Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn WiFi punt. Het heeft jarenlang prima gefunctioneerd (na wat eerste installatie issues) en er is spontaan een probleem ontstaan. Dat laatste is erg raar. Is er een software update van mijn modem of het punt geweest ofzo?

Het punt is aangesloten op een T50 modem. Het punt zelf is een WAP6807. Er is een bedrade verbinding tussen het modem en het punt (via een switch). Het probleem is dat de andere apparaten die op de switch zitten geen internet verbinding meer hebben wanneer het punt wordt aangesloten. Terwijl het wifi punt zelf nog lijkt te werken. Als ik het punt uitzet verbinden alle apparaten daarna wel weer prima met internet.

Ik vermoed dat het punt niet meer als AP staat ingesteld.

Helaas lukt het niet meer goed om in de webinterface te komen. Wanneer ik het punt aansluit direct op een laptop lukt het soms om in de inlogpagina te komen. Maar op een willekeurig moment wordt de verbinding verbroken en kan ik dus niks instellen of controleren.

Hallo @sannenj 

Kun je het WiFi punt eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje voor ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden?

Het WiFi punt draadloos laten verbinden is ook een optie.


Dat hielp iig niet. Ik heb de kabel vervangen en nu lijkt het probleem weg.


Reageer