Regelmatig wegvallen van wifi, is alleen te herstellen door modem of wifi te resetten. Als hij wel werkt is het bereik goed. Nu 2 weken aangesloten. Is tot nu een keer of 6 uitgevallen. Lees wel heel veel over dit probleem.
Hallo
Heb je een DSL of glasvezelaansluiting en welke modem/router heb je?
Op het moment dat de WiFi erg alt kan je dan wel nog bekabeld internetten of niet en wordt het internet lampje op de modem/router rood?
Je kan de modem/router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de modem/router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Glasvezel hebben we hier, modem is een Zyxel 56. Internet doet het bekabeld wel, tv ook. Wifi lampjes branden groen i.p.v. knipperen.
Een fabrieksreset heb je al eens uitgevoerd?
Nee nog niet
Hi
-
Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT.
-
Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.
-
Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten).
-
Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen:
Laat je het me weten of dit heeft geholpen?
Dus eerst de modem resetten, daarna de utp kabel loskoppelen van de ONT(neem effe aan dat dit het Huawei kastje is wat tussen de modem en de glasvezel aansluiting zit). Hierna modem en ONT spanningsloos maken en als alles weer standby is de kabel weer aansluiten.
Hi
-
Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT.
-
Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.
-
Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten).
-
Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen:
Laat je het me weten of dit heeft geholpen?
Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.
Hi
-
Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de ONT.
-
Haal de ONT en het modem voor 10 seconden van de stroom.
-
Wacht tot het modem en de ONT volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten).
-
Verbind het modem weer met de ONT door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.
Aangezien het probleem zich alleen op de wifi voordoet, kan je jouw wifinetwerk optimaliseren door de stappen in dit topic te volgen:
Laat je het me weten of dit heeft geholpen?
Reset uitgevoerd, nu afwachten of het beter gaat.
Heeft helaas niet geholpen
Hoi
Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!
Hoi
Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!
Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons laptop Somfy box home wizard controller home wizard energy. Is wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt
Hoi
Daarnaast zie ik twee FN-Link apparaten aangesloten, zijn dit toevallig eigen wifipunten? Deze apparaten bezetten het 2,4 GHz volledig en zorgen voor een slechte dekking. Ik raad je aan om zoveel mogelijk draadloze apparaten dichterbij het modem te plaatsen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is op dit moment de eerste maand gratis en ik ga er vanuit dat dit veel voor je op zal lossen!
Heb geen eigen wifi punten, apparaten 3 x chromecast 2 mobiele telefoons, laptop, Somfy box, home wizard controller, home wizard energy, deep ot stofzuiger Sonos speaker bekabeld en een op wifi 2 beveiligings camera's wat ik zo kan bedenken. Heeft bij Ziggo altijd goed gewerkt
Dan raad ik je aan om ons wifipunt uit te proberen, deze is nu de eerste maand gratis en ik gok dat het voor je oplost
Even een update,
13-3 de wifi versterker geplaatst helaas geen verbetering, nog steeds bijna dagelijks uitval van de wifi. Maar sinds 25-3 is dat veranderd, sindsdien geen uitval van wifi meer gehad. Een beetje vreemd wel, hoop dat het zo blijft.
Groet Frans
Hey
Dankjewel, ik zag dat jij, Tommie mijn wifi netwerk bekeken had. Kun je zien dat er iets veranderd is sinds 25-3?
Frans
Hoi
Weer dagelijks uitval wifi, het is een poos redelijk goed gegaan maar sinds 15-6 weer dagelijks of vaker uitval van de wifi. Wordt hier cht niet goed van.
Hoi
Modem inderdaad opnieuw opgestart, dit moet sws na een storing van de wifi. Ook het wifi punt is al een keer opnieuw opgestart. Ook heb ik volgens de procedure de ONT opnieuw opgestart. Hieronder een lijst van de storingen. Sinds 15-6
15-6 13:50 wifi storing
16-6 23:33 wifi storing
18-6 22:36 wifi storing
19-6 20:22 wifi storing
19-6 21:38 weer wifi uit
20-6 5:10 Reset uitgevoerd
20-6 6:24 wifi storing
23-6 13:00 wifi storing
24-6 13:50 wifi storing
24-6 23:10 wifi storing
Alvast bedankt voor het meedenken
Frans
Dank
Bekabeld internet blijft gewoon werken ook de tv. Soms twijfel ik wel of hij heel even is weggevallen omdat een keer de Sonos speakers uitgevallen zijn en direct daarna de wifi ook uitgevallen was. De Sonos hersteld zich dan meteen, die uitval is dan maar heel kort.
Goedemorgen,
Ik had in het begin ook veel last van wegvallende wifi. Wat bij mij heeft geholpen was inloggen in het modem en vaste wifi kanalen toewijzen.
Gr. Anthal
Zojuist weer wifi uitgevallen, net daarvoor bleef ook het beeld van de tv stilstaan. Vraag me af of dit in relatie staat.
Goedemorgen,
Ik had in het begin ook veel last van wegvallende wifi. Wat bij mij heeft geholpen was inloggen in het modem en vaste wifi kanalen toewijzen.
Gr. Anthal
Hallo,
Heb het ook gedaan, kijken of het wat brengt. Alvast bedankt voor de tip.
Groet Frans
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.