Skip to main content

Hallo, ik wilde even iets testen met het Wifi punt en deze ergens anders zetten, maar krijg deze nu niet meer verbonden. 

Als ik de stappen doorloop met kabel gaat het goed volgens mij, zodra ik het punt ergens anders zet mist het lampje bij de 3 streepjes. 

Heb het punt ook al gereset. Bedankt vast voor het helpen!

 

Hoi @Jeroencl2024, ik help je graag verder! Heb je het wifipunt ook al een factory reset gegeven? De instructies vind je hier: Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt! | Odido community. Je kunt hier ook een kijkje nemen in de handleiding van dit wifipunt. Hier staan handige tips in! Groetjes, Ishana


Hallo @Ishana van Odido, dankjewel vast, maar dat had ik al gedaan inderdaad. Geen resultaat helaas… Dus hopelijk heb je nog een ander idee? Bedankt!


Dit komt omdat je Mesh hebt uitgeschakeld @Jeroencl2024. Het wifipunt werkt alleen als Mesh (bandsteering) aan staat. 


Hi @Tommie van Odido dankjewel, hoe zit ik dat aan? Dat staat niet bewust uit naar mijn weten namelijk. Dankjewel!!


Je hebt de 2,4 en 5 GHz gesplitst, dit kun je weer aanzetten in de WebGUI via 192.168.1.1 @Jeroencl2024.


@Tommie van Odido , Thx, maar dat hadden jullie gedaan, omdat niet alles goed werkte qua apparaten hier. Dus dat moet wel zo blijven… dus zou dat nog anders op te lossen zijn?


Welke apparaten werken specifiek niet @Jeroencl2024? Wellicht kan ik het oplossen. 


Hi @Tommie van Odido ,dankje, dat laatste heb ik opgelost en heb het splitsen uitgezet, alleen het bewuste lampje bij de 3 streepjes werkt nog steeds niet… En ik vermoed het wifi punt daarmee ook niet.  


Hi @Jeroencl2024

EasyMesh stond nog uitgeschakeld, deze heb ik aangezet.

Voor beide Wifi punten is het beter om nieuw te koppelen door ze een factory reset te geven en daarna voor 5 minuten met een kabel aan te sluiten op het modem. Dan ben ik ervan overtuigd dat daarna het link lampje gaat branden als je de kabel verwijderd :) 


Hi @Tommie van Odido / @Sven-Odido het werkt, super bedankt!!!

Alleen waar het om te doen was, om ook achter in de tuin Wifi te hebben (10m), dat haalt ie nog steeds niet. Heb je daar nog een idee voor toevallig?


Hi @Tommie van Odido / @Sven-Odido , het lijkt toch te werken, heel erg bedankt voor jullie hulp!!! 


Top, fijn om te horen @Jeroencl2024, bedankt @Sven-Odido!  


Reageer