequentie. Dit zorgt voor een congestie op het netwerk en zorgt dus voor de uitval.

Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!

Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons, laptop, Somfy box, home wizard controller, home wizard energy, deep ot stofzuiger Sonos speaker bekabeld en een op wifi 2 beveiligings camera's wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 7 maart 2024

Dan raad ik je aan om ons wifipunt uit te proberen, deze is nu de eerste maand gratis en ik gok dat het voor je oplost @frans1963


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 5 april 2024

Even een update,

13-3 de wifi versterker geplaatst helaas geen verbetering, nog steeds bijna dagelijks uitval van de wifi. Maar sinds 25-3 is dat veranderd, sindsdien geen uitval van wifi meer gehad. Een beetje vreemd wel, hoop dat het zo blijft.

Groet Frans 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 5 april 2024

Hey @frans1963, bedankt voor de update. Ik ben blij om te horen dat het nu stabiel is. Alvast een heerlijk weekend! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 5 april 2024

Dankjewel, ik zag dat jij, Tommie mijn wifi netwerk bekeken had. Kun je zien dat er iets veranderd is sinds 25-3?

Frans 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 6 april 2024

Hoi @frans1963, ik heb het direct nagekeken! Ik zie geen veranderingen in de metingen naar voren komen. Fijn dat het in ieder geval opgelost is, ik wens je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 24 juni 2024

Weer dagelijks uitval wifi, het is een poos redelijk goed gegaan maar sinds 15-6 weer dagelijks of vaker uitval van de wifi. Wordt hier cht niet goed van.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 25 juni 2024

Hoi @frans1963, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat je modem vandaag opnieuw opgestart is. Merk je hierna verbetering? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je je wifipunt opnieuw opgestart hebt. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 25 juni 2024

Modem inderdaad opnieuw opgestart, dit moet sws na een storing van de wifi. Ook het wifi punt is al een keer opnieuw opgestart. Ook heb ik volgens de procedure de ONT opnieuw opgestart. Hieronder een lijst van de storingen. Sinds 15-6

15-6 13:50 wifi storing 

16-6 23:33 wifi storing 

18-6 22:36 wifi storing 

19-6 20:22 wifi storing

19-6 21:38 weer wifi uit

20-6 5:10 Reset uitgevoerd 

20-6 6:24 wifi storing 

23-6 13:00 wifi storing 

24-6 13:50 wifi storing

24-6 23:10 wifi storing

Alvast bedankt voor het meedenken 

Frans 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dank @frans1963, fijn dat je dit zo hebt vastgelegd. Even voor de duidelijkheid: je bekabelde internet is op zulke momenten in orde? Deze valt niet weg? En is op het moment van de wegval gewoon geen draadloos internet, of valt het gehele netwerk weg (staat niet meer in de beschikbare lijst)? Als deze wel beschikbaar is, blijf je tijdens de onderbrekingen wel verbonden met het netwerk, maar is er gewoon geen internet? Of verbreken de apparaten de verbinding? Dank voor het verhelderen hiervan!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 26 juni 2024

Bekabeld internet blijft gewoon werken ook de tv. Soms twijfel ik wel of hij heel even is weggevallen omdat een keer de Sonos speakers uitgevallen zijn en direct daarna de wifi ook uitgevallen was. De Sonos hersteld zich dan meteen, die uitval is dan maar heel kort.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 juni 2024

Goedemorgen, 

 

Ik had in het begin ook veel last van wegvallende wifi. Wat bij mij heeft geholpen was inloggen in het modem en vaste wifi kanalen toewijzen.

 

Gr. Anthal


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 27 juni 2024

Zojuist weer wifi uitgevallen, net daarvoor bleef ook het beeld van de tv stilstaan. Vraag me af of dit in relatie staat.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 27 juni 2024
Anthal schreef:

Goedemorgen, 

 

Ik had in het begin ook veel last van wegvallende wifi. Wat bij mij heeft geholpen was inloggen in het modem en vaste wifi kanalen toewijzen.

 

Gr. Anthal

Hallo,

Heb het ook gedaan, kijken of het wat brengt. Alvast bedankt voor de tip.

Groet Frans 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 27 juni 2024

@frans1963 Is het allemaal gelukt met de tip van @Anthal? Ik ben benieuwd! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen