Skip to main content

Beste Odido, 

 

Sinds 2 weken heb ik nu geen WiFi in huis. Daarvoor werkte alles prima: stabiel en goed bereik.

Meerdere malen contact gehad met de helpdesk en alle verschillende resets ook meerdere malen uitgevoerd. Er zijn lijntesten uitgevoerd door Odido, alle lampjes staan op groen op het modem, maar het wifi netwerk kan niet gevonden worden. Bekabeld werkt internet wel gewoon.  

Ondertussen heb ik een nieuwe zyxel T-56 modem ontvangen en ik ervaar precies dezelfde problemen. 

Heel soms zie ik het netwerk eventjes verschijnen met minimaal bereik wanneer ik mijn telefoon op het modem leg na een restart. Maar deze verdwijnt ook snel weer. 

Uiteraard is dit tegenwoordig niet werkbaar in een slimme woning waar lampen, stofzuiger etc. allemaal via WiFi bestuurd worden.

Ik ben al vele uren kwijt met in de wacht staan bij de helpdesk om vervolgens samen stappenplannetjes door te lopen die al eerder zijn uitgevoerd en kennelijk niet goed worden vastgelegd in Salesforce.

Elke dag hotspotten is niet werkbaar. Daarnaast betaal ik ook al voor unlimited mobiel internet. 

Graag z.s.m. een passende oplossing.

Het is niet de bedoeling dat ik dit zelf moet gaan troubleshooten, modems heen en weer moet sturen en de helpdesk bezig houden.

Mocht er een firmware update of andere modem+ONT combinatie nodig zijn. Dan graag z.s.m. deze acties uitvoeren.

Hallo @Rizvi 

Vreemd dat de WiFi zo doet want met je telefoon bij de router zou je vol bereik moeten hebben.

Kan je eens alle bekabelde apparatuur verwijderen en de router herstarten? Branden de 2.4G en 5G lampjes op de router en doet de WiFi het dan op een telefoon?

Je kan WiFi uit en aan zetten dmv het WiFi knopje aan de zijkant kort ingedrukt te houden 


Sorry for the English… 

I have the exact same issue. As I see online this has been reported dozens if not hundreds of times. Why does Odido keep setting up new connections with a modem that is clearly not performing satisfactorily?

@Tommie van Odido can you help solve this issue? 
Tired of powerflips and modem resets (done properly as described in other countless threads).

 

hope you can help your clients get the service they subscribed asap.

joao


Hi @Rizvi, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft, dit is inderdaad wel een vreemd verhaal. Ik zie dat er geen apparaten verbonden zijn met je wifi netwerk. Ik heb wat instellingen voor je aangepast, kun je nu kijken of je het wifi netwerk wel kan vinden en mee verbinden?

 

Hi @JoaoRama, I went to look for you too, but here I see devices connected to the wifi network. This is the same as the other customer. What exactly are you experiencing, and do you want to create your own topic with a proper explanation of what you are experiencing? Then we will discuss it in that thread and not confuse it with this one! Many thanks.  


Hello @JoaoRama 

Does the WiFi only not work so wired internet is working? Check if the 2.4G and 5G lights are on. If not than you can activate WiFi by pressing the wifi button on the side for s bit.


Hallo @Rizvi 

Vreemd dat de WiFi zo doet want met je telefoon bij de router zou je vol bereik moeten hebben.

Kan je eens alle bekabelde apparatuur verwijderen en de router herstarten? Branden de 2.4G en 5G lampjes op de router en doet de WiFi het dan op een telefoon?

Je kan WiFi uit en aan zetten dmv het WiFi knopje aan de zijkant kort ingedrukt te houden 

Hi Waqqas, 

Inderdaad vreemd..

Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar helaas. Wel groene lampjes, maar geen wifi netwerk.


Hi @Rizvi, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft, dit is inderdaad wel een vreemd verhaal. Ik zie dat er geen apparaten verbonden zijn met je wifi netwerk. Ik heb wat instellingen voor je aangepast, kun je nu kijken of je het wifi netwerk wel kan vinden en mee verbinden?

 

Hi @JoaoRama, I went to look for you too, but here I see devices connected to the wifi network. This is the same as the other customer. What exactly are you experiencing, and do you want to create your own topic with a proper explanation of what you are experiencing? Then we will discuss it in that thread and not confuse it with this one! Many thanks.  

Hi Tommie, 

Thanks voor het aanpassen van de instellingen. Maar helaas kan er nog steeds geen wifi netwerk gevonden worden. 


Hmm dat is wel vreemd @Rizvi. Ik heb het doorgezet naar een collega van netwerk om te kijken of hij iets kan zien! Morgen is hij weer aanwezig.


@Rizvi 

Indien je thuis een WiFi versterker hebt liggen dan zou je deze bekabeld aan kunnen sluiten en de WiFi daarvan gebruiken voor nu.


Hey @Rizvi, kan je een factory reset uitvoeren op het modem en met de standaard instellingen kijken of het dan wel werkt? 


@Rizvi

Indien je thuis een WiFi versterker hebt liggen dan zou je deze bekabeld aan kunnen sluiten en de WiFi daarvan gebruiken voor nu.

Ik heb nog een oude TP-Link Touch P5 | AC1900 liggen, maar hierop kreeg ik de Odido instellingen niet geconfigureerd. Ik zou em bekabeld via de Zyxel kunnen aansluiten, maar hoopte eigenlijk op een wat vlottere oplossing vanuit Odido.


Hey @Rizvi, kan je een factory reset uitvoeren op het modem en met de standaard instellingen kijken of het dan wel werkt? 

Goedemorgen Tommie, dit is al uitgevoerd en heeft helaas niet geholpen. 


Ik zie dat het oude modem op dit moment is aangesloten en niet het nieuwe modem @Rizvi. Het is vreemd dat je met de standaard instellingen op beide modems geen verbinding kan krijgen. Met welke apparaten merk je dit? Wij zien namelijk aan onze kant niks mis en gokken dat er iets in de configuratie of het verbinden niet goed gaat. 


Hi Tommie, 

Dat klopt, ik heb het oude modem weer terug gezet omdat ik de USB share daarvan gebruik (bekabeld) en niet alles opnieuw wil instellen. 

Het is inderdaad vreemd dat beide modems hetzelfde probleem hebben. Geen enkel apparaat kan de netwerken vinden. 

 

Alle typen resets zijn uitgevoerd voor de modems en de ONT, inclusief factory reset, WiFi kanalen aanpassen, 2,4ghz en 5ghz splitten en lijntesten uitvoeren. 

Al meerdere medewerkers hebben aangegeven dat het lijkt alsof alles goed ingesteld staat. 

Belangrijk detail. Het werkte t/m zaterdag 20 juli allemaal prima. Is er een firmware update uitgevoerd oid?

 

Zoals je wellicht begrijpt, wil ik hier niet langer tijd aan besteden. 

Kan er een service monteur langskomen met apparatuur (Verschillende ONT's en modems), die niet weggaat voordat de boel werkt? 

Kan er nieuwe firmware worden gepushed of oude terug worden gedraaid?

Daarnaast lijkt het me logisch dat ik niet betaal voor de periode dat mijn internet niet naar behoren werkt. Corrigeert Odido dit zelf zonder dat ik er actie voor hoef te ondernemen?

 

Ik hoor het graag. 

 

 


Ja inderdaad een erg vreemd verhaal @Rizvi. Ik heb een monteur voor je aangestuurd. Kan je een afspraak inplannen en een terugkoppeling geven als hij geweest is? Alvast bedankt! 


Ja inderdaad een erg vreemd verhaal @Rizvi. Ik heb een monteur voor je aangestuurd. Kan je een afspraak inplannen en een terugkoppeling geven als hij geweest is? Alvast bedankt! 

Dank Tommie! De afspraak is ingepland voor morgen.

Terugkoppeling volgt daarna. :) 


Ja inderdaad een erg vreemd verhaal @Rizvi. Ik heb een monteur voor je aangestuurd. Kan je een afspraak inplannen en een terugkoppeling geven als hij geweest is? Alvast bedankt! 

Dank Tommie! De afspraak is ingepland voor morgen.

Terugkoppeling volgt daarna. :) 

Hi Tommie, 

De monteur is langsgeweest en heeft alles binnen zijn mogelijkheden geprobeerd. Helaas, zonder het gewenste resultaat.

Hieronder zijn beschrijving van de werkbon:

Klant heeft 2 t-56 modems en allebei geven wel bekabeld verbinding maar geen wifi.
Meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Patchkabel, utp kabel en ont vervangen maar, klant blijft zelfde probleem houden.
T-54 modem er tussen geplaatst maar, dan is de wifi wel zichtbaar maar, geen data.
Niet kunnen uitvogelen wat de oorzaak van dit probleem is.
Ik heb alles daarna weer in oorspronkelijke staat gezet.
Graag doorzetten naar BO voor verdere onderzoek.


Bedankt voor de update @Rizvi, de monteur heeft een ticket voor je aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen het nu verder gaan onderzoeken en hopelijk oplossen! 


Reageer