Sinds enkele maanden ben ik klant bij odido. Ik heb al enkele maanden gebruikt gemaakt van internet/ televisie. Dit is steeds redelijk goed gegaan.
Nu hebben wij sinds van de week een nieuwe televisie maar verbinding maken lukt maar niet met de wifi. Het enigste wat we willen is wifi op de televisie zodat we gebruik kunnen maken van apps. Televisie is niet nodig.
De tv geeft een foutmelding aan bij het verbinden:
Ik heb zelf geprobeerd het ip adres handmatig in te vullen, maar dit werkte helaas niet. Modem er uit gehaald en er weer in…
Na een tijd toch gebeld naar de klantenservice. Eerst een gesprek gehad met een man die de modem zou resetten na dat het niet lukte met wat instellingen te veranderen. Dhr zei dat als dat niet lukte hij het ook niet wist. En ik zelf maar op het modem moest inloggen om de dhcp server aan te passen. Want dhr wist niet hoe dit moest. Dit dus zo gedaan.
Hierna de WPA Instelling van WPA2/3 aangepast naar WPA 2. Hierna was er op de nieuwe televisie wel verbinding. MAAR, op alle andere apparaten dus niet…
Terug gebeld naar odido klantenservice omdat ik het WPA niet meer kon aanpassen, aangezien ik geen wifi meer had.
toen kreeg ik een vrouw aan de lijn. Zij heeft nog proberen te helpen en alle instellingen die ze kon veranderen uit geprobeerd, maar niks hielp. Uiteindelijk had ik op geen een apparaat meer verbinding behalve mijn telefoon. Volgens mevrouw kon ze verder niks betekenen en moest ik met samsung contact op nemen. Terwijl het mij niet lijkt dat hier het probleem ligt, aangezien de televisies hiervoor steeds verbinding hebben kunnen maken met wifi. Wel kan ik een kabel krijgen, om er zo gebruik van te maken. Maar graag wil ik gewoon de wifi gebruiken, hier betaal ik nou eenmaal voor..
Ook is het niet mogelijk dat er een monteur langs komt voor dit soort zaken? Maar hoe wordt mijn probleem dan opgelost. Ik wil graag gewoon gebruik maken van wifi op alle apparaten.
heeft iemand hulp voor mij?